    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: zalałbym sobie...
    Date: Tue, 23 Aug 2016 21:31:06 +0200

    Ale nie wiem czym :) liczę na kolegów niezawodną kreatywność :)
    Choć właściwie chodzi nie całkiem o zalewanie...
    Znaczy - są dwa zagadnienia :

    PIERWSZE :

    Jest sobie malutkie PCB 8x20mm.
    To PCB zawiera nieco elektroniki, m.in. akcelerometr, itp.

    I teraz - ta płyteczka mocowana jest na 3 piny tego rodzaju;

    http://www.tme.eu/pl/details/sts-1p/podstawki-precyz
    yjne/ninigi/sts-1p/

    do innej, bazowej PCB. Też niewielkiej zresztą.

    Pomiędzy tą minipłyteczką a płyteczką bazową jest ok. 1-2mm odstępu.
    Akcelerometr mierzy drgania, które przenoszone są z płytki bazowej na
    mikropłyteczkę - mechanicznie przez te piny łączące.

    Dlaczego takie połączenie pinami Ano, żeby można mikropłytkę łatwo
    odpiąć i wymienić.

    Pomyślałem sobie, że dobrze by było, gdyby pomiędzy te płytki dać coś -
    jakiś "kit" czy "klej" - niewielką ilość, która po wyschnięciu była by
    możliwie sztywna - tak, aby stanowić dodatkowe mechaniczne połączenie
    obu płytek - na potrzeby przenoszenia drgań.

    Co prawda to połączenie pinami ZAPEWNE będzie wystarczające - ale
    cholera wie, może zechce wmieść jakiś własny rezonans ? A to by nie było
    dobrze.

    Zatem - potrzebna jest substancja - którą można nałożyć w postaci
    "kropli", docisnąć, która po wyschnięciu jest sztywna i ma jakąś tam
    (niewielką) przyczepność co by się trzymała.Ale nie za mocno !

    Która będzie na tyle delikatna, że przy podważeniu mikropłytki - pęknie
    po prostu, pozwalając na ich rozdzielenie.
    Dobrze też by było, żeby resztki dało się łatwo usunąć - przed ponownym
    nałożeniem nowej porcji.

    Ponieważ cały proces może zachodzić w terenie - odpadają specjalne
    warunki utwardzania (temperatura, UV itp).

    Drgania o których mowa są niewielkie - zatem nie jest potrzebna jakaś
    specjalna mechaniczna wytrzymałość.

    Dobrze by też było, żeby substancja była odporna na wilgoć, temperatury
    -30/ +100 st.

    W główce mi się to wszystko kojarzy z czymś w rodzaju laki.
    Termoglut pewnie byłby JAKO TAKO nadający się - ale jednak jest zbyt
    elastyczny jako medium chyba, po drugie w terenie nie bardzo...
    No i na pewno za mocno skleja.

    No i moi drodzy - czego by tu użyć ??

    I TEMAT DRUGI

    Otóż, chciałbym sobie elektronikę na tej mikropłytce zalać.
    A skoro już - to najlepiej upiec 2 pieczenie na raz ;

    - ochrona przed wilgocią, mechaniczna itp.
    - ochrona przed ciekawością ludzką.

    Czyli - nieprzezroczyste, raczej gęste (nie ma potrzeby wnikania w
    zakamarki), choć z drugiej strony, żeby nie nakładać szpatułką...
    Żeby nie wymagało suszenia dobę, żeby ciężko było zedrzeć...

    Są dostępne oczywiście jakieś wynalazki w rodzaju :

    http://www.tme.eu/pl/details/ep232a/masy-zalewowe/hu
    ntsman/cw5631-hy5610/

    No ale - w sensie zabezpieczenia przed kopiowaniem - co lepsze -
    epoksydy, poliuretan ?
    Po drugie - kilogram będę zużywał 10 lat.

    100g by mi wystarczyło i jeszcze zostanie. Żal wyrzucać kasę - myślę
    sobie. Więc może jakaś żywica typu epidian ?
    Ale przezroczysta jest... W dodatku- czy bezpieczna dla elektroniki ?

    Może macie jakieś sprawdzone wynalazki ?