  • 11. Data: 2017-10-09 09:34:30
    Temat: Re: wykrywanie właczenia komputera.
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 października 2017 09:11:13 UTC+2 użytkownik Andrzej W.
    napisał:

> [...]
    > pojawieniu się zasilania, przejrzyj BIOS. Przeważnie mamy do wyboru
    > "Włącz/Stan przed zanikiem zasilania/Nie włączaj".
    >
    > Tak jak koledzy już tu napisali, rozwiązanie zależy od tego czy chcesz
    > uruchomić komputer, czy system operacyjny.
    > Jeśli system to powinieneś postawić jakiegoś demona, który będzie
    > generował odpowiedzi na otrzymane zapytania a w bardziej zaawansowanym
    > przypadku może nawet sterować niektórymi zachowaniami OS.
    > Ja osobiście użył bym do tego RS, jest to już tak stare i "dojrzałe"
    > łącze, że nawet MS nie robi błędów przy jego obsłudze.

    Mądrze prawisz. w esp mam również zdefiniowane "pingpage" (sam se napisalem) i moge
    wołać url aby sprawdzic stan polaczenia sieciowego.

    Pewnie dodam to jako element sprawdzenia. Jak strona jest to restart niepotrzebny.
    Jak nie ma to trzeba przekręcić.

    Podsumowując:
    Mam dostepne nastepujące metody:
    -ping
    -curl stronki
    -sprawdzenie stanu pinu (u mnie na usb dziala ok - a przynajmniej powinno)
    -podpięcie się po usb-ftdi-serial i robienie pogawędki.

    Mysle ze to dosyc sensowny zestaw. Cos powinno dac sie urzeźbić...

  • 12. Data: 2017-10-09 10:39:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-08 o 14:38, s...@g...com pisze:
    > Czesc.
    > Zrobilem sobie z esp8266 watchdoga do włączania komputera. Mam juz cala komunikacje
    i obsluge przekaźników oraz wyprowadzone końcówki włącznika zasilania z komputera.

    > Brakuje mi tylko niskopoziomowej metody na sprawdzenie czy komputer jest włączony.
    >
    > Gdzie się najprościej podpiąć poza USB aby tym esp8266 wykryc czy komputer jest
    włączony?

    > Mam do dyspozycji rs232, dsub/vga/słuchawki/mikrofon/modem.
    >
    > Inicjalnie myslalem zeby uzyc złącza rs232, ale nie moge znaleźć które piny są w
    stanie wysokim w chwili właczenia.

    > Watchdog będzie działał tak ze jak komputer nie będzie osiągalny przez ping i nie
    będzie miał "gorącego" pina testowego to zostanie "nacisniety" guzik power. Ponowne
    sprawdzenie po 10 minutach.

    A ja bym wziął po prostu płytę główną lub cały kadłubek serwerowy, z
    wbudowanym już watch-dogiem.
    Nigdy mnie nie interesowało, jak to działa, ale działa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2017-10-09 12:37:17
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-09 o 10:39, Adam pisze:
    > A ja bym wziął po prostu płytę główną lub cały kadłubek serwerowy, z
    > wbudowanym już watch-dogiem.
    > Nigdy mnie nie interesowało, jak to działa, ale działa.

    W wersji serwerowej przeważnie można się po sieci "zalogować do BIOSu",
    sprawdzić czy system jest uruchomiony, włączyć/wyłączyć zasilanie
    sprawdzić tan komponentów itp..
    Tylko, że to wielkie jest, prąd żre, przy starcie potrafi wyć jak
    startujący samolot.

    --
    AWa.

  • 14. Data: 2017-10-09 12:54:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > To linux, więc sporo mniej problemów :)

    Twardy reset przez zewnętrznego watchdoga to ostateczna ostateczność,
    którą stosuje się dopiero wtedy, gdy soft nie poradził sobie z bardziej
    kulturalnym rozwiązaniem problemu, choćby przez programowy restart czegoś.
    Najlepiej kazać kluczowej aplikacji machać chorągiewką. W roli chorągiewki
    dobrze sprawdza się LED w dowolnym zewnętrznym urządzeniu. Mogą to być
    resztki klawiatury. Ale nie dowolnej i służącej do pisania, tylko wybranej,
    opisanej w udev, lub włączonej do konkretnego gniazdka USB. Stan diod
    można zmieniac i odczytywać w filesystemie (/sys/class/leds/*), również
    z poziomu skryptów basha. Do tego transoptor zamiast LED od CapsLock.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2017-10-09 15:02:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-09 o 12:37, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > sprawdzić tan komponentów itp..
    > Tylko, że to wielkie jest, prąd żre, przy starcie potrafi wyć jak

    Ostatnie serwery jakie kładłem (Dell PowerEdge T3xx, T4xx) pomimo kilku
    dysków w matrycach biorą ok. 70W mocy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2017-10-11 00:48:47
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Dioda power. Zamiast niej transoptor.

    > Chcesz watchdog na wlaczenie czy na działanie OSa? RS232 nie ma żadnych
    > konkretnych stanów, w starszym sprzecie na wyjściu bywalo -12V nawet
    > przy "wyłączonym" zasilaniu ATX, przypuszczalnie przetwornica pracowała
    > z 5V standby, diabli wiedza po co.

    Wybudzanie myszką RS232?

  • 17. Data: 2017-10-13 22:22:08
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 08.10.2017 14:38, s...@g...com wrote:
    > Czesc.
    > Zrobilem sobie z esp8266 watchdoga do włączania komputera.

    A nie lepiej było spożytkować energię na zbadanie dlaczego się wiesza? ;)

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2017-10-15 10:20:39
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 13 października 2017 22:22:10 UTC+2 użytkownik Mirek napisał:

    > A nie lepiej było spożytkować energię na zbadanie dlaczego się wiesza? ;)

    To juz zbadane.
    Po prostu tauronowa elektrownia czasem nie ma połączenia z bazą :)
    I potrzeba tego pypnięcia aby baza wstała :)

  • 19. Data: 2017-10-15 10:56:56
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...

    > To juz zbadane.
    > Po prostu tauronowa elektrownia czasem nie ma połączenia z bazą :)
    > I potrzeba tego pypnięcia aby baza wstała :)

    Oj... a u mojego znajomego było nie "pyp", ale "pyk"... czy ma się martwić?
    Co ma zrobić? :) Aha... może dlatego, że u niego była Energa? Ale właśnie,
    czy to jakoś mocniej skutkuje? :) Nie znam więcej szczegółów, ale obiecałem,
    że zapytam...
    :D

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 20. Data: 2017-10-15 13:11:31
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 października 2017 10:56:56 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
> [...]
    > czy to jakoś mocniej skutkuje? :) Nie znam więcej szczegółów, ale obiecałem,

    Nie jestem pewien o co pytasz ale u mnie komputer robi pyp jak mu power wciskam, u
    Twojego kumpla moze byc inny gatunek komputera i robi inaczej :)

    A co do skutków: Od dosyc dawna ten linux tak drastycznie jest traktowany. Nie ma ups
    nie ma aku w lapie. FS to ext4. Narazie nic złego sie nie dzieje.

    Jak robilem jego kopie to na zywym poprzedniku puscilem dd z dysku startowego na dysk
    usb. szło jakieś 4,5h. Jedyna rzecz jaka nie wstała na nowym kompie po tej akcji to
    mysql. Co w sumie nie dziwne :)

    reszta śmiga.