  • 11. Data: 2016-04-22 15:08:42
    Temat: Re: zaawansowane kompakty... dla podroznika
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <57197de4$0$22830$65785112@news.neostrada.pl>, atm <...@v...pl>
    wrote:

    > Wg chyba wszystkich porownan, ktore znalazlem w sieci Panasonic jest
    > minimalnie lepszy. Plus minimalne roznice w ogniskowej i swietle.
    > Co do bicia: wolalem doplacic 200zl za stabilizacje w obiektywie
    > Panasonica. W Ole Ole sa za 13costam. Dodatkowo jest mniej plastikowy a
    > pierscien zakrywajacy "gwint" oslony slonecznej nie ma ochoty zgubic sie
    > jak to bywa w Olympusie.
    No, fakt.
    Ale m.zuiko 4...@...8 sa na allegro uzywane w cenie 800zl. A tych
    panasonikow uzywanych nie widzialem.

    > Nowy na fakture, na Allegro pojawiaja sie co jakis czas. Jako bonus
    > dostalem grip (srednio udany swoja droga)
    O, to ladnie.
    W tej sytuacji - uzywany powienien kosztowac ponizej 1000, a takich nie
    ma.

    > Cena powala a dostaja ta sama matryce. Wizjer zas jest w srodku maly. No
    > i tracisz lampe, choc ta wbudowana do mocnych nie nalezy.

    To akurat dla mnie nie wada. brdzo rzadko korzystam z lampy.

    > A przy okazji moge Ci jeszcze zasugerowac....smartfon.
    > Porownywalem zdjecia w dobrych warunkach oswietleniowych z SGS5 i GM1.
    > Naprawde, nie ma miedzy nimi duzej roznicy. Oczywiscie dochodza inne
    > ficzery ale do szybkiego pstrykniecia bez zabawy w fotografie przez
    > wieksze F taki telefon w zupelnosci daje rade a dodatkowo jest
    > wodoszczelny, w polaczeniu z obudowa np firmy Spigen staje sie rowniez
    > upadkoodporny. Mozesz tez zdjecia szybko wrzucac do sieci, przesylac
    > mailem czy MMSem.

    E, jednak nie.
    --
    TA

  • 12. Data: 2016-04-22 17:28:21
    Od: T...@s...in.the.world

    wrote:

    > Cena powala a dostaja ta sama matryce. Wizjer zas jest w srodku maly. No
    > i tracisz lampe, choc ta wbudowana do mocnych nie nalezy.

    Z drugiej strony - GM1 to funkcjonalnie to samo co PEN - troche
    mniejszy, ale bez stabilizacji i z mniejsza baterie.
    Czy jakosc obrazu w PENie (E-PL5-7) jest podobna?
    Hm.
    http://allegro.pl/aparat-panasonic-dmc-gm5k-12-32mm-
    czarny-i6125161267.ht
    ml
    Ta literka 'k' oznacza chyba kolor - blacK?
    No i glowe daje, ze jak ogladalem te panasoniki w Saturnie, to ktorys
    mial uchylny ekranik lcd, podobny do tego w Sony RX100.
    --
    TA

  • 13. Data: 2016-04-22 17:37:37
    Od: atm <...@v...pl>

    On 22.04.2016 17:28, T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > No i glowe daje, ze jak ogladalem te panasoniki w Saturnie, to ktorys
    > mial uchylny ekranik lcd, podobny do tego w Sony RX100.

    Jesli do wyboru dorzucasz pena to moze przyjrzyj sie blizej rowniez
    Panasonikowi GX7. Niemal ta sama matryca, nieco lepszy w zakresie
    filmowym ale juz ergonomia duzo lepsza, dobry wizjer, stopka lampy,
    lepsza bateria itd.
    Z minusow: sporo jednak wiekszy (GM1 nosze w kieszeni bojowek bez
    zadnego problemu), w zestawie nienalesnikowy zoom co w praktyce daje
    spore gabaryty calosciowo.
    Mozesz kupic body i pożenic z nalesnikiem Olympusa lub upolowac gdzies
    obiektyw z GM1 jednak nie jest z tym latwo i ceny czasami zadziwiaja:
    900zl za taki obiektywik.

  • 14. Data: 2016-04-22 18:38:51
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <571a4549$0$655$65785112@news.neostrada.pl>, atm <...@v...pl>
    wrote:

> [...]
    > Panasonikowi GX7. Niemal ta sama matryca, nieco lepszy w zakresie
    > filmowym ale juz ergonomia duzo lepsza, dobry wizjer, stopka lampy,

    E, kolega w pracy ma takiego. Fajny aparat, ale to juz cos w rodzaju oly
    em10/5. Przypominam, ze mam Pentaxa k-5 + stalki (z ktorego jestem b.
    zadowolony). I szukam czegos dramatycznie mniejszego na krotkie wypady w
    gory.
    > Z minusow: sporo jednak wiekszy (GM1 nosze w kieszeni bojowek bez
    > zadnego problemu), w zestawie nienalesnikowy zoom co w praktyce daje
    > spore gabaryty calosciowo.
    Ano wlasnie.

