  • 11. Data: 2021-01-25 13:09:29
    Temat: Re: Co mi pada w komputerze?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 25.01.2021 10:05, collie wrote:

    > Żadna. Po zdaniu -

    Byłeś w stanie przeczytać jedno zdanie z mojej wiadomości, to teraz
    przeczytaj całość. Zakup nowego komputera jest w planach. Ten docelowo
    ma stać się komputerem "warsztatowym", bo po pierwsze jego parametry w
    zupełności do tego wystarczą, po drugie nie będę się bał, że jakieś
    samodzielnie skonstruowane urządzenie elektroniczne upali mi sprzęt do
    za kilka tysięcy. Zamiast kupować do tego celu osobny używany komputer,
    wolę doprowadzić do stanu pełnej sprawności ten, który już mam.

  • 12. Data: 2021-01-25 13:27:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Jan 2021 00:42:42 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Ostatnio pojawiło się kilka objawów niestabilnego zachowania. Dzieje się
    > to relatywnie rzadko, ale w ciągu ostatnich miesięcy zauważyłem już
    > kilka incydentów. Najczęstszym objawem jest zawieszanie się uruchamiania
    > komputera na planszy powitalnej płyty głównej.
    >
    > Co jest najbardziej prawdopodobną przyczyną i co mógłbym zrobić, żeby z
    > jak największym prawdopodobieństwem ustalić komponent, który zawodzi.
    > Osobiście stawiam na płytę główną.

    Też bym na to postawił. Choć na wszelki wypadek rozebrałbym komp na
    kawałki i uruchamiał etapami począwszy od minimalnej konfiguracji (ja
    mam dużo czasu:) A nuż uszkodzenie da się "przyłapać na gorącym
    uczynku". Cały problem w tym że jak mówisz, niesprawność występuje
    rzadko więc musisz znaleźć złoty środek między czasem jaki poświęcisz a
    potrzebą znalezienia rzadko występującego uszkodzenia.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 13. Data: 2021-01-25 13:36:06
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 25.01.2021 07:40, Atlantis wrote:

    > Zasilacz zmieniłem niecały rok temu, przy okazji wymiany karty
    > graficznej. Dokładnych parametrów sobie w tej chwili nie przypomnę (a
    > nie mam go pod ręką) ale był dobierany tak, aby dysponować zapasem mocy.