  • 51. Data: 2014-01-08 17:23:30
    Temat: Re: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jan 2014, jerzu wrote:

    > http://biznes.interia.pl/podatki/news/jezdzisz-z-dom
    u-do-pracy-sluzbowym-samochodem-mozesz-nie,1718348,4
    211

    > Pierwsze z brzegu.

    Ale to jest pozytywna interepretacja na ZADANE pytanie.
    Tam nie ma komentarza do NIEZADANYCH pytań.
    Z tekstu: "w konsekwencji przejazdy z domu (miejsca garażowania
    służbowego samochodu) do pracy oraz z pracy do domu nie będš
    generowały przychodu ze stosunku pracy"
    Tyle.
    I <BACZNOŚĆ>:
    TYLKO TYLE!
    <spocznij>

    Powiadasz, pracownik ma parkować służbowy samochód w SWOIM garażu?
    No to jesteśmy... w domu.
    Znaczy wiemy gdzie jest "należność budżetowa".

    Czy dodatek "za korzystanie z własności pracownika" firma płaci,
    w należnej wysokości czynszu najmu takiego garażu, hę? ;)
    (firma również może uzyskiwać "nieodpłatne świadczenie", od którego
    podatek się należy, i tylko od refleksu kontrolera zależy, czy
    zauważy że można po niego sięgnąć)

    Ponieważ garaż to nieruchomość (a więc nie "rzecz ruchoma" i tym
    samym nie łapie się pod "sprzęt" a tym bardziej nie "narzędzie"),
    to odpada zwolnienie z art.22.1.13 PDoOF. Proponuję sprawdzić.

    Tym samym, albo pracownik DOSTAJE stosowne wynagrodzenie i opodatkowuje
    je osobno jako przychód z najmu nieruchomości niemieszkalnej (fajnie
    jakby jeszcze uproszczoną ewidencję VAT prowadził, bo za nieprowadzenie
    przysługuje mandat), albo NIE DOSTAJE i podatek w odpowiadającej wysokości
    powinna płacić firma.

    Ale O TO nikt dyrektorów IS nie pytał, więc nie mieli powodu, aby
    o tym pisać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2014-01-08 17:36:04
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 8 Jan 2014 17:23:30 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Ale to jest pozytywna interepretacja na ZADANE pytanie.

    Napisałem "pierwsze z brzegu". Internet pełen jest róznych
    interpretacji, mozna znaleźć taką, która nam bardziej pasuje :)
    Nie wyobrażam sobie np. handlowca, który mieszka np. w Krakowie i tam
    się porusza służbowo, żeby codziennie odstawiał auto do siedziby
    firmy, która mieści się w Szczecinie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 53. Data: 2014-01-08 17:37:34
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Powiadasz, pracownik ma parkować służbowy samochód w SWOIM garażu?

    A gdzie ja to napisałem? Miejsce zamieszkania <> miejsce parkowania. W
    moim przypadku miejscem parkowania jest parking strzeżony.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 54. Data: 2014-01-08 18:20:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-07 17:19, jerzu pisze:

    > Tak. Np. jutro rano prosto z domu jadę do klienta.

    Nie mam nerwów dalej czytać.
    Czy tylko mi się wydaje że to "państwo" to jest przerost formy nad
    treścią. Jak tego debilnego systemu nie pogonimy w cholerę to się w nim
    podusimy. Chcecie żeby Wasze dzieci żyły w takim chlewie?
    Ludzieeeee!!!! Pomyślcie trochę?

  • 55. Data: 2014-01-08 18:21:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-06 21:37, J.F. pisze:
    > Ale to nie jest nasz wymysl.
    > http://www.hmrc.gov.uk/cars/
    >
    > I VAT, i oplata za CO2, i skladka zdrowotna ..

    To ma być jakieś usprawiedliwienie?
    Po co kopiować coś co jest GŁUPIE?

  • 56. Data: 2014-01-08 18:30:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 08.01.2014 mlodz <b...@m...pl> napisał/a:

    > To znaczy, że z wiadomymi policjantami oraz radarami walczysz w ramach
    > obowiązków służbowych? Trochę to nieprawdopodobne, w związku z czym
    > zaczynam nabierać do ciebie coraz większego szacunku:
    >
    > - w ramach wspomnianej walki zrobiłeś jakieś 300kkm w ciągu roku,
    > - stanowiło to nie więcej niż 1,3% procent przebiegu,
    > - zatem musiałeś majtnąć ponad 23 mln kilometrów rocznie,
    > - co daje ponad 63kkm dziennie,
    > - czyli musisz być w trasie non stop i poruszać się z prędkością
    > przekraczającą 2600 km/h.
    >
    > To naprawdę robi wrażenie.

    No i jebnales sie w obliczeniach, bo w miedzyczasie to on jeszcze samochody
    z rowow wyciaga. O!

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 57. Data: 2014-01-09 11:43:45
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.01.2014 17:07, mlodz pisze:

    > To znaczy, że z wiadomymi policjantami oraz radarami walczysz w ramach
    > obowiązków służbowych? Trochę to nieprawdopodobne, w związku z czym
    > zaczynam nabierać do ciebie coraz większego szacunku:

    Czytanie ze zrozumieniem, napisałem że kiedyś policzyłem i było to parę
    lat temu debilu, a co do tych 300 to już pisałem wcześniej, ale czytasz
    wybiórczo, więc nie będę dalej z Tobą dyskutował.

    --
    anacron
    aba/

  • 58. Data: 2014-01-09 12:03:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-09, anacron <a...@a...pl> wrote:

    > Czytanie ze zrozumieniem, napisałem że kiedyś policzyłem i było to parę
    > lat temu debilu, a co do tych 300 to już pisałem wcześniej, ale czytasz
    > wybiórczo, więc nie będę dalej z Tobą dyskutował.

    A w telewizji taki mily kurtularny (nie poprawiac)...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 59. Data: 2014-01-09 18:20:34
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Thu, 09 Jan 2014 11:43:45 +0100, anacron napisał(a):

    > Czytanie ze zrozumieniem, napisałem że kiedyś policzyłem

    ... ile ci schodzi. Schodzi. Czas teraźniejszy.

    > debilu

    ... :->>

    > a co do tych 300 to już pisałem wcześniej, ale czytasz
    > wybiórczo,

    Skaranie boskie z tymi celebrytami. Chyba myślą, że cały świat
    z zapartym tchem śledzi każdą ich wypowiedź tudzież publikację.

    > więc nie będę dalej z Tobą dyskutował.

    Yhm.

  • 60. Data: 2014-01-09 18:31:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mlodz,

    > ... ile ci schodzi. Schodzi. Czas teraźniejszy.
    ... :->>>
    > Skaranie boskie z tymi celebrytami. Chyba myślą, że cały świat
    > z zapartym tchem śledzi każdą ich wypowiedź tudzież publikację.

    Snickersem go!

    [...]

    --
    Best regards,