  • 31. Data: 2017-09-03 14:20:06
    Temat: Re: zabezpieczenie przed piorunami.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 03.09.2017 13:50, Animka pisze:

    > Trzeba by było być chyba p*niętą.

    Nie, trzeba tylko być głęboko wierzącą. Moja babka stawiała w czasie
    burzy zapaloną gromnicę w oknie i nigdy jej nie wpadł do domu piorun.
    Nawet kulisty omijał gromnicę. Gromnice mają moc. Ale trzeba wierzyć.

  • 32. Data: 2017-09-03 15:38:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 14:10, collie pisze:

    > No, jak do banku może, to i do Ciebie wlezie (pomijam pytanie - po
    > co, jeśli kasy nie masz, chodzi o samą możliwość):
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/wszedl-do-banku-po-pioriuno
    chronie-6037050023474305a

    Ciekawe :-)

    --
    animka

  • 33. Data: 2017-09-03 15:45:02
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 14:20, collie pisze:

    > Nie, trzeba tylko być głęboko wierzącą. Moja babka stawiała w czasie
    > burzy zapaloną gromnicę w oknie i nigdy jej nie wpadł do domu piorun.
    > Nawet kulisty omijał gromnicę. Gromnice mają moc. Ale trzeba wierzyć.

    Wtedy nie bylo pewnie piorunochronu, ale świeca (poświęcona) ma moc.
    Muszę kupić, ot, tak, żeby była w domu. Kiedyś wypaliła się, bo jak były
    kiedyś ciągle awarie prądu to tą świecę wypalilam.

    Kiedyś był taki przypadek na osiedlu na Stegnach, że piorun odbił się od
    innego bloku i wpadł przez okno gdzie była babcia z wnuczką. Zabił je.

    --
    animka

  • 34. Data: 2017-09-03 19:52:30
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-03 o 13:36, JoteR pisze:

    > Nie, jeśli będziesz pamiętać, aby w czasie burzy postawić w oknie
    > zapaloną gromnicę.

    Nie wprowadzaj drogiej Animki w błąd, gromnica ogrzewa powietrze, a
    ogrzane - łatwiej się jonizuje, tedy i "wlot" pioruna staje się bardziej
    prawdopodobny!
    ;)

  • 35. Data: 2017-09-03 19:58:14
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-03 o 13:37, Animka pisze:
    > mogę jako-tako zrozumieć mentalność ojca (...) Był wywieziony podczas
    > wojny na roboty do Niemiec.

    Hm, to z tych informacji wynika, że powinnaś mieć dziś wystarczającą
    ilość lat, żeby w latach 70. oglądać TV, w tym "17 mgnień wiosny". To
    dlaczego Stirlitza nie kojarzysz?

  • 36. Data: 2017-09-03 21:27:57
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "JaNus" napisał:

    > Nie wprowadzaj drogiej Animki w błąd, gromnica ogrzewa powietrze,
    > a ogrzane - łatwiej się jonizuje, tedy i "wlot" pioruna staje się bardziej
    > prawdopodobny!
    > ;)

    Zaręczam ci, że moja babcia niewiele wiedziała o zjawiskach fizycznych, ale
    stawiana przez nią w oknie gromnica znakomicie spełniała swoją rolę - jakoś
    piorun nigdy się "nie pomylił" ;->
    A i złodziejom na niewiele się przydawała ...

    JoteR

  • 37. Data: 2017-09-03 22:37:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 19:58, JaNus pisze:

    > Hm, to z tych informacji wynika, że powinnaś mieć dziś wystarczającą
    > ilość lat, żeby w latach 70. oglądać TV, w tym "17 mgnień wiosny". To
    > dlaczego Stirlitza nie kojarzysz?

    Mam dużo starsze rodzeństwo, np. brat starszy ode mnie o 16 lat.

    --
    animka

  • 38. Data: 2017-09-03 22:38:27
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Hm, to z tych informacji wynika, że powinnaś mieć dziś wystarczającą
    > ilość lat, żeby w latach 70. oglądać TV, w tym "17 mgnień wiosny". To
    > dlaczego Stirlitza nie kojarzysz?

    Ten film mogłabym i teraz obejrzeć, ale po prostu to nie mój "typ".

    --
    animka

  • 39. Data: 2017-09-03 22:40:19
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 21:27, JoteR pisze:

> [...]
    > spełniała swoją rolę - jakoś piorun nigdy się "nie pomylił" ;->
    > A i złodziejom na niewiele się przydawała ...

    A to ciekawe :-)

    --
    animka

  • 40. Data: 2017-09-03 22:52:12
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-03 o 22:37, Animka pisze:

    > Mam dużo starsze rodzeństwo, np. brat starszy ode mnie o 16 lat.

    Poza tym w tamtych latach wolalam iść z koleżankami i kolegami na zabawę
    niż przed telewizorem siedzieć i ruskie filmy ogladać.

    --
    animka