  • 71. Data: 2022-11-27 21:09:30
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2022 19:45:17 +0100, nadir napisał(a):

    > Czyli nie posiadasz żadnego pojazdu mechanicznego, ale to oni są
    > skomlącymi frustratami?

    A widzisz tu jakąś sprzeczność? Lub chociażby jakiś logiczny związek
    jednego z drugim?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 72. Data: 2022-11-27 21:39:24
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 19:49, Shrek pisze:

    > W tym, że prościej opodatkować paliwo do samochodów.

    No właśnie nie. Jak opodatkować paliwo w formie prądu? A wprowadzisz
    rejestrację butów, podatek od posiada buta i już masz od każdego obywatela.

  • 73. Data: 2022-11-27 21:59:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 21:39, ii pisze:

    > No właśnie nie. Jak opodatkować paliwo w formie prądu?

    Normalnie - od licznika.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 74. Data: 2022-11-27 22:13:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 19:29, nadir pisze:

    > Są "chwilowe" fluktuacje cen ropy, no i problemy z wycenami węgla bo
    > różna jest jego kaloryczność w zależności od kraju/kopalni/złoża, czego
    > nie ma w przypadku ropy naftowej. Do tego dochodzą różnice kursowe,
    > węgiel jest rozliczany w różnych walutach, natomiast ropa w dolarach.
    > Ale od dawna CENY ropy i węgla są ze sobą powiązane. Zresztą większość
    > surowców jest ze sobą powiązana.
    > Tu masz dwa przykładowe opracowania na ten temat, trochę stare, ale jak
    > będziesz chciał więcej, to nie krępuj się jest tego w sieci dużo.
    > https://se.min-pan.krakow.pl/publikacje/09_26zg_pg.p
    df
    > https://bibliotekanauki.pl/articles/395039.pdf

    Ceny są powiązane rynkiem na którym odbywa się obrót surowcami a
    elektryki ten obrót różnicują!

    > Bo elektryków jest jeszcze mało, ale spokojnie czym więcej będzie
    > elektryków tym więcej będziemy płacić za prąd.

    Jeśli do tego czasu nie zabezpieczymy swoich potrzeb energetycznych.

    > Oprócz tego, że mamy za
    > mało elektrowni atomowych, to mamy jeszcze sieci energetyczne, które są
    > przestarzałe i niewydolne. Jak myślisz kto zapłaci za ich modernizację?

    Ogół odbiorców w udziałach proporcjonalnych do wolumenu. Czyli Ty raczej
    niewiele zapłacisz.

    > Morawiecki czy inny Sasin ze swoich pieniędzy nie dopłacają do
    > elektryków, a mi jako płatnikowi podatków jest obojętne czy to idzie z
    > akcyzy/VAT-u od prądu, benzyny, alkoholu czy dziwek.

    A mnie jest obojętne jak zrobisz by mi nie smrodzić. Jakbyś sam kupił
    elektryka, tak jak ja, to dopłaty nie byłyby potrzebne.

  • 75. Data: 2022-11-27 22:39:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 21:59, Shrek pisze:

    > Normalnie - od licznika.

    Z panela? To by było jak za PRL, ciągle bydło padało czy jakoś tak.

  • 76. Data: 2022-11-27 23:14:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 22:39, ii pisze:

    > Z panela? To by było jak za PRL, ciągle bydło padało czy jakoś tak.

    To sobie z panela naładujesz samochód a akcyzę zapłacisz za resztę. NIe
    wiem skąd się wam bierze że z panela to akurt samochód ładujecie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 77. Data: 2022-11-27 23:25:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.11.2022 o 23:14, Shrek pisze:

    > To sobie z panela naładujesz samochód a akcyzę zapłacisz za resztę. NIe
    > wiem skąd się wam bierze że z panela to akurt samochód ładujecie;)

    A co innego mielibyśmy robić z tym prądem?

  • 78. Data: 2022-11-28 06:25:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 23:25, ii pisze:

    > A co innego mielibyśmy robić z tym prądem?

    A co teraz robisz? Piszesz pierdoły na nacie na przykład.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2022-11-28 06:45:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 11:11, ii pisze:

    > Nie wydaje mi się.

    Tesla 2,65, przeciętnie 2,30. Razy 20kWh na 100 to daje 43PLN. Dizel
    jeszcze droższy, ale LPG już wyjdzie taniej. Czyli elektrykiem może i
    niewygodnie ale przynajmniej drogo.

    > A benzyna stanieje? Bo tak się dzieje na wolnym rynku, że jak jedno
    > drożeje to drugie tanieje by zrównoważyć. Nie? No to może elektryki nie
    > mają związku z podwyżkami?

    Jeszcze nie mają bo jest ich mało. Ty się lepiej zastanów jak to jest,
    że niemcom rachunki za prąd tak wzrosły. Przycież mają prawie wszystko z
    OZE. Putin słońce zasłonił czy wiatr zablokował. Tak wygląda ta
    "darmowa" energia;)

    > Przecież nikt Ci nie broni ładować elektryka z własnego źródła. :-)

    Większość ludzi nie ma po prostu takiej możliwości. Pierdolenie niech
    każdy sobie sam ładuje przypomina pewną frazę o jedzeniu ciastek zamiast
    chleba. Autorka chyba słabo skończyła;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2022-11-28 06:48:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 18:54, ii pisze:

    > Słuchy chodzą, że popyt przewyższa podaż tylko na początku.

    Czego najlepszym przykładem jest na przykład rynek usług medycznych. Czy
    to u nas w NFZ czy "wolny" rynek w stanach:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!