  • 11. Data: 2016-07-22 00:11:55
    Temat: Re: zasieg wifi
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    news:579104b4$0$12553$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup

    _support_form/BreezeNET4_4.pdf

    > Ale to specjalizowane urzadzenie, o zasiegu na jaki go tam zaprojektowano.
    > A ja tu o o lacznosci z popularnymi sprzetami, o ktorych wiadomo, ze malej
    > mocy i juz kilkadziesiat metrow jest problematyczne.

    > I starczal na 2.5km :-)

    Bywalo, ze i na 5 km.
    AP, miala antene z silnie splaszczona charakterystyka,
    http://www.lincomatic.com/wireless/gnetlowpwr/gnetlo
    wpwr.html
    BTW: bardzo wdzieczna antena, do samodzielnej budowy.
    i zwykle, u klienta musiala byc taka:
    http://tienda.siliceo.es/img/descriptions/568282d26e
    4e2-antena-parabolica-wifi-24dbi-direccional-alfa-ag
    a2424t(1).jpg
    Dzis, juz nie do pomyslenia, ze wzgladu na EIPR.

    > Dzis AP za darmo, w porownaniu do innych kosztow :-)
    >
    > Ale tak czytam ... to juz 802.11, czyli w zasadzie WiFi. Standard
    > zaprzeszly co prawda.
    > Moc 100mW/20dBm ... czyli tyle co wspolczesny AP.
    >
    > Czy to z powodu wiekszej predkosci/szerszego pasma teraz jest taki krotki
    > zasieg ?

    Zapewne, z jednego i drugiego, ale najpewniej, to ze wzgledu na powszechnosc
    emisji w tych pasmach.

    > A jaka moc maja np smartfony - tez 100mW ?

    Chyba, tak, ale nie jestem przekonany, no i do tego koszmarne anteny...

  • 12. Data: 2016-07-22 09:46:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup
> [...]

    e4e2-antena-parabolica-wifi-24dbi-direccional-alfa-a
    ga2424t(1).jpg
    >Dzis, juz nie do pomyslenia, ze wzgladu na EIPR.

    Wtedy chyba tez, przynajmniej w EU w 1999 - pisza o tym o opisie.

    Przy czym ciagle zostaje pewna furtka ... urzadzenie z fabryczna
    antena, zamontowane na wysiegniku, a miednica sobie wisi na scianie
    dla dekoracji :-)

    >Chyba, tak, ale nie jestem przekonany, no i do tego koszmarne
    >anteny...

    Zgodne z norma i przeznaczeniem :-)

    J.