    From: "neostrada" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: [znów o drukarce] Jaki laser kolor A4 do domu?
    Date: Mon, 30 Nov 2015 18:42:41 +0100

    Witam
    Zmęczony zaschniętymi tuszami, zatkanymi dyszami i rozlewającym sie
    atramentem przy wstrzykiwaniu go do pustych kardridży drukarki atramentowej
    postanowiłem porzucić te problemy i kupić sobie kolorową drukarkę laserową.

    Drukuję bardzo mało, może kilka stron w miesiącu, głównie tekst, wykresy i
    schematy instalacyjne.

    Szukam dobrej kolorowej drukarki laserowej A4 do używania w domu.

    Ponad to, co napisałem wyżej chciałbym móc na niej wydrukować sobie od czasu
    do czasu pojedyncze sztuki zdjęć, więc drukarka powinna mieć możliwość w
    miarę poprawnego drukowania w kolorze (wiem o problemach z rozmywaniem się
    kolorów, brakiem szczegółów, ostrością wydruków itd.), dlatego szukam nie
    najtańszej i dziadowskiej, ale też nie przesadnie drogiej drukarki. Chcę
    wydać maksymalnie 1500 zł.

    Jako, że dużo tych wydruków często nie będzie, to podejrzewam, że tonery
    startowe wystarczą mi na rok, albo nawet i 2 lata używania. Oczywiście
    pożądane były by dostępne niedrogie zamienniki - ale najważniejsze by
    drukarka przyzwoicie wydrukowała czasem jakieś zdjęcie.

    Przeglądałem oferty drukarek i w większości przypadków w tym zakresie
    cenowym dostępna rozdzielczość to 600 x 600 dpi, czasem 1200 x 600 dpi. Czy
    taka podstawowa rozdzielczość daje zadowalające efekty drukowania zdjęć?

    Pozostałe elementy, które mnie interesują, to:
    1. automatyczny duplex (koniecznie),
    2. karta sieciowa/serwer wydruku (koniecznie),
    3. moduł Wi-Fi (wskazane),
    4. dostępność zamienników tonerów (koniecznie, jeśli komplet oryginalnych
    kosztuje prawie tyle co nowa drukarka),
    5. może być w formie urządzenia wielofunkcyjnego (chodź mam osobny lepszy
    skaner).

    Co moglibyście mi polecić?

    Pozdrawiam
    Paweł