  • 191. Data: 2022-12-03 11:54:37
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.12.2022 o 21:20, cef pisze:

    > Szkodliwych gazów/wyziewów/syfów tak wg nomenklatury ekologów.

    No ja rozumiem, że w ogóle to wszystkich, ale jak Ci dalej pisałem, nic
    nie wskazuje by emisja CO2 w korku wywołanym wyłączeniem z normalnego
    ruchu buspasa, była istotnie większa, o ile w ogóle byłaby, od emisji
    poruszających się samochodów. Może jakieś NO.

    > Z samego faktu, że ogólnie ICE jest więcej niż BEV to puszczenie
    > spaliniaków buspasem nic by nie zmieniło, bo zapchali by oba pasy
    > ale widać ze to nieprzemyślane rozwiązanie.

    Jak to nie? Zablokowały by ruch autobusom dla których ten buspas jest i
    co jeszcze może (w sensie, że nie jest pewne) mieć prosty sens
    zwiększania przepustowości w przewożonych ludziach licząc. A zachęcanie
    do używania elektryków jest dla lepszej kondycji środowiska w którym
    ludzie żyją. Innego rodzaju cel.

    > Najbardziej wkur..mnie to, że raz na milion lat widzę jak z buspasu
    > korzysta BEV, czasem karetka, czasem taxi a najczęściej korzystają jakieś
    > kutasy, które się spieszą i w dupie mają przepisy.

    Taki buspas paradoksalnie poza miastem sobie może być a w mieście to
    tylko wk kierowców.

  • 192. Data: 2022-12-03 12:25:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.12.2022 o 10:56, Myjk pisze:
    > Thu, 1 Dec 2022 11:54:50 +0100, cef

    > Jest pomyślana prawidłowo, bo ma na celu zmusić kierowców spaliniaków do
    > przesiadki na EV lub KM.

    Ale ... czemu miałaby ich do tego zmuszać? Przecież oni mają prawo do
    poruszania się takimi samochodami jakie posiadają po drogach jakie im
    przez lata budowano. "Ty" możesz sobie wybudować nowe miasta i nowe
    drogi, gdzie nie będzie spalinowych. Możesz też zachęcać do korzystania
    z MK czy elektryków, ale nie możesz utrudniać życia innym.

    > To co sugerujesz to przeraźliwie pokraczna logika
    > która niczego by nie rozwiązała a tylko pogłębiła istniejący problem.

    No nie, gdyby miał rację, że stojące spalinówki emitują więcej
    zanieczyszczeń niż jadące to oczywiście należałoby je "puszczać przodem"
    by nie zanieczyszczały. Ja tylko myślę, że tak wcale nie jest, że jadące
    emitują więcej niż proporcjonalnie. Bo jeśli EGR przestaje dopalać
    spaliny przy otwartej przepustnicy to chyba te spaliny są wtedy grubo
    gorsze niż pyrkając na luzie. Natomiast takie rozważania ogólnie nie
    mają większego sensu, skoro spalinówki są dopuszczone do ruchu, więc nie
    ma powodu ich dyskryminować. Nowe miasta i nowe drogi budować trzeba a
    nie zawracać gitarę ludziom, którzy chcą i mają prawo żyć jak dotąd. I
    jeszcze by się mogło okazać, że tych nowych wcale ludzie nie chcą. Albo
    że chcą.

  • 193. Data: 2022-12-03 14:48:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 3 Dec 2022 12:25:45 +0100, ii

> [...]
    > drogi, gdzie nie będzie spalinowych. Możesz też zachęcać do korzystania
    > z MK czy elektryków, ale nie możesz utrudniać życia innym.

    Oczywiście że można "utrudniać" np. w ramach ochorny ludności. Od lat się
    to dzieje. Dlatego się nie wylewa ścieków do rynsztoku, dlatego trzeba mieć
    SZCZELNE szamba, trzeba mieć kwitki na wywóz nieczystości itd. Oczywiście
    jak się wprowadzało zmiany i karało za dotychczasowy preceder, też się
    znaleźli tacy co jęczeli że to dyskryminacja, bez sensu i w ogóle jak tak
    można, a teraz kto o nich pamieta, nikt. Niebawem to samo będzie ze
    spaliniakami czy innymi kotłami na paliwo stałe i się ludzie za parę lat
    będą dziwić jak to można było kiedyś żyć w takim syfie (vide obecna
    kanalizacja a ówczesne rynsztoki).

