  • 11. Data: 2022-10-04 15:52:08
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 15:13, heby pisze:

    > Całkiem nieźle.

    > To bez znaczenia. Energia kinetyczna zalezy od kwadratu prędkosci. Opór
    > powietrza ma znaczenie tyle o ile, że spalisz więcej paliwa osiągając tą
    > prędkość. Bez znaczenia dla przyczyny ktorą wskazuję (nie jedynej).

    Według Ciebie ludzie liczą energię kinetyczną? Gdzie według Ciebie to
    robią? Na sraczu w domu? W wannie? No gdzie przeciętny człowiek oddaje
    się takim wyliczeniom? Bo na pewno nie w samochodzie. Jak nie wierzysz
    to zapytaj osób ze swojego otoczenia.

> [...]
    > wypadku.
    >
    > Bez względu na to, jak dobry masz asfalt, w zderzeniu z drzewem, tirem
    > czy twizzy, energię tą oddasz. Możesz częściowo ją oddać na łamanie
    > kolejnych elementów samochodu, ale w końcu energia kinetyczna *twojego*
    > ciała zostanie wytracona w określonym i raczej krótkim czasie. Moc z
    > jaką wytraci się energia łamiąc Ci kości i kompresując galaretkę będzie
    > bezpośrednio zależna od Ek i czasu wytracania. O ile raczej nie da się
    > łatwo wybierać czy uderzysz w drzewo czy w pudełka, to już z jakim Ek da

    No i teraz uświadom sobie, że wszyscy poruszamy się z prędkością
    1600km/h . Nie, że tak mogłoby być tylko, że tak właśnie jest
    http://niusy.pl/@tvn24.pl/al8 .

    I teraz ... skoro się tak szybko poruszamy to mamy bardzo dużą energię
    kinetyczną. Kwadrat prędkości, prawda? A jednak ... nic nam nie grozi?

    > Są ludzie mający wyobraźnię, czym kończy się zderzenie przy prędkosci
    > 100 i 200. I maja też pojęcie o ile Ek jest większa w drugim wypadku.
    > Podpowiem: nie dwa razy.

    Ale jakie zderzenie?

    > Albo inaczej: nawet w BMW na nowym asfalcie, strzała w drzewo nie
    > przeżyjesz przy 200 ale już przy 100 masz niewielkie szanse. Może to być
    > szokujące, ale ludzie zdają sobie z tego sprawę. Nie wszyscy oczywiście.

    Nie tylko nie wszyscy ale zasadniczo nikt :-) I nie ma to nic do
    poruszania się po krajówce.

    > Albo jeszcze inaczej: niektórzy wolą jazdę 100 zamiast 200 bo
    > najzwyczajniej mają ochotę umrzeć ze starości.

    Ale oni nie jadą 100km/h tylko 80 :-) Nie zrozumiałeś artykułu
    rozpoczynającego ten wątek?

    Doceniam, że się wypowiadasz, ale ... rozważ czy to naprawdę jest tak,
    jak piszesz. Czy przesiedliśmy się z koni do samochodów by bardziej
    ryzykować czy może np. mniej.

  • 12. Data: 2022-10-04 16:09:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 15:52, ii wrote:
    > Według Ciebie ludzie liczą energię kinetyczną?

    Wystarczy, że zdają sobie sprawę z v^2.

    > Jak nie wierzysz
    > to zapytaj osób ze swojego otoczenia.

    Wszystkie osoby, które o to pytałem, z mojego otoczenia zawodowego,
    znają tą zależność i wiedzą w praktyce że zależnośc nie jest liniowa.

    Byś może to kwestia jakoci otoczenia. Niektórzy mają ch..e otoczenie.

    > No i teraz uświadom sobie, że wszyscy poruszamy się z prędkością
    > 1600km/h .

    Względem czego i czy grozi nam zderzenie i czy możemy zwolnić? Jeśli
    względem niczego w lini prostej, to nie ma znaczenia. Możesz sobie
    dopisać jeszcze kilka zer, nic to nie zmienia.

    > Ale jakie zderzenie?

    Z drzewem, tirem lub Twizzy.

    > Nie tylko nie wszyscy ale zasadniczo nikt :-)

    Dokładnie. Stąd takie stada debili na drogach.