    > Mozesz kupic body i pożenic z nalesnikiem Olympusa lub upolowac gdzies
    > obiektyw z GM1 jednak nie jest z tym latwo i ceny czasami zadziwiaja:
    > 900zl za taki obiektywik.

    Wynika z tego, ze zupelnie nie warto kupowac GM1 bez kitowego obiektywu.
    --
    TA

  • 15. Data: 2016-04-22 19:43:28
    Od: atm <...@v...pl>

    > Wynika z tego, ze zupelnie nie warto kupowac GM1 bez kitowego obiektywu.

    Dokladnie, to razem swietny tandem.

  • 16. Data: 2016-04-22 21:50:10
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <571a62c8$0$678$65785112@news.neostrada.pl>, atm <...@v...pl>
    wrote:

    > Dokladnie, to razem swietny tandem.

    No, mi chodzilo raczej o to, ze jesli ktos chce kupic taki zestawik, to
    nie warto kupowac samego body, bo dokupywanie 12-32 jest zupelnie
    nieoplacalne.
    A przy okazji - obecnie ten zoom jest w EURoAGD w cenie 1499.
    Za to w zestawie z GM1 w cenie... 1499. :-)
    --

    TA

  • 17. Data: 2016-04-22 22:52:26
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-04-22 17:28, T...@s...in.the.world wrote:

    > No i glowe daje, ze jak ogladalem te panasoniki w Saturnie, to ktorys
    > mial uchylny ekranik lcd, podobny do tego w Sony RX100.

    Czyzby GF-6? :)

    ad. wczesniejsza dyskusja - dzis zamowilem GM1. Udalo mi sie kupic
    nowy za 1300, czyli taniej niz nawet RX100 1 generacji. Koniec koncow
    ta opcja wygrala z RX100 mkII - szczegolnie finansowo - roznice za
    jakis czas wykorzystam na dokupienie jakiegos zoomu. Bo w S90 bolalo
    mnie to ze czasem przydalby sie jakis dluzszy koniec, i ten problem
    dotyczylby rowniez RX100. A tak to idealnie - na jakies wakacje
    do podrecznej torby dorzucac bede dodatkowy tubusik.

    A S90 sobie bedzie lezal i pewnie od czasu do czasu wciaz znajdzie
    pomocniczo swoje kieszonkowe zastosowanie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2016-04-22 23:47:08
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <nfe2ue$dl3$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > Czyzby GF-6? :)
    Hm, musze wrocic do tego sklepu.
    A GF6 to jest GM1 z ruchomym ekranem?
    Myla mi sie panasonikowe linie.

    > ad. wczesniejsza dyskusja - dzis zamowilem GM1. Udalo mi sie kupic
    > nowy za 1300,
    Nowy, na gwarancji? Gdzie?
    Gratuluje tak czy siak.

> [...]
    > jakis czas wykorzystam na dokupienie jakiegos zoomu. Bo w S90 bolalo
    > mnie to ze czasem przydalby sie jakis dluzszy koniec, i ten problem
    No mi tez ten zafiksowany, dosc waski zakres sie nie podoba. Gdyby choc
    24-100 bylo.

    > A S90 sobie bedzie lezal i pewnie od czasu do czasu wciaz znajdzie
    > pomocniczo swoje kieszonkowe zastosowanie.
    E, GM1 jest wystarczajaco kieszonkowy.
    --
    TA

  • 19. Data: 2016-04-23 01:00:58
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,

    g> wrote:

    > Hm, musze wrocic do tego sklepu.
    > A GF6 to jest GM1 z ruchomym ekranem?
    > Myla mi sie panasonikowe linie.
    Wydaje mi sie, ze to byl raczej GF7:
    http://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-
    gf7-flips-for-selfies
    ?slide=2
    --
    TA

  • 20. Data: 2016-04-23 13:22:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-04-22 23:47, T...@s...in.the.world wrote:

    > Hm, musze wrocic do tego sklepu.
    > A GF6 to jest GM1 z ruchomym ekranem?
    > Myla mi sie panasonikowe linie.

    Nie. Widze ze znalazles ze widziales GF7. Ale GF6 tez ma odchylany.

    > Nowy, na gwarancji? Gdzie?
    > Gratuluje tak czy siak.

    Nowy, fotojoker mial sztuke na wyprzedazy. Dzieki, takze za inspiracje
    ;) bo wczesniej nie rozwazalem tego modelu. Po prostu w ogole go nie
    zauwazylem.

    > E, GM1 jest wystarczajaco kieszonkowy.

    Tez tak sadze, gdyby bylo inaczej to bym go nie kupil :).
    Natomiast do S90 mam fajna oryginalna kabure ktora sie doskonale
    sprawdza. Moze do GM1 tez sie uda cos takiego dokupic.

    --

    memento lorem ipsum