  • 31. Data: 2019-06-06 12:57:39
    Temat: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-05 o 11:11, WM pisze:

    > Tam jest podgrzewany bimetal, który rygluje drzwiczki podczas prania.
    > Po wyłączeniu pralki, trzeba odczekać aż ostygnie i odrygluje zamek.
    > (...)
    Ostatni raz bimetal w ryglu drzwiczek widziałem w jakiejś pralce z przed
    ok. 20 lat.
    Ostatnio spotykam się wyłącznie z ryglami elektromagnetycznymi - po
    zapauzowaniu prania bądź zatrzymaniu/wyzerowaniu programu drzwi są
    odryglowane natychmiast - oczywiście po spełnieniu innych warunków, jak
    np. poziom wody, który musi być niższy niż uszczelka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2019-06-08 10:32:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 18:12:03 UTC+9 użytkownik robot napisał:
    > A gdyby tak podłączyć do pralki wodę gorącą. Czy w ten sposób można zaoszczędzić
    > na grzaniu wody. Czy raczej zepsuć pralkę?

    W moim bloku na dole jest pralnia- głównie piorą ciuchy robocze dla okolicznych
    fabryk. Poszedłem zapytać, choć z językiem krucho, ale na migi się dogadałem żeby
    dali mi zajrzeć za pralki. Ciepła woda oddzielnie, zimna woda oddzielnie. Pralki
    Samsung, ale przemysłowe, duże bębny, kanciasty design, nie kupisz takiej w Media
    Markcie.

  • 33. Data: 2019-06-08 13:42:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jest sens prac godzine w 30C ?
    > Moze 15 minut wystarczy - co sie ma wyprac, to sie wyprze, inne juz
    > niezbyt ...

    Jak masz 7kg brudnych acz delikatnych szmat to pewnie 15 min nie
    starczy.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2019-06-08 13:46:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    > Nie wątp. Faktycznie tak jest. Nawet we współczesnych pralkach.
    >
    > https://www.how-to-repair.com/help/how-a-washing-mac
    hine-door-lock-or-interlock-works/

    Hmm, interesujące. Zupełnie bym się nie spodziewał.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2019-06-09 22:32:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    hine-door-lock-or-interlock-works/

    > Hmm, interesujące. Zupełnie bym się nie spodziewał.

    Podejrzewam że chodzi o to, żeby to działało też po zaniku zasilania
    (i automatycznie odpuściło te dwie minuty, czy ileś, po zaniku tego
    zasilania).

  • 36. Data: 2019-06-10 01:15:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-09, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

    hine-door-lock-or-interlock-works/

    > Podejrzewam że chodzi o to, żeby to działało też po zaniku zasilania
    > (i automatycznie odpuściło te dwie minuty, czy ileś, po zaniku tego
    > zasilania).

    W sumie jak się tak zastanowić to nie jest to przecież jakies egzotyczne
    czy fundamentalnie niekorzystne rozwiązanie, tyle że w sumie dziwi
    we współczesnych urządzeniach. Z drugiej strony, nie tak dawno
    zastanawiałem się słuchając dość głośniego klikania, czy u siebie w
    motorze (zeszłoroczny model) przerywacz kierunkowskazów wciąż nie jest
    oparty na bimetalu.

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2019-06-10 09:24:48
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-08 o 10:32, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    Samsung, ale przemysłowe, duże bębny, kanciasty design, nie kupisz takiej w Media

    No właśnie. A w droższych zmywarkach też jest oddzielnie przyłącze na goracą wodę.
    Akurat zmywarkę mam właśnie SAMSUNG i obok przyłącza na wodę jest pozostawiona
    "dziura"
    na drugie przyłącze, pewnie na gorącą. Bo być może ta sama matryca co do droższego
    modelu.

  • 38. Data: 2019-06-10 09:31:46
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    > zastanawiałem się słuchając dość głośniego klikania, czy u siebie w
    > motorze (zeszłoroczny model) przerywacz kierunkowskazów wciąż nie jest

    No dobra, przekonaliście. Sprawdzę w wiki co ten bimetal.

  • 39. Data: 2019-06-10 09:36:49
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 09:31, robot pisze:

    > No dobra, przekonaliście. Sprawdzę w wiki co ten bimetal.

    Tak jak podejrzewałem. Dwa metale zlepione. Ciekawe tylko jak one są zlepione.
    Na polskiej wiki nie piszą o tym.

  • 40. Data: 2019-06-10 10:09:59
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-10 o 09:36, robot pisze:

    > Tak jak podejrzewałem. Dwa metale zlepione. Ciekawe tylko jak one są
    > zlepione.

    Lutowane, lub zgrzewane.

    > Na polskiej wiki nie piszą o tym.

    Piszą: