  • 11. Data: 2010-01-21 12:49:50
    Temat: Re: Akumulator ile ładować?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "drill" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hj9do1$3bu$1@inews.gazeta.pl...

    > dluzsza jazda w trasie na wyzszych obrotach zdecydowanie tak... ale jak
    > juz koledzy pisali proad pobrany na rozruch zimnego silnika bedzie duzo
    > duzo wiekszy niz ten jaki doladuje alternator w ciagu kilkunastu minut na
    > biegu jalowym... bardziej zaszkodzisz niz pomozesz...
    >
    > kiedys czytalem ze w "starych" autach srednio po 20km jazdy w trasie
    > rekompensuje sie prad pobrany na rozruch... ale jest tyle czynnikow na
    > okolo jak np temperatura itp ze nie da sie tego od tak stwierdzic...

    To jakaś bzdura jest. Wychodziłoby że spora część aut powinna stac na
    parkingu. Zastanów się ile osób jeżdzi autem na dystansach krótszych niż 20
    km. Poza tym wystarczy policzyć. Jeśli rozrusznik ma np. 1200 W a akumulator
    50 Ah. Prąd pobierany wynosi wtedy 100 A więc jeśli aku byłby naładowany na
    full mógłyś kręcić nim 30 minut. Jak auto dobrze zapala to zapalasz w ciągu
    ok 3 sekund co pobierze z aku pojemność równą 0,08 Ah. Alternator nadrobi to
    bardzo szybko.

  • 12. Data: 2010-01-21 12:53:11
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Piotrek wydusił z siebie te słowy:

    > jesli ładowanie będzie nie teges (słabo naciągnięty pasek klinowy,
    > alternator kiepski, słabe styki prądowe aku-alternator-rozrusznik oraz
    > słaba masa to na wolnych obrotach aku moze w ogole sie nie ładowac.

    Zalezy jeszcze od auta. W dieslach świece żarowe grzeją jeszcze przez pewien
    czas do tego często jest podgrzewanie płynu chłodzącego świecami o mocy
    łącznej 700-750 W więc po rozruchu akumulator może zacząć byc ładowany po
    rozgrzaniu silnika co przy pracy na luzie będzie trwało b.długo.

  • 13. Data: 2010-01-21 13:10:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    drill pisze:

    > dluzsza jazda w trasie na wyzszych obrotach zdecydowanie tak... ale jak juz

    Jeśli alternator jest sprawny, to nie ma żadnej różnicy między
    jazdą na wyższych obrotach, a kręceniem na biegu jałowym bez
    obciążeń (np. świateł) przez identyczny czas.
    W obu przypadkach będzie dokładnie to samo napięcie, zatem i aku
    będzie się ładowało identycznie. Jeśli zaś w takich warunkach napięcie
    przy jałowych jest zbyt małe, to znaczy że układ nie jest sprawny.

  • 14. Data: 2010-01-21 13:12:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Agent pisze:

    > 20 km. Poza tym wystarczy policzyć. Jeśli rozrusznik ma np. 1200 W a
    > akumulator 50 Ah. Prąd pobierany wynosi wtedy 100 A więc jeśli aku byłby
    > naładowany na full mógłyś kręcić nim 30 minut.

    Błąd. To jest pojemność dla niskich prądów. Przy większych prądach,
    a już zwłaszcza w niskiej temperaturze, realna pojemność jest dużo niższa.

  • 15. Data: 2010-01-21 13:19:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał

    > Błąd. To jest pojemność dla niskich prądów. Przy większych
    > prądach,
    > a już zwłaszcza w niskiej temperaturze, realna pojemność jest
    > dużo niższa.

    Tym niemniej pojemnosc elektrochemiczna jest wlasnie taka.
    Efekt przy duzym pradzie byl tu opisywany - nie zajdzie przy
    rzadkim uruchamianiu.

    J.

  • 17. Data: 2010-01-21 13:20:54
    Temat: Re: Akumulator ile ?adowaae?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-21, Agent <w...@o...ue> wrote:

> [...]
    > łącznej 700-750 W więc po rozruchu akumulator może zacząć byc ładowany po
    > rozgrzaniu silnika co przy pracy na luzie będzie trwało b.długo.

    Nie zapomnajmy o podgrzewanych siedzeniach, podgrzewanych lusterkach,
    podgrzewanych szybach, nawiewie... To w sumie sporo prądu żre.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2010-01-21 13:20:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > trasie rekompensuje sie prad pobrany na rozruch... ale jest tyle
    > czynnikow na okolo jak np temperatura itp ze nie da sie tego od

    jezdze teraz dieslem po 3 km. I jakos problemow nie ma, mimo ze
    rozruch dluzszy i swiece ..

    J.

  • 18. Data: 2010-01-21 13:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał
> [...]
    > naładować akumulator na tyle żeby rano odpalił? Mam na myśli
    > uzupełnienie prądu na wieczorny rozruch i aby miał mon na rano.

    Niepraktyczne pytanie - odpalisz, pojedziesz tam gdzie trzeba i sie
    doladuje.

    Pytanie co u ciebie zawiodlo - ladowania nie ma, akumulator pada,
    czy odpalasz raz na miesiac.
    Jesli aku jest mocno wyladowany, to imo co najmniej 20 minut, a
    najlepiej na pare godzin pod prostownik.
    Jesli nie jest wyladowany, to nie trzeba codziennie odpalac.

    J.

  • 19. Data: 2010-01-21 13:30:09
    Temat: Re: Akumulator ile 3adowaa?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhlghl3.8sh.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...

    > Nie zapomnajmy o podgrzewanych siedzeniach, podgrzewanych lusterkach,
    > podgrzewanych szybach, nawiewie... To w sumie sporo prądu żre.

    No założyłem że ktoś chcący naładowac aku na luzie nie będzie tego
    wszystkiego włączał

  • 20. Data: 2010-01-21 13:33:41
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hj9g8v$21u0$2@news2.ipartners.pl...

    > Błąd. To jest pojemność dla niskich prądów. Przy większych prądach,
    > a już zwłaszcza w niskiej temperaturze, realna pojemność jest dużo niższa.

    Co nie zmienia faktu że jak już auto odpali (sprawne czyli jak założyłem
    kręci z 3 s.) to alternator bardzo szybko uzupełni ubytek energii.