  • 81. Data: 2022-11-28 06:52:09
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 11:12, Cavallino pisze:

    > Chodzi o program?
    > Możesz zlecić napisanie go komuś przecież, specjalnie dla Ciebie....
    > Nie ma obowiązku kupowania akurat od firm, które nie chcą sprzedać
    > swojego dzieła...
    >
    > Więc się da.

    Przypominasz kraskę, który pierdolił, że w czasie pandemii ludzie
    rezygnowali z diagnostyki i leczenia nowotworowego. Zapewne miał na
    myśli, że każdy może zostać lekarzem i wybudować sobie szpital
    onkologiczny. A te chuje zamiast tego wzięli i poumierali...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2022-11-28 06:55:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 12:44, ii pisze:

    > No takiej nie ma, ale czym się od tego różni płacenie co jakiś czas za
    > to "ile chciało"?

    Mniej więcej tym co wynajmowanie mieszkania od jego posiadania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2022-11-28 06:57:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 14:47, nadir pisze:

    > Jeżeli chodzi o przedłużenie czegokolwiek, to akurat w tym wypadku nikt
    > nic nie zabiera. Wszak każdy elektryk ma lepsze osiągi niż jego
    > spalinowy ekwiwalent.

    Za wyjątkiem ceny, zasięgu i możliwości i czasu ładowania. Takie nic nie
    znaczące cyferki;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2022-11-28 07:21:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.11.2022 o 19:45, nadir pisze:

    > Czyli nie posiadasz żadnego pojazdu mechanicznego, ale to oni są
    > skomlącymi frustratami?

    Jak już jesteśmy przy rozmiarach członów, to zwykle ci co komentują
    rozmiar członków innych mężczyzn oraz twierdzą, że ważniejsza jest
    technika... ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 85. Data: 2022-11-28 08:27:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Nov 2022 12:23:08 +0100, T.

    > Polecam:

    Serio? Już sam początek zwiastuje kibel, ta "niepokojąca"
    muzyczka w tle i równie "niepokojące", a kompletnie
    bzdurne wypowiedzi.

    No ale, zmuszam się do obejrzenia...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 86. Data: 2022-11-28 08:36:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Nov 2022 08:27:09 +0100, Myjk

    > No ale, zmuszam się do obejrzenia...

    Ja prdle, 3 minuta a mnie już mdli od bełkotu. Gość twierdzi (nawet go to
    śmieszy), że jedzie autostradą 120-140/h a 80/h jeżdżą elektryki. Fajne ma
    gość sny. Raz że spotkać u nas EV to jak trafić w totka, dwa, że mam
    kompletnie inne doświadczenia. Szczególnie jak się pojedzie do takich
    Niemiec chociażby, gdzie EVów jest bardzo dużo, to EV zawsze jeżdżą
    najszybciej lewymi pasami -- żadnego EV u niemca nie wyprzedziłem (zresztą
    niedawno byłem w UK i tam też nie, sam jechałem najętym BEVem i byłem tam
    najszybszy, z ręką na sercu, bo jechałem 80-90mi/h przy ich ograniczeniu do
    AFAIR 75) -- ale wiadomo, ja to kapelusz. No ale tak jak przypuszczałem,
    film ma udowodnić postawioną w tytule tezę i tyle.

    No ale posłucham dalej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2022-11-28 08:44:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Nov 2022 08:36:48 +0100, Myjk

    > No ale posłucham dalej.

    Masakra. Taki sam kibel jak u povagowanego... Szkoda nawet komentować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 88. Data: 2022-11-28 08:50:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Nov 2022 11:09:50 +0100, robot

    > Normalka.
    > Ktos w koncu jednak bedzie musiał zapłacić za te wszystkie
    > wynalazki.
    > Obawiam się, że to jak zwykle my będziemy musieli zapłacić :)

    Normalka, bo nikt nie twierdził nigdy że EV będą zawsze zwolnione z podatku
    drogowego. Ja od poczatku twierdzę, że EV powinny mieć winietę w krajach w
    których podatek drogowy jest w paliwie. To że nie były objęte podatkiem
    wynikało tylko i wyłącznie z tego, że nie truły ludzi niską emisją i był to
    dla właścicieli swego rodzaju "handikap" za to.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2022-11-28 08:59:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 27 Nov 2022 19:45:17 +0100, nadir

    > Czyli nie posiadasz żadnego pojazdu mechanicznego, ale to oni są
    > skomlącymi frustratami?

    Z punktu ekonomicznego i ekologicznego kupowanie samochodu jest pozbawione
    sensu. Wie to każdy kto choć raz usiadł i to policzył -- albowiem większość
    samochodów przez większość czasu stoi i czeka w budzie (albo i nie) aż
    pancio/pancia zabierze go na spacer.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 90. Data: 2022-11-28 09:19:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Nov 2022 20:10:22 +0100, robot

    > Ten niepokojący trend, o którym mówisz już dawno zauważyłem.

    Zauważyłeś, i co? Przeanalizowałeś, zastanowiłeś się może,
    przeliczyłeś może skąd ten "trend" nadchodzi?

    > Nie dlatego, że jestem taki spostrzegawczy sokół i się chwale teraz.
    >
    > Zauważyłem, bo w mojej branży, czyli "grafik konputerowy 3d",
    > to się wczesniej zaczęło.
    >
    > Mam na mysli kupowanie oprogramowania do tego.
    > Teraz nie da się kupić na własnosć programu.
    > Nie ma takiej opcji.
    > Można tylko kupić prawa do użytkowania programu.
    > Ale nie na czas nieokresolny, tylko na rok na przykład.
    > Ogólnie program możesz tylko wynająć, i płacić miesiecznie,
    > za prawa do użytkowania go.
    >
    > Kupić na własnosć nie da się.

    Zawsze tak było że kupowało się tylko prawa do użytkowania. ZAWSZE.
    To że to prawo do użytkowania było dożywotnie (choć to też nie zawsze
    prawda), to już inna sprawa. Zresztą miało to też swoje wady, ponieważ nie
    było aktualizacji do takiego oprogramowania, jak wychodził nowszy pakiet to
    nie było to zazwyczaj w pełni kompatybilne wstecznie i aby być na czasie z
    szybkością pracy (bo aktualizacje to także nowe narzędzia, usprawenienia
    itd.) i tak się kupowało nową wersję.

    > Ale to nie jest jeszcze smutne.
    > Smutne jest to, że nikt na to nie narzeka.

    Smutne? Praktyczne widać i bardziej opłacalne. Jako DTPowiec kupowałem
    Creative Suite CS1 za ponad 8000 zł, podobnie kosztował CS6 i nie był to
    absolutnie pełen pakiet, a tylko AI, PS i ID.

    Zresztą patrzę sobie własnie na taki zdzierczy MS Office. Wersja wieczysta
    H&B 1200 zł. Wersja P 12 miesięcy 300 zł. Ale ja mam jakiś program rodzinny
    i mnie Personal kosztuje AFAIR poniżej 100 zł rocznie.

    > Z samochodami probują zrobic to samo.

    Bo jak wyżej -- i nie ONI (kimkolwiek ONI są), tylko sami użytkownicy. Do
    pełni szczęścia brakuje jeszcze autonomii. Nic mnie bardziej nie irytuje
    jak mój samochód który przez 3/4 doby stoi i się smaży na słońcu albo
    marznie. Gdyby był autonomiczny to by mnie kosztował 3x mniej w zakupie
    (czy tam najmie) i tyleż samo razy mniej samochodów by musiało być
    wyprodukowanych.

    --
    Pozdor
    Myjk