    > Ale oni nie jadą 100km/h tylko 80 :-) Nie zrozumiałeś artykułu
    > rozpoczynającego ten wątek?

    100/200 tylko po to, aby się łatwiej wyobraźnia ruszała.

    Może Cie zszkokuje, ale stosunek między 100 a 80 to pótora, w energi
    kinetycznej. Innymi słowy przyspieszając tutaj o ~20% zwiększasz
    obrażenia o ~50%.

    > Doceniam, że się wypowiadasz, ale ... rozważ czy to naprawdę jest tak,
    > jak piszesz. Czy przesiedliśmy się z koni do samochodów by bardziej
    > ryzykować czy może np. mniej.

    Czy aby zmienić prędkosć z 80 na 100 przesiadasz się z roweru do samochodu?

  • 13. Data: 2022-10-04 16:29:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.10.2022 o 16:09, heby pisze:

> [...]
    > znają tą zależność i wiedzą w praktyce że zależnośc nie jest liniowa.
    >
    > Byś może to kwestia jakoci otoczenia. Niektórzy mają ch..e otoczenie.

    Dobrze, dodam kolejny punkt w ankiecie :-)

    "
    Czemu snujesz się jak smród po gaciach?
    - nie mam kapuchy na mandat? (słyszałem że mandaty zdrożały)
    - boję się, że mi prawko odbiorą (słyszałem, że odbierają)
    - duży mandat jest za przekroczenie (a nie wiem jakie są ograniczenia)
    - oszczędzam paliwo (pchałbym samochód gdybym się przy tym nie pocił)
    - jestem ciotą (jak będę jeździł wolno to nie zapłacę mandatu)
    - zbieram na pizzę (jestem szczęśliwy, ale akurat mi się nie chce jechać
    normalnie)
    - znam wzór na energię kinetyczną (i będę bronił go)
    - nie jestem debilem (a wszyscy poza mną to debile)
    "

    Może być na końcu czy podejrzewasz większy udział? :-)

    > Względem czego i czy grozi nam zderzenie i czy możemy zwolnić? Jeśli
    > względem niczego w lini prostej, to nie ma znaczenia. Możesz sobie
    > dopisać jeszcze kilka zer, nic to nie zmienia.

    Czyli tak jak na krajówce :-)

    > Z drzewem, tirem lub Twizzy.

    Na krajówce nie ma drzew :-)

    > Dokładnie. Stąd takie stada debili na drogach.

    A w ogóle to niedziela była i oni wszyscy wyszli z psychiatryków na
    chwilę :-)

    > 100/200 tylko po to, aby się łatwiej wyobraźnia ruszała.

    Wiemy że masz bujną wyobraźnię, ale pozostańmy przy ograniczniku Twizy,
    czyli 85km/h.

    > Może Cie zszkokuje, ale stosunek między 100 a 80 to pótora, w energi
    > kinetycznej. Innymi słowy przyspieszając tutaj o ~20% zwiększasz
    > obrażenia o ~50%.

    Mam to w ... :-) Twizy ma ogranicznik 85km/h i z wciśniętym do podłogi
    pedałem nie jedzie ani szybciej ani wolniej tylko właśnie tyle.

    > Czy aby zmienić prędkosć z 80 na 100 przesiadasz się z roweru do samochodu?

    Zróbmy ankietę.

  • 14. Data: 2022-10-04 16:55:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Oct 2022 16:29:38 +0200, ii wrote:

    > Dobrze, dodam kolejny punkt w ankiecie :-)
    >
    > "
    > Czemu snujesz się jak smród po gaciach?
    > - nie mam kapuchy na mandat? (słyszałem że mandaty zdrożały)

    Stare czasy, lecę sobie ze znajomym po autostradzie,
    a on mowi "nie za szybko? To przeciez mandat mozna dostac".

    No mozna. On dentysta, z prywatnym gabinetem ... na pewno nie o
    kapuche chodzi :-)

    > - boję się, że mi prawko odbiorą (słyszałem, że odbierają)

    A co tu slyszec - moga zabrac.

