  • 31. Data: 2020-05-31 15:54:04
    Temat: Re: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 31 May 2020 12:29:06 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > jakiejś notyfikacji o rozłączeniu z AP czy po prostu przerwie w
    > dostarczaniu pakietów.

    Przerwa w dostarczaniu pakietów objawia się piłą lub chamskimi
    pauzami w audio, akurat to nie zrywa połączenia. Zmiana
    wifi/rozłączenie - od razu.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2020-09-17 20:00:30
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.05.2020 12:29, Mirek wrote:

    > W dłuższej perspektywie mogę to sprawdzić na CAP Mikrotika, Unifi
    > Ubiquiti i ewentualnie Planet.

    Na Mikrotikach przełącza bez problemu. 3 kondygnacje, 10 AP - można
    chodzić wszędzie, przełączenia są praktycznie niezauważalne.
    Raz może wydawało mi się, że zjadło pojedynczą głoskę.
    Na Planet-ach wygląda na to, że też przełącza, aczkolwiek rozłączyło
    mnie kilka razy, ale też nie było takiego pokrycia jak w przypadku
    Mikrotików, a obszar większy.
    Ubiquiti póki co nie miałem okazji sprawdzić.

    --
    Mirek.

  • 33. Data: 2020-09-17 22:16:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2020 20:00:30 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Na Mikrotikach przełącza bez problemu. 3 kondygnacje, 10 AP - można
    > chodzić wszędzie, przełączenia są praktycznie niezauważalne.

    Ale jaki klient?
    Jak wygląda wsparcie przelaczania od strony klienta? Standardowo np.
    telefon trzyma AP aż do utraty sygnału, przełącza na nowy dopiero aż
    straci sygnał ze "starego", co jest mega upierdliwe właśnie na
    granicy, gdy sygnał starego jest słaby i transfer rwie.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2020-09-17 22:49:49
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 17.09.2020 22:16, Marek wrote:

    > Ale jaki klient?

    Dokładnie to co chciałeś, czyli telefon z WiFiCalling+.

    --
    Mirek.

  • 35. Data: 2020-09-18 00:30:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Sep 2020 22:49:49 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Dokładnie to co chciałeś, czyli telefon z WiFiCalling+.

    Ale ja miałem na myśli jaki klient wifi (w sensie telefon) a nie
    aplikację. Aplikacja nie ma wpływu na to z czym się łączy moduł wifi
    w telefonie.
    Wificalling od razu zrywa jak widzi
    przełączanie (zmianę AP). Jeśli u Ciebie nie zrywa oznacza to, że ten
    handover jest przezroczysty dla telefonu, on "widzi" stałe połączenie
    z jednym i tym samym AP....

    --
    Marek

  • 36. Data: 2020-09-18 19:20:20
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.09.2020 00:30, Marek wrote:

    > Ale ja miałem na myśli jaki klient wifi (w sensie telefon)

    To może napisz z jakim masz problem, to się zorganizuje taki i sprawdzi.
    Ja testowałem na Galaxy A5 2016 Android 7.0

    --
    Mirek.

  • 37. Data: 2020-09-18 22:33:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 19:20:20 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > To może napisz z jakim masz problem, to się zorganizuje taki i
    > sprawdzi.
    > Ja testowałem na Galaxy A5 2016 Android 7.0

    Mam dwa AP nieobsługujace żadnego handoveru (TP-Link 225 outdoor).
    Jak tel. (Galaxy S8+) połączy się z pierwszzym i pójdę pod zasięg
    drugiego to tel. uparcie trzyma się tego pierwszego (na jedną kreskę
    zasięgu), co skutkuje bardzo słabym transferem (wifi calling "piłuje"
    audio, albo w ogóle nie słuchać rozmówcy). Telefon sam nie chce się
    przełączyć na silniejszy AP, ale podobno to standard, że priorytet ma
    bieżące połączenie nawet słabe mimo, że jest dostępne silniejsze AP.
    Są oczywiście aplikacje typu "best wifi", które wymuszają
    przełączenie na silniejszy AP (konfiguruje się próg sygnału przy
    którym ma przełączyć). To rozwiązuję problem z używaniem internetu
    ale psuje działanie wificalling, bo on wykrywa chwilową zmianę AP i
    wtedy przerywa połączenie.
    Wiem, że są AP mające handover ale nie do końca rozumiem jak to
    działa bo opisy tych technik zmiany AP od strony działania wifi w
    telefonie są dla mnie niejasne. Stąd moje przypuszczenie (po Twoim
    poście że wificalling Ci nie zrywa), że taki handover odbywa się w
    ogóle bez udziału telefonu, tj. telefon widzi tylko jeden jakby
    fizyczny AP (nie w sensie tego samego SSID). No chyba, że to jednak
    wspierane jest przez wifi w telefonie (i wtedy nie ma typowego
    przełączania AP) to chętnie posłucham jak to działa....

    --
    Marek

  • 38. Data: 2020-09-19 10:15:45
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.09.2020 22:33, Marek wrote:

> [...]
    > wificalling Ci nie zrywa), że taki handover odbywa się w ogóle bez
    > udziału telefonu, tj. telefon widzi tylko jeden jakby fizyczny  AP (nie
    Nie mam zielonego pojęcia jak to działa. Wystarczająco dużo czasu
    poświęciłem na zrozumienie idei konfiguracji tego CAPsMan-a w Mikrotiku
    - też nie wszystko jest dla mnie jasne, ale przynajmniej wiem co ma na
    co wpływ.
    Telefon faktycznie widzi tylko jeden SSID, jedną sieć, ale np. Wifi
    Analyser widzi poszczególne AP-ki na tym samym kanale z tym samym SSID.
    Jak masz jakąś aplikację, która pokazuje te wszystkie niuanse w
    telefonie to podrzuć, to się sprawdzi.
    Jeśli chodzi o przełączanie, to wszystkie progi sygnału można poustawiać.
    Za radą kolegi wyrzuciłem protokół "n" - wg niego w takich sieciach to
    więcej problemów niż pożytku "N to sobie możesz włączyć w domu jak
    wiesz, że wszystkie urządzenia poprawnie w nim działają"

    --
    Mirek.

  • 39. Data: 2020-09-19 11:43:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 19 Sep 2020 10:15:45 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Telefon faktycznie widzi tylko jeden SSID, jedną sieć, ale np. Wifi
    > Analyser widzi poszczególne AP-ki na tym samym kanale z tym samym
    > SSID.

    Czy wszystkie AP mają ustawiony ten sam kanał i ten sam SSID
    (pomijając kwestię handoveru)?

    --
    Marek

  • 40. Data: 2020-09-19 11:57:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.09.2020 11:43, Marek wrote:

    > Czy wszystkie AP mają ustawiony ten sam kanał i ten sam SSID (pomijając
    > kwestię handoveru)?

    Wygląda na to, że tak, przy czym nie ma czegoś takiego jak ustawianie
    kanału i SSID na poszczególnych AP-kach. To się ustawia w konfiguracji
    CAP-sManager-a (jakkolwiek to się w poszczególnych implementacjach
    nazywa) i on ustawia na AP-kach podłączonych do niego.

    --
    Mirek.