  • 61. Data: 2023-09-19 14:00:22
    Temat: Re: 5G
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 13:44, J.F pisze:

    > No cos - najprostszy test - sluchaweczka BT w jednym uchu,
    > telefon przy drugim - i działa.

    No nie neguję, że działa skoro działa, ale nie przez głowę.

    > Sa aparaty słuchowe na dwoje uszu - i tez działają.
    >
    > Stereo przez BT na dwie słuchawki to może być pewne wyzwanie,
    > bo muszą sie jakos dwie dogadać na jedną transmisję z telefonu - żeby
    > nie było róznic czasowych.

    Synchronizują się przed użyciem.

    > Ale co zrobic z mikrofonem? Tylko do jednej dać?

    Stereo chyb zbędne.

    Robert

  • 62. Data: 2023-09-19 16:02:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Sep 2023 14:00:22 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > No nie neguję, że działa skoro działa, ale nie przez głowę.

    No ale jak wsadzisz glowe pomiedzy telefon i sluchawke, to sprawdzisz
    czy głowa tłumi :-)

    Akurat wiekszosc telefonow ma jakies takie anteny, ze starają sie
    emitowac w strone przeciwną od glowy ... ale to sie tyczy fal
    komórkowych, BT czy wifi niekoniecznie.

    > Synchronizują się przed użyciem.

    No ale to chyba jest pewne wyzwanie, bo protokól BT przewiduje chyba
    jedno urządzenie, a tu są dwa. I jakos sie obie słuchawki
    dogadać, zeby udawać jedno urządzenie.

    > Stereo chyb zbędne.

    W zasadzie tak, ale co - naprawde tylko w jednej wsadzili mikrofon?
    Gdzies mam takie słuchaweczki - jak znajde to sprawdzę :-)

    J.

  • 63. Data: 2023-09-19 17:56:39
    Od: Zbych <z...@n...org>

    Grzegorz Niemirowski wrote on 19.09.2023 12:15:

    > Podaj przykład takiego kilkuletniego smart TV. HTTPS mamy w przeglądarkach
    > od prawie 30 lat.

    To, że obsługuje https to jeszcze za mało. Wystarczy że serwer na
    wyłączone jakieś starsze szyfrowanie (uznane od niedawna za zbyt mało
    bezpieczne), albo właściciel serwera dostanie nowy certyfikat z CA,
    którego klient nie ma na liście, albo certyfikat serwera ma drzewo
    zależności, z którym ssl klienta sobie nie radzi (vide problemy ze
    starszymi wersjami libssl).

  • 64. Data: 2023-09-19 18:23:29
    Od: "pl.misc.elektronika" <k...@g...com>

    wtorek, 12 września 2023 o 11:00:05 UTC+2 1634Racine napisał(a):

    > "sie" lepiej by zabrali za optymalne technologicznie wykorzystanie 4G, by
    > nie wspomniec o... 3G, za sprawnosc i niezawodnosc tego co juz jest.
    Doklladnie to robią tylko marketingowo badali temu kolejny nr

  • 65. Data: 2023-09-19 23:04:24
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Sprawę miałeś o nagrywanie?

    Nie. Wytoczyłem komuś sprawę. Świadek, którego powołałem, łgał przed sądem
    jak pies, więc został wezwany na kolejną rozprawę, na której miał
    możliwość zapoznania się z tym, co mówił mi przez telefon, i
    potwierdzenia, że to jego głos (gdyby nie potwierdził, to jeszcze płaciłby
    za biegłego foniatrę, czy jak to się tam nazywa). Finalnie dostał zarzuty
    za składanie fałszywych zeznań (sąd skierował do prokuratury po
    zakończonej sprawie) ale nie wiem jak to się zakończyło (nie wzywali mnie
    na świadka).

    Szkoda tylko, że sąd nie uwzględnił tego, że pan przez telefon mówił mi,
    że pozwana strona była u niego i chciała ustalać zeznania (namawiać go do
    składania fałszywych zeznań) i wygląda na to, że finalnie namówiła.

    Facet był tak odklejony od rzeczywistości, że zadzwonił do mnie potem,
    żeby powiedzieć mi, że jestem, cytuję, chuj, bo było na tych nagraniach
    słychać, jak przeklina. Niestety nie dał mi dokończyć, że to jest w tym
    momencie jego najmniejszy problem.

