  • 21. Data: 2020-07-01 02:38:17
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy i RCD
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-06-30 20:51, PeJot wrote:
> [...]
    wanego-zasilania/56610,dobor-mocy-zespolu-pradotworc
    zego-czesc-2-1?

    e556.jpg

    > W sumie typowe mierniki pętli zwarcia tak właśnie pracują. Tyle że prąd
    > "zwarcia" jest włączany przez np. pół okresu sieci.

    > I tu wracamy do merituma sprawy, czyli jak zrobić przyzwoite uziemienie
    > na budowie.

    Pierwsze co siem robi na budowie, to wykop pod fundament...

    //Tu Marins robiom uziemienia w warunkach bojowych, na pustyni i w
    arktyce i dajom rade... :)

    https://armypubs.army.mil/epubs/DR_pubs/DR_a/pdf/web
    /ARN6312_TC%206-02x6%20FINAL%20WEB.pdf

  • 22. Data: 2020-07-01 02:58:13
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2020-07-01 02:38, Izaura wrote:

> [...]
    >>

    > Pierwsze co siem robi na budowie, to wykop pod fundament...
    >
    > //Tu Marins robiom uziemienia w warunkach bojowych, na pustyni i w

    Tu Goscie, zrobili zgodnie z wytycznymi profesora Musiola, uziom na
    lotnisku im. 'Bolka' w Gdansku, ponizej 0.4 [om]... i to na morenie...!

    http://www.edwardmusial.info/pliki/polaczenia_wyrown
    awcze.pdf

    i tu warto poczytac...

    http://www.edwardmusial.info/pol_wyr.html

    //a tu cos ekstra o zasilaniu rezerwowym

    https://www.cire.pl/pliki/2/EMusial-Cire9.pdf

    //i spora bibliorgafia.

  • 23. Data: 2020-07-01 09:45:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Tuesday, June 30, 2020, 8:51:02 PM, you wrote:

    [...]

    > I tu wracamy do merituma sprawy, czyli jak zrobić przyzwoite uziemienie
    > na budowie.

    A nie można od razu zrobić uziomu dla docelowej instalacji
    elektrycznej? Są specjalne pręty, które się po prostu wbija w ziemię.
    3 metry zazwyczaj wystarczają. Wbicie tego w margiel w Opolu zajęło co
    prawda ze 2 godziny ale dało się.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2020-07-01 15:32:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Hello PeJot,
    >
    > Tuesday, June 30, 2020, 8:51:02 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A nie można od razu zrobić uziomu dla docelowej instalacji
    > elektrycznej?

    Jakby uziom był, to bym nie pytał.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 25. Data: 2020-07-01 15:54:57
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-07-01 o 15:32, PeJot pisze:

    > Jakby uziom był, to bym nie pytał.

    Ogólnie chodzi o taki sposób, żeby się użytkownikowi *chciało* agregat
    uziemić. Ale na chcenie chyba nie ma uniwersalnego sposobu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2020-07-01 17:24:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Wednesday, July 1, 2020, 3:32:08 PM, you wrote:

    > Jakby uziom był, to bym nie pytał.

    Jaki problem zrobić?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2020-07-01 19:18:27
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Jaki problem zrobić?

    *Uswiadomić* użytkownika żeby to zrobił. A ów użytkownik od ~40 lat tego
    nie robił.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 28. Data: 2020-07-02 10:32:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Wednesday, July 1, 2020, 7:18:27 PM, you wrote:

    > *Uswiadomić* użytkownika żeby to zrobił. A ów użytkownik od ~40 lat tego
    > nie robił.

    Premiować nadzór budowlany za mandaty za brak uziomu na budowie...

    --
    Best regards,
    RoMan