> [...]
    > nie zawracać gitarę ludziom, którzy chcą i mają prawo żyć jak dotąd. I
    > jeszcze by się mogło okazać, że tych nowych wcale ludzie nie chcą. Albo

    To że są dopuszczone do ruchu o niczym nie świadczy. Wiele rzeczy dzisiaj
    jest dopuszczonych, a jutro już nie będzie -- w ramach ochrony
    ludzi/środowiska. Zresztą nikt im aktualnie nie broni jeździć/stać, tylko
    nie mogą jeździć po pasie wyznaczonym dla KM, czy wjeżdżać do stref gdzie
    jest duże zagęszczenie ludzi, których by mogły wyziewami z rury truć.
    Natomiast dlaczego taksówki mogą jeździć po buspasach to jest dla mnie
    odwieczna zagadka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 194. Data: 2022-12-03 14:55:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 3 Dec 2022 11:54:37 +0100, ii

> [...]
    > ruchu buspasa, była istotnie większa, o ile w ogóle byłaby, od emisji
    > poruszających się samochodów. Może jakieś NO.

    Prawdopodobnie byłaby większa, bo więcej byłoby zachęconych do jazdy.

    > Taki buspas paradoksalnie poza miastem sobie może być a w mieście to
    > tylko wk kierowców.

    Poza maistem są korki opóźniające jazdę busom? Nie. Jak nie było buspasów
    to do mnie pod Wawę autobusy jadące z centrum docierały 3 ciurkiem --
    pierwszy opóźniony pół godziny. Teraz nie ma takich sytuacji, szczególnie
    po otwarciu POW i wyznaczeniu buspasów na Dolince Służewieckiej. Ale są też
    przykłady absurdalne w Warszawie, np. wyznaczenie buspasów na moście
    Łazienkowskim, gdzie przez wjazdy robi się totalny kibel, stoją też
    autobusy bo pojazdy wjeżdżające i chcące przejechać przez most blokują im
    drogę (nie mogą pojechać dalej prawym bo to buspas, mają 20m na zmianę
    pasa).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 195. Data: 2022-12-03 16:00:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-12-03 o 11:54, ii pisze:

> [...]
    > ruchu buspasa, była istotnie większa, o ile w ogóle byłaby, od emisji
    > poruszających się samochodów. Może jakieś NO.

    Nie rozbierałem tego tak dokładnie.
    Mniej lub więcej, tlenki/azotki - emisja jest.

> [...]
    > zwiększania przepustowości w przewożonych ludziach licząc. A zachęcanie
    > do używania elektryków jest dla lepszej kondycji środowiska w którym

    W kilku miejscach w mieście gdzie jeżdżę buspas
    niespecjalnie pomógł komunikacji publicznej
    a zwykli użytkownicy się tłoczą, więc nie zawsze to działa.
    Co do zachęty, to niech to będzie zachęta a nie zakazy.

  • 196. Data: 2022-12-03 16:23:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-12-03 o 10:56, Myjk pisze:
    > Thu, 1 Dec 2022 11:54:50 +0100, cef

    > Ja tym bardziej nie podniecam się gniotami, w przeciwieństwie do tutejszych
    > (ogólnie internetowych) debili, co nie potrafią faktów sprawdzić.

    A ta grupa to jest jakoś domyślnie spalinowa,
    że nie widać specjalnie materiałów anty ICE?

    > Statystyką.

    Takich danych nie masz, a nawet jeśli,
    to przecież margines, więc nie stanowi o niczym.

    > Zarówno jeden i drugi jest zrozumiały, tylko widać drugi nie pasuje ci
    > akurat do myślenia.

    Nie. Po prostu utrudnia mi życie.
    Generalnie miało coś ułatwić a nie spełnia swojej funkcji.
    (w wielu miejscach jak nie było buspasa ruch był płynniejszy)
    Gdyby był przepis, że inni coś tam muszą zrobić
    i Ciebie by to dotyczyło, to też byś się burzył.

    > Jest pomyślana prawidłowo, bo ma na celu zmusić kierowców spaliniaków do
    > przesiadki na EV lub KM. To co sugerujesz to przeraźliwie pokraczna logika
    > która niczego by nie rozwiązała a tylko pogłębiła istniejący problem.

