  • 21. Data: 2010-02-22 21:25:29
    Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
    Od: "ear" <...@2...dd>

    a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem

  • 22. Data: 2010-02-22 22:23:14
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 22 lut 2010 o 21:25 GMT, ear napisał(a):

    > a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem

    Turbo nie spowodowaloby niepracowania na wszystkich cylindrach, narazie po
    wstepnych(bardzo wstepnych 5 minutowych ogledzinach mechnika) jest
    prawdopodobnie gdzies nieszczelnosc, nieszczelnosc w gniezdzie wtrysku
    raczej wykluczona, prawdopodobnie jest w gniezdzie swiecy zarowej albo
    padla uszczelka pod glowica... co powoduje brak kompresji co z kolei
    powoduje problem z zaplonem w cylindrze co powoduje trzesienie silnikiem :)

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 23. Data: 2010-02-22 22:29:44
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "ear" <...@2...dd> napisał w wiadomości
    >a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem

    Moim zdaniem najpierw urwala sie jakas poduszka pod silnikiem.
    a potem faktycznie telepanie silnika moglo uszkodzic turbine/egr/przepustnice
    Tylko, ze takie uszkodzenia powinny byc sygnalizowane przez kontrolki
    ECU. Natomiast Brzezi pisze, ze kontroli sa OK.
    No chyba ze lampki sa przepalone albo celowo poodlanczane przez poprzedniego
    wlasciciela?

  • 24. Data: 2010-02-22 23:54:48
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 22 lut 2010 o 22:29 GMT, Bastion napisał(a):

    > Moim zdaniem najpierw urwala sie jakas poduszka pod silnikiem.

    poduszki pod silnikiem wymienione jakies 10kkm

> [...]
    > ECU. Natomiast Brzezi pisze, ze kontroli sa OK.
    > No chyba ze lampki sa przepalone albo celowo poodlanczane przez poprzedniego

    Kontrolka dziala poprawnie, w zime raz mialem problem z paliwem, pewnie sie
    gdzies przytkalo, wtedy kontrolka sygnalizowala problem, po chwili
    kontrolka gasla, po zatankowaniu nowego paliwa problem sie juz nie
    powtorzyl

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 25. Data: 2010-02-23 15:47:32
    Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>

    On 2010-02-20 11:51, Brzezi wrote:

    > Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
    > "pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
    > taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
    > wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche

    Efekt czestego "pedalu w podlodze" na zimnym silniku - napiecia na
    lopatkach turbiny. Zapewne to wlasnie uszkodzenie turbiny.

    K.

  • 26. Data: 2010-02-23 16:20:34
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 23 lut 2010 o 15:47 GMT, Krzysztof Szmergiel napisał(a):

    > Efekt czestego "pedalu w podlodze" na zimnym silniku - napiecia na
    > lopatkach turbiny. Zapewne to wlasnie uszkodzenie turbiny.

    Silnik nie byl zimny, tylko po przejechaniu juz ok 30km, i znowu pytanie,
    w jaki sposob uszkodzenie turbiny poza oslabieniem mocy, moze spowodowac
    prace nie na wszystkich cylidrach?

    Pozdrawiam
    Brzezi