    > - duży mandat jest za przekroczenie (a nie wiem jakie są ograniczenia)

    A Ty wiesz dokladnie jakie jest ogranicznenie? :-)

    > - oszczędzam paliwo (pchałbym samochód gdybym się przy tym nie pocił)

    Sa i tacy.

    > - jestem ciotą (jak będę jeździł wolno to nie zapłacę mandatu)

    No to ciotą, czy mandatu sie boi?

    > - nie jestem debilem (a wszyscy poza mną to debile)

    No ba - zauwazylem, ze na drodze sa same baby, cioty i debile.
    Baba to wiadomo - co innego ma w glowie.
    Ale chlop co jedzie wolniej ode mnie, to jakas ciota,
    a jak jedzie szybciej, to debil :-)

    Skoro ja jade najszybciej jak sie da, to debil :-)

    A jest jeszcze jedna kategoria - mały litraż.
    Nie kazdy samochod komfortowo zap* 140 po autostradzie.
    Co prawda teraz coraz trudniej o takie auto, ale ciagle jeszcze
    jezdzą.

    J.

  • 15. Data: 2022-10-04 17:05:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Oct 2022 15:35:25 +0200, ii wrote:
    > Tak, po dwa pasy w każdą stronę oddzielone trawnikiem.

    > Ograniczenie to jest 85 w Twizy. :-)
    >
    > Oni naprawdę jeżdżą tak wolno jakby bali się, że im przyjdzie mandat
    > zapłacić. Albo ich rodziny.

    Niektorzy tak maja. Nie zawsze ma sie 20 lat, 40, 60 ...
    Ale zeby cie nikt nie wyprzedzil, to cud.

    a "dwupasmowe" z 70 - na Śląsku pełno.

    > Mogliby też paliwo oszczędzać, ale coś mi się nie wydaje. Co prawda
    > większość ludzików pyta ile Twizy pali, czyli wydatki na samochód muszą
    > ich jakoś boleć,

    Albo nie boli az ta bardzo, ale kult niskiego spalania zostal.
    Tez bym nie lubial palic 20/100. Ani 13/100.
    Ani 10/100 - chyba, ze LPG :-)

    > Ktoś może być faktycznym kierowcą niedojdą i bać się szybciej, ale jaki
    > to %.

    Staruszki, emeryci, sporo kobiet, poczatkujący, posiadacze 22 punktów,
    dawniej mieszkancy Wałbrzycha lub Dzierzoniowa - nie zabraniaj nikomu
    jechac wolno.
    Ale ze cie nikt nie wyprzedził - to cud, lub przesada :-)

    > Podejrzewam, że większość nie czuje, że 2000 zł mandat to np 2% rocznego
    > wynagrodzenia a 10pkt to 50% rocznego kredytu. No ... odebrania prawka
    > mogą się bać niezależnie od wyliczeń.

    No, 2000 to w Polsce malo nie jest, i po co przeplacac.
    Ale do niedawna bylo 500, a oni pewnie tak samo jezdzili.

    Chociaz ... od paru miesiecy narzekam na miejskie arterie - prawym
    pasem jedzie ktos przepisowe 50, lewym tez przepisowe 50 ... no niech
    ich piorun.

    Teraz jeszcze dodaj przejscia dla pieszych. Bardzo dobry powod.

    > Myślałeś już co zrobisz bez prawka? :-)

    A to dopiero powyzej 50, sie ograniczam :-)

    Inna sprawa, ze jadac rozpedzonym w trasie, mozna nie zwolnic do 100
    na poczatku wioski - trzeba uwazac.

    J.

  • 16. Data: 2022-10-04 17:20:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2022 16:29, ii wrote:
    > Czyli tak jak na krajówce :-)

    Nie, na krajówce poruszasz się względem drzew, a na zakrętach, to nawet
    w lini prostej masz drzewa.

    Zapierniczanie kręcąc się, po orbicie i na około Sagittarius A* to
    raczej masz odpowiednik komarów w zębach. Troche czasu upłynie zanim
    trafimy w jakąś inną planetę w zderzeniu czołowym, na razie to tylko
    mały gruz, troche lakier rysuje, ale poza tym niewiele się dzieje.

    Innymi słowy, to jak szybko poruszamy się "stojąc w miejscu", jest bez
    znaczenia, oczywiście poza kilkoma przysypiającymi na lekacjach fizyki,
    czytającymi patodziennikarstwo na onecie i widzących dużo zer i jakieś
    cyfry.