    A myślenie, że buspas zmusi kierowcę do zakupu EV nie jest pokraczne?
    W praktyce są inne bariery skutecznie odstraszające od zakupu
    choć akurat EV w mieście sprawdza się najlepiej.

    > Został wstawiony i polecony, to się go punktuje. Wstaw inny, to
    > podyskutujemy konkretnie o nim.Byle nie povagowane, bo tam jest jeszcze
    > więcej głupot o EV. Do tego stopnia, że koleś, choć drażnił mnie od dawna,
    > dostał bana vel unsuba.

    Ja nie mam powodu, żeby coś wstawiać.
    Będzie coś, to podyskutuję jak będzie o czym.

    > Ale rzecz w tym że on nie twierdzi że to margines, tylko sugeruje że to
    > powszechne zjawisko. Już samo to jest kłamstwem, manipulacją faktami.

    Z czego to wywnioskowałeś?
    On bodajże mówił, że "zawsze" jak jedzie autostradą, to widzi te elektryki.
    Gdzie tu powszechność? Czy on jeździ wszystkimi autostradami,
    nieustannie w każdym kierunku? Jak ja powiem, że nigdy prawie na
    autostradzie nie dostrzegam elektryków, to jak chcesz to statystycznie ująć?
    Coś sobie ubzdurałeś po prostu.
    W sumie to dziennikarz potwierdził to, co ogólnie wiadomo z relacji
    użytkowników EV,
    że trzeba zwolnić i zaplanować.

    > Nie no, zaraz skiełznę. Dobry materiał to materiał bez tezy. Podaje się
    > fakty na podstawie szeroko zakrojonych statystyk, często badań, a nie
    > bierze zafiksowanego dzbanka, pozwala mu się gadać co mu ślina na język
    > przyniesie, bo przecież może, bo przecież to jego zdanie i nikt mu nie
    > zabroni się wypowiadać, jednocześnie nie pozwalając się wypowiedzieć nikomu
    > o odmiennym zdaniu, choćby dla wykłej równowagi. No jeśli nie widzisz tu
    > MANIPULACJI to nie mamy o czym rozmawiać, bo niczym się nie różnisz od
    > nadira i "T.".

    Manipulacji nie widzę, bo to materiał z tezą.
    Tym się właśnie to różni. Poza tym materiał
    bez tezy? Czy jest coś takiego w ogóle?
    Chyba w TVP.

    > Własne zdanie to można mieć na temat koloru ścian we własnym domu, jak ktoś
    > pierdoli że Szwajcaria chce blokować EV bo jej braknie prądu, choć EV to
    > jakiś promil zużycia, dodatkowo wyśmiewa brak OZE (konkretnie to wiatraków
    > i PV, choć ma OZE z wody, bo fhuj ma gór) to jest to zwyczajne bredzenie.
    > Przecież to można w chwilę sprawdzić, no właśnie, ale po co...

    Cieszę się, że jesteś taki postępowy, ale
    nie widzę związku z wykluczeniem własnego zdania
    w różnych kwestiach w tym wywodzie.

    > Yhym, i to jest powód by łgać na temat tego rynku, by go notorycznie
    > ludziom obrzydzać? Bo jak dla mnie to są tacy którzy się tego panicznie
    > boją i nie chodzi wcale o te problemy z postojem na ładowaniu, a zwyczajnie
    > o utratę zysków z paliw. No bo jak to możliwe aby taka Polska by mogła sama
    > napędzać swoje krajowe pojazdy, z własnych krajowych surowców, zamiast
    > kupować paliwa od turbanów i ruskich, no jak?

    Ja tu ostatnio widzę niemal wyłacznie jakies wstawki obrzydzające ICE.
    Nie przyszło mi do głowy, że ich ktoś opłaca.

    > A ja owszem. Tylko trzeba go przestać ludziom obrzydzać na każdym kroku.

    Jedni obrzydzają, drudzy zakazują.
    Normalnie jak to na rynku. Generalnie zarabiać będą koncerny,
    tylko produkt musi być topowy/masowy. Niestety EV będą miały problem
    z byciem powszechnymi, więc coś będzie musiało je zastąpić,
    albo będą musiały poczekać.

