  • 61. Data: 2014-01-12 12:03:15
    Temat: Re: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Od: Klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06-01-2014 16:02, Megrims pisze:

    > Zmiana przepisów wprowadza również możliwość odpisu 50% wartości
    > podatku VAT od paliwa.

    Ale dopiero od połowy 2015 (chyba że znowu przedłużą). Do tego czasu nic
    się nie zmieni tzn 0 (ZERO) odliczenia VAT od paliwa.

    Ale przy okazji zmieniono zasady odpisywania
    > VAT od napraw samochodów. Było 100% a teraz 50%.
    > 50% odpisu dotyczy również "wszelkich usług związanych z eksploatacją
    > samochodu (naprawy, płyny, myjnia, parkingi itp.)".

    A to już pewnie od 1 marca 2014.

    > Ogólnie na tej zmianie przepisów, to ja zostałem wyjebany.

    Mając na uwadze powyższe wszystkich raczej "plecy" będą boleć.

    http://biznes.onet.pl/vat-tanszy-samochod-lepiej-kup
    ic-przed-zmiana-prze,19141,5597454,1,analizy-detal
    "Przedsiębiorcy, którzy używają samochodu firmowego także na potrzeby
    prywatne będą mieli ograniczone, 50-proc. prawo do odliczenia przy
    zakupie samochodu i wydatków związanych z eksploatacją, a od połowy 2015
    r. także paliwa do tych samochodów (utrzymanie ograniczenia w odliczeniu
    VAT-u przy zakupie paliwa ma być dokonane w ramach klauzuli stand still,
    czyli prawie państw członkowskich do zachowania takich ograniczeń w
    odliczeniu, jakie obowiązywały do dnia przystąpienia do Unii Europejskiej)."