    > Na krajówce nie ma drzew :-)

    Tak, istnienie drzewa bezpośrednio w drodze nie jest dobrym pomysłem i
    nie stosuje się go głównie dlatego właśnie.

    Co innego na poboczu.

    Jak kojarzysz fizyke, to na zakręcie, śliskim szczególnie, drzewo moze
    być w osi drogi (drogi ruchu Twizzy, uścislijmy).

    Niektórzy dlatego wlaśnie stosują ograniczenia na zakrętach. Na drogach
    krajowych też, bo tam też są sprawa fizyki.

    > A w ogóle to niedziela była i oni wszyscy wyszli z psychiatryków na
    > chwilę :-)

    Też przeszkadzają Ci te konferencje Konfederacji, co chwilę?

    > Mam to w ... :-) Twizy ma ogranicznik 85km/h i z wciśniętym do podłogi
    > pedałem nie jedzie ani szybciej ani wolniej tylko właśnie tyle.

    Więc to ty ograniczasz ruch na drodze? To ja bym Cie nawet dał radę
    wyprzedzić Tico.

    > Zróbmy ankietę.

    Koniecznie. Możemy dzieki temu obalić matematykę. Ogólnie styl rządzenia
    przez ustalanie faktów ankietami wydaje się niezwykle kuszący, bo to
    esencja demokracji koserwatystów. Zróbmy to! Pozbądzmy się v^2,
    bezwładności i kilku innych dupereli.

  • 17. Data: 2022-10-04 17:24:03
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    J.F w

    [...]

    > No ba - zauwazylem, ze na drodze sa same baby, cioty i debile.
    > Baba to wiadomo - co innego ma w glowie.
    > Ale chlop co jedzie wolniej ode mnie, to jakas ciota,
    > a jak jedzie szybciej, to debil :-)

    <cite>
    Mnie nie pytaj, ja zawsze za szybko :-)
    </cite>

    ładnie sie pan przedstawiłeś, nie pierwszy raz...

    --
    Tomasz

  • 18. Data: 2022-10-04 20:13:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:thhcr6$v8u$1@news.icm.edu.pl>
    user ii pisze tak:

    > Czemu snujesz się jak smród po gaciach?
    > - nie mam kapuchy na mandat? (słyszałem że mandaty zdrożały)

    - mam krótką skrzynię, przy 3000rp jest 105km/h

    Jak się rozleci te moje 1.6 8V to trudno już kupić następny.

    Widziałem to słynne Twizy w Londynie.
    no fajne.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 19. Data: 2022-10-04 20:58:36
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 04.10.2022 o 13:03, ii pisze:

    > I tak się zastanawiam co
    > konkretnie motywuje ludzi do snucia się jak smród po gaciach?

    Ja jestem z tych, co się snują po DTŚ na tempomacie 90 km/h do/z roboty,
    czyli niewiele więcej niż 85 km/h i powody są dwa - koszty paliwa i
    lenistwo.
    I tym samym jestem w stanie zrozumieć tych, co się kulają po 80 km/h po
    krajówkach, choć nie jest to wygodne dla innych. Nie wszyscy mają
    płacone 100 zł/h na kanapie przed TV. Ale uważam, że na autostradach
    taka prędkość nie jest już bezpieczna.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 20. Data: 2022-10-04 22:20:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > konkretnie motywuje ludzi do snucia się jak smród po gaciach? Gdyby
    > chcieć zrobić ankietę nt powodów to jakie powinny być opcje?

    Jestem tym z niewielu, którzy oceniają czas jazdy potrzebny na dotarcie
    do celu z punktu A do B i zwyczajnie przewiduję jakieś korki czy coś
    więc ruszam odpowiednio wcześniej [ZAWSZE] żeby być na czas i nie
    "muszę" pedałować, czyli wciskać. To proste założenie. Ponadto mam < 180
    koników pod maską ale masa 2T więc hamowanie odbywa się z udziałem
    kotwicy i spadochronu z dużych prędkości, więc oszczędzam i nie
    prowokuję :]...a mogę zabić :) Takie Twizy to nawet nie poczuję :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>