  • 197. Data: 2022-12-03 16:46:07
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.12.2022 o 14:48, Myjk pisze:
    > Sat, 3 Dec 2022 12:25:45 +0100, ii

    > Oczywiście że można "utrudniać" np. w ramach ochorny ludności. Od lat się
    > to dzieje.

    Od lat to wszyscy jeździmy spalinówkami. Teraz niektórzy chcą nie
    jeździć i zmuszać do tego innych. No to niech sobie znajdą miejsce,
    gdzie tak jest i tam zmuszają. Proste.

> [...]
    > znaleźli tacy co jęczeli że to dyskryminacja, bez sensu i w ogóle jak tak
    > można, a teraz kto o nich pamieta, nikt.

    No chyba jw. Ci, co chcieli zmian powinni sobie znaleźć miejsce i tam je
    wprowadzać a nie wszystkich prostować.

    > Niebawem to samo będzie ze
    > spaliniakami czy innymi kotłami na paliwo stałe i się ludzie za parę lat
    > będą dziwić jak to można było kiedyś żyć w takim syfie (vide obecna
    > kanalizacja a ówczesne rynsztoki).

    Czemu już się nie dziwią?

    > To że są dopuszczone do ruchu o niczym nie świadczy.

    Nie? Po cóż więc są dopuszczone?

    > Wiele rzeczy dzisiaj
    > jest dopuszczonych, a jutro już nie będzie

    No to jak jutro będziesz miał inne samochody to tak będzie a na razie
    masz te, które masz.

    > -- w ramach ochrony
    > ludzi/środowiska.

    W ramach bicia piany. Ludzie wcale tego nie chcą. Jakby chcieli to by
    się wyprowadzili na wieś lub tp. Oni chcą właśnie tak żyć, w tym
    smrodzie itp itd.

    > Zresztą nikt im aktualnie nie broni jeździć/stać, tylko
    > nie mogą jeździć po pasie wyznaczonym dla KM,

    No i właśnie, te pasy były kiedyś dla wszystkich. Jakby wybudowali nowe
    to inna sprawa.

    > czy wjeżdżać do stref gdzie
    > jest duże zagęszczenie ludzi, których by mogły wyziewami z rury truć.

    Zbudujmy nowe miasta dla nowych ludzi a nie zawracanie gitary czymś co
    ludzi wcale nie interesuje.

    > Natomiast dlaczego taksówki mogą jeździć po buspasach to jest dla mnie
    > odwieczna zagadka.

    Żebyś mógł dojechać na i z dworca kolejowego z walizką. Albo jak jesteś
    nachlany nie robił awantur w KM. Itp itd.

  • 198. Data: 2022-12-03 16:51:43
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.12.2022 o 14:55, Myjk pisze:
    > Sat, 3 Dec 2022 11:54:37 +0100, ii

    > Prawdopodobnie byłaby większa, bo więcej byłoby zachęconych do jazdy.

    Ale, że jak? Wcześniej nie jeździli i zachęcili się tym, że im nie
    wycięli jednego pasa na elektryki? Co Ty za pierdoły opowiadasz. Ludzie
    od lat jeździli tymi drogami i teraz właśnie jak się chce coś zmienić to
    należy się z nimi liczyć a nie przewracać wszystko do góry nogami, jak
    to ta strefa w granicach całego miasta Krakowa. Piece zresztą też. Chore
    ambicje polityczne, ot co. Jak k... krzyżacy w panu wołodyjowskim :-)

    > Poza maistem są korki opóźniające jazdę busom? Nie.

    No widzisz, w mieście nie ma sensu a za miastem też nie ma sensu.

    Sam widzisz, to nie ma sensu :-)

  • 199. Data: 2022-12-03 18:10:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.12.2022 o 16:00, cef pisze:

> [...]
    > niespecjalnie pomógł komunikacji publicznej
    > a zwykli użytkownicy się tłoczą, więc nie zawsze to działa.

    No jasne, to działa w korkach, ale tak właściwie to ... można w zamian
    wprowadzić pierwszeństwo autobusów w terenie zabudowanym i nie zawracać
    gitary buspasami. I tak je przepuszczamy.

    > Co do zachęty, to niech to będzie zachęta a nie zakazy.

    Kasowanie punktów karnych? :-)

  • 200. Data: 2022-12-03 18:10:43
    Od: ii <i...@o...invalid>