  • 21. Data: 2019-06-05 12:43:47
    Temat: Re: z cyklu durne pomysły - podłączenie pralki do gorącej wody
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    > Blokada otwarcia drzwiczek jest związana ze studzeniem jakiegoś elementu.
    > Zapewne ma na czas studzenia wpływ temperatura pomieszczenia.

    Sens jest taki, żeby utrata zasilania pralki nie odblokowywała drzwiczek.
    A jaki byłby sens uzależniania czasu prania od nagrzania wody?

  • 22. Data: 2019-06-05 12:46:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Jeśli tak jest (w co trochę wątpię),

    Nie wątp. Faktycznie tak jest. Nawet we współczesnych pralkach.

    https://www.how-to-repair.com/help/how-a-washing-mac
    hine-door-lock-or-interlock-works/

  • 23. Data: 2019-06-05 12:49:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > A kto wie. Liebherr podobno robi lodówki dla żydów z funkcją szabasu ;)

    Myślałem że żartujesz, ale jednak nie :)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sabbath_mode

  • 24. Data: 2019-06-05 12:51:21
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zepsuc raczej nie - bo woda w kranie jak ma 50C, to jeszcze nie
    > powinna zaszkodzic.
    > Chodzi mi po glowie, ze takie pralki byly.

    Dawno temu były pralki z dwoma podłączeniami (do wody zimnej i ciepłej)
    ale nie wiem, czy miały własną grzałkę.

  • 25. Data: 2019-06-05 13:20:53
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-05 o 12:43, Queequeg pisze:

    > Sens jest taki, żeby utrata zasilania pralki nie odblokowywała drzwiczek.
    > A jaki byłby sens uzależniania czasu prania od nagrzania wody?

    Czas nagrzewania wody może być dłuższy gdy jest ona zimna.
    O ten właśnie dodatkowy czas będzie dłuższe pranie.

    WM

  • 26. Data: 2019-06-05 13:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    WM <c...@p...onet.pl> wrote:

    >Sens jest taki, żeby utrata zasilania pralki nie odblokowywała
    >drzwiczek.
    >A jaki byłby sens uzależniania czasu prania od nagrzania wody?

    Np nie trzeba w programatorze dlugich czasow odmierzac, co wymaga
    dodatkowych elementow.

    J.

  • 27. Data: 2019-06-05 13:52:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 12:49, Queequeg pisze:

    > Myślałem że żartujesz, ale jednak nie :)
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Sabbath_mode

    A ja mam piekarnik z taka funkcją. Też na początku się zdziwiłem.
    Ale widocznie jest rynek.

    Robert

  • 28. Data: 2019-06-05 21:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie rozumiem dlaczego ktoś miałby konstruować współczesną pralkę z
    >czasem prania regulowanym temperaturą głównie wody.

    Wspolczesna nie, ale kto powiedzial, ze wspolczesna ?

    Poza tym wspolczesna tez moze miec prosty mikroprocesor z niewielka
    iloscia pamieci i powiedzmy ze 1 bajta Ci zabraknie :-)

    >Można to uwzględnić,
    >ale jak ma prać godzinę w 30C to dlaczego ma przestać jak dojdzie do
    >tych 30?

    A jest sens prac godzine w 30C ?
    Moze 15 minut wystarczy - co sie ma wyprac, to sie wyprze, inne juz
    niezbyt ...

    J.

  • 29. Data: 2019-06-05 22:44:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    >Myślałem że żartujesz, ale jednak nie :)
    >https://en.wikipedia.org/wiki/Sabbath_mode

    Ciekawe ... a spuscic wode w toalecie mozna ?

    Swiatla jak rozumiem zapalic nie mozna - albo robimy po ciemku, albo
    nie gasimy ?

    J.

  • 30. Data: 2019-06-05 23:22:00
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-05 o 22:44, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ciekawe ... a spuscic wode w toalecie mozna  ?
    >
    > Swiatla jak rozumiem zapalic nie mozna - albo robimy po ciemku, albo nie

    Dawniej do tego celu byli potrzebni służący, lub sąsiedzi.
    https://www.rp.pl/artykul/136493-W-jezyku-polskim---
    Szabes-goj.html

    WM