  • 191. Data: 2010-08-16 14:12:02
    Temat: Re: 1.000.000,00 dolarów mandatu
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-16 13:12, DoQ pisze:

    > Juz pisalem wczesniej - udowodnij ze kara pozbawienia wolnosci jest dla bogatego
    bardziej uciazliwa, niz dla tego "przecietnego". Bogaty to jakis kuzwa Übermensch
    jest czy co?

    No tak niestety jest, nic na to nie poradzę, że fakt to dla lewaków niewygodny ;)

    Dowody? Są ludzie idący celowo do więzienia, np. na zimę. Są też wcale nie biedni,
    notoryczni bywalcy zakładów karnych, którzy tylko tam czują się u siebie, mają
    jakiś prestiż... To oczywiście przypadki skrajne.

    Ale i ktoś, kto pracuje po 8h dziennie w ciasnym boksie a resztę czasu spędza
    w 40m2 z żoną-jędzą i 3 rozdartymi bachorami, łatwiej zniesie "odosobnienie",
    niż ktoś kto spędza 80% życia w egzotycznych podróżach, pławiąc się w kochankach
    i wymieniając z kumplami basenami ;)

  • 192. Data: 2010-08-16 14:21:51
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Napisz wreszcie, dlaczego przeszkadza Ci kara grzywny bardziej dotkliwa
    > dla biednego, a nie przeszkadza Ci kara pozbawienia wolności bardziej
    > dotkliwa dla bogatego i gdzie w tym myśleniu jest jakaś logika czy
    > "równość wobec prawa".

    myslalem, ze on tylko czasami sie ze mna nie zgadza ale ostatnio widze, ze
    podejscie czysto kaczyńskie. Dopierdolic bogatym, schować wszystkich
    teoretycznych przestepcow w pace. A im ma wiecej kasy albo jezdzi lepszym
    autem tym powinien byc czestrzym bywalcem wiezienia bo napewno ukradl

    Icek

  • 193. Data: 2010-08-16 14:50:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 12:33:52 +0200, Icek wrote:

    >a jak byl z wypozyczalni ?

    To wypozyczalnia lub ubezpieczalnia pokryja straty i sie oducza
    oferowac tak szybkie auta.
    Ewentualnie beda dostepne tylko dla posiadaczy kart kredytowych z
    milionem euro limitu, lub z elektronicznym ogranicznikiem predkosci.

    I wsszyscy Szwajcarzy beda dalej zadowoleni :-)

    J.

  • 194. Data: 2010-08-16 14:50:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 12:31:35 +0200, Icek wrote:

    >tak samo jak wiekszosc nie umie zakumac, ze jak bogatemu sie zacznie
    >zabierac za duzo to ucieknie z biznesem i bedzie z tego figa. A jak pozwoli
    >mu sie robic biznes tu lokalnie to zacznie zatrudniac ludzi
    >Jak mu przestanie sie oplacac tu to przeniesie sie w inne miejsce gdzie mu
    >sie to bardziej oplaca

    Do Szwajcarii ? :-)

    J.

  • 195. Data: 2010-08-16 14:55:16
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    (...)
    > Niemniej jak widać bardzo mało osób jest w stanie zrozumieć to co piszesz.
    > I dlatego, póki żyjemy w demokracji, póty nic nie wskórasz.

    Po raz kolejny mam wrażenie, że czytasz niedokładnie, bądź wcale.
    Omawiana sytuacja i zasady (w tym omawiany wypadek) stosuje się w
    Szwajcarii i mam wrażenie, że tam ludzi bogatych dość sporo, a do
    tego demokracja dużo bardziej zaawansowana i sprawiedliwa niż
    w Polsce.

  • 196. Data: 2010-08-16 14:57:42
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-16 14:50, J.F. pisze:

    > Do Szwajcarii ? :-)

    LOL - tak, do tej biednej i niedemokratycznej, w której obowiązują
    zasady tu oprotestowane :)

  • 197. Data: 2010-08-16 16:01:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 14:21:51 +0200, Icek wrote:
> [...]
    >teoretycznych przestepcow w pace. A im ma wiecej kasy albo jezdzi lepszym
    >autem tym powinien byc czestrzym bywalcem wiezienia bo napewno ukradl

    Icek, ty o celu zapominasz.
    A cel jest taki zeby sie kierowcom odechcialo lamac przepisy.
    Oczywiscie czlowiek nie automat i 50.0km/h nie utrzyma, wiec kara za
    sporadyczne 55/50 nie musi byc wysoka.

    Ale 290/120 to juz chyba stworzenie bezposredniego zagrozenia
    katatostrofy komunikacyjnej :-) zagrozone kara do trzech lat.
    Siedziec moze w jednej celi ze szczylem ktory swoim nowym
    dwudziestoletnim golfem pojechal 100/40 :-P

    Choc w sumie nie wiem czy to bedzie sprawiedliwie :-P

    J.

  • 198. Data: 2010-08-16 16:58:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Ale dywidenda jest i na szybkie auto starczyla, to i dochod oficjalny
    > zapewne jest spory.

    Mógł zarobić miliard 10 lat temu, a od tego czasu żyje sobie z tego
    miliarda nie osiągając żadnych dodatkowych zysków.

    --
    ignorance is bliss

  • 199. Data: 2010-08-16 17:02:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-16 16:58, to pisze:

    > Mógł zarobić miliard 10 lat temu, a od tego czasu żyje sobie z tego
    > miliarda nie osiągając żadnych dodatkowych zysków.

    Ale co ? Tynk z tych nieruchomości wpier*ala w ramach posiłków ?

    6008

  • 200. Data: 2010-08-16 17:21:48
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale co ? Tynk z tych nieruchomości wpier*ala w ramach posiłków ?

    nie no poprostu ma i juz. Nie ma obowiazku wzbogacania sie. Wogole nie ma
    obowiazku pracy. Jak Cie stac mozesz siedziec i sie opierdalac

    Icek