    --
    Na gałęzi wiszą sobie 3 nietoperze i rozmawiają ze sobą.
    W pewnej chwili jeden z nich zaniemówił i jak sprężyna stanął głowa

  • 66. Data: 2023-09-20 00:37:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > za składanie fałszywych zeznań (sąd skierował do prokuratury po
    > zakończonej sprawie) ale nie wiem jak to się zakończyło (nie wzywali mnie

    Dobrze, ale to kwestia dowodowa a nie prawo do nagrywania. Sąd,
    przynajmniej w pewnych okolicznościach, może przyjmować dowody zdobyte
    nielegalnie. Kojarzę, że firma musi informować konsumenta o nagrywaniu
    rozmowy. Wydaje mi się, że sąd i tak może taki materiał uznać za dowód
    bo nie jest to tak fundamentalne jak np zakaz nagrywania np z braku
    kompetencji.

    Finalnie, zwykły ludzik akurat raczej ma prawo do nagrywania więc
    absurdalnym jest, że nie może z tego prawa skorzystać.

  • 67. Data: 2023-09-20 00:50:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.09.2023 o 00:37, io pisze:

> [...]
    > rozmowy. Wydaje mi się, że sąd i tak może taki materiał uznać za dowód
    > bo nie jest to tak fundamentalne jak np zakaz nagrywania np z braku

    Bredzisz. Nie ma w Polsce zakazu nagrywania. Jest zakaz upubliczniania :)

    > Finalnie, zwykły ludzik akurat raczej ma prawo do nagrywania więc
    > absurdalnym jest, że nie może z tego prawa skorzystać.

    Może. Nie wolno upubliczniać. Nie rozumiesz prawa :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 68. Data: 2023-09-20 00:55:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    telefonicznych-google-robi-wielka-czystke,6779849605
    002881a

> [...]
    >
    > Pierwsze jest prawdą, drugie nie. Można nagrywać swoje rozmowy i nie
    > trzeba nikogo pytać o zgodę. Przetestowane osobiście przed sądem.

    Pod warunkiem, że jest to Twoje urządzenie a nie cudze :) Podobnie z
    każdym zapisem dokonanym przez Twoje urządzenie/komputer/smartfon/inne
    (email, komunikator, cokolwiek) łącznie z keyloggerem. Przetestowane
    osobiście przed sądem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 69. Data: 2023-09-20 13:27:41
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Bredzisz. Nie ma w Polsce zakazu nagrywania. Jest zakaz upubliczniania :)

    Nonsens

    Art. 267 par. 1 kk
    "kto bez uprawnienia uzyskuje dostęp do informacji dla niego
    nieprzeznaczonej, ... podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2."

    Czyli samo słuchanie rozmowy jest karalne!

    par. 3,
    "tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zakłada lub posługuje się urządzeniem podsłuchowym,
    wizualnym albo innym urządzeniem lub oprogramowaniem."

    Czyli nagrywanie jest karalne!

    Oczywiście można być uprawnionym jednak ... uznaje się, że nagrywanie
    bez zgody jest bezprawne bo narusza dobre obyczaje.

    Jest także obowiązek informowania o nagrywaniu przez urzędy, BOKi itp.

    No i publikowanie może narazić dobra osobiste.

    Jednak nagrane rozmowy zwykle mogą być użyte w sądzie.

    > Może. Nie wolno upubliczniać. Nie rozumiesz prawa :)

    Trepie głupi, nie masz żadnego pojęcia o prawie :-)

  • 70. Data: 2023-09-20 15:03:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

> [...]
    > telefon, i potwierdzenia, że to jego głos (gdyby nie potwierdził,
    > to jeszcze płaciłby za biegłego foniatrę, czy jak to się tam nazywa).

    W cywilnych sprawach takie odsłuchiwanie przed sądem, a już zwłaszcza
    biegli od badania głosu, to overkill. Sąd zeznania świadków traktuje
    z równą powagą, co tzw. dowody materialne. Zatem z nagrania należy
    sporządzić dokładny stenogram, a przed sądem zeznać *co* ktoś mówił,
    niekoniecznie cytując słowo w słowo. Sąd zwykle zadaje pytania "czy
    świadek jest pewnien", "czy świadek dokładnie pamięta" itp. Wtedy
    się mówi, że absolutnie tak, bo nie dość, że świadek sam zapamiętał,
    to jeszcze rozmowę zarejestrował i ponownie odsłuchał dla pewności.
    Gdyby sąd jakimś cudem nie pytał (malo prawdopodobne), to i tak mówi
    się o nagraniu, a stenogram wraz z płytą CD (której pewnie nikt nie
    odsłucha) dołącza się do akt. Klarowne zeznania plus stenogram są
    zwykle lepszą podstawą do wydania wyroku, niż to co protokolant
    wychwyci z odtwarzanego na sali nagrania i po swojemu zapisze.

    Jarek

    PS: Tak, przetestowane.

    --
    To wszystko z nudów, wysoki sądzie