  • 30. Data: 2014-09-20 06:59:40
    Temat: Re: wplyw fotoradaru na bezpieczenstwo
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Raczej nie da się udowodnić że w ruchu lądowym im wyższe prędkości tym
    > skutki wypadków mniejsze.

    Bo tu nie ma zależności liniowej.
    I to nie jest układ z jedną niewiadomą...

  • 32. Data: 2014-09-20 07:17:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-20 01:03, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Wszystko zależy od "jednostki odniesienia".
    > Autostrada jest trudna do porównywania ze "zwykłą drogą", taką klasycznie
    > zwykłą, a dobranie miary "ofiar śmiertelnych na kilometr" na przykład
    > zaprzecza Twojemu wnioskowi.
    > Tak, AFAIR ginie WIĘCEJ!
    > Tyle, że to przy woborze "wszystkich dróg", bo w porównaniu
    > z "innymi drogami krajowymi" oczywiście jest jak piszesz (i to mocno, ze
    > trzy razy, na korzyść autostrad oczywiście).
    > Ergo, nie podając *z czym* porównujesz, możesz nadziać się na którąś tam
    > prawdę góralską ;)

    Przecież sam napisałem że jest to "prawda góralska", abstrahowanie od
    układu odniesienia i ogólnie lecenie w ch... Tylko po to, żeby pokazać,
    że sprawa jest trochę bardziej skomplikowana niz zwykła zależność
    szybciej = mniej bezpiecznie.

    Zresztą jak już liczyć rozsądnie to raczej nie na kilometr drogi a na
    "samochodokilometr", bo na kilometr, to rzeczywiśćie wyjdzie, że
    najbezpieczniej na jakiejś zamkniętej czyli przy prędkości zero:)

    Shrek.

  • 33. Data: 2014-09-20 07:22:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-20 01:16, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Oficjalnie - "szkolisz się" i stajesz się uswiadomiony.
    > To jest teza formalna z bardzo mocnym wsparciem i na grupach
    > i w społeczeństwie

    Nie wydaje mnie się.

    >- skutkująca np. wzdychaniem za "PJ dla
    > rowerzystów", co pewnie skończyłoby się wzrostem sprawstwa
    > wypadków z ich strony :>

    To raczej ze zwykłej małpiej złośliwości, żeby dowalić "onym". Głębszego
    sensu bym się w tym nie doszukiwał.

    Shrek

  • 34. Data: 2014-09-20 17:08:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote in message
    > tym razem sie nie udalo
    > http://www.lublin112.pl/lublin-zderzenie-pojazdow-wi
    dok-fotoradaru-szczescie-bez-ofiar-zdjecia/

    Czyli dostawczak jechał za blisko opla, siedział mu na zderzaku.
    Nie zachował ostrożnej odległości ani prędkości... :-)

  • 35. Data: 2014-09-20 17:11:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Jadąc autostradą czesto mam wrażenie ze dla kierowcy pl czesto bezpieczny
    > odstep to taki, ktory pozwala wstawic noge miedzy zderzaki.
    > To jest niesamowite jak ludzie gonia sie jakad na zderzaku...
    > A potem zdziwienie ze co chwile autostrada zablokowana bo kolizja...

    Mam podobne wrażenie.

  • 36. Data: 2014-09-20 17:20:30
    Temat: Re: wplyw ... na zderzaku.
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA3AE43523F8E5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Jadąc autostradą czesto mam wrażenie ze dla kierowcy pl czesto bezpieczny
    > odstep to taki, ktory pozwala wstawic noge miedzy zderzaki.
    > To jest niesamowite jak ludzie gonia sie jakad na zderzaku...

    Jak pozwalasz na taką jazdę to co się dziwisz, trzeba reagować.
    Ja powoli zwalniam, zapalając stop.

  • 37. Data: 2014-09-20 18:49:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zenowik6 g...@w...pl ...

    > Jak pozwalasz na taką jazdę to co się dziwisz, trzeba reagować.
    > Ja powoli zwalniam, zapalając stop.

    Ale ja nie mówie, ze to za mną jadą...
    Obserwuje z boku.

  • 38. Data: 2014-09-20 22:21:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2014, Shrek wrote:

    > To raczej ze zwykłej małpiej złośliwości, żeby dowalić "onym".

    Hm... możesz mieć rację.
    Zawsze to lepiej na "szkolenie" posłać kogoś niż siebie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2014-09-21 02:03:26
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 19 września 2014 18:08:59 UTC+2 użytkownik tck napisał:
    > U�ytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisa� w wiadomo�ci

    > w miedzyczasie mozna pojsc na 'kurs' i zbic 6 pkt co 6 m-cy
    >

    > --
    >
    > pozdr
    >

    > tck(at)top.net.pl

    A po kursie jest jakiś test sprawdzający czy kursant coś zapamiętał?

  • 40. Data: 2014-09-21 07:40:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-21 02:03, k...@g...com wrote:

    > A po kursie jest jakiś test sprawdzający czy kursant coś zapamiętał?

    Osobiście nie byłem bo mój rekord to 7 punktów, ale z tego co wiem to
    nie. Po prostu musisz pooglądać trochę filmików (pewnie również 10 mniej
    ratuje życie) i wysłuchać pogadanki psychologa i policjanta.

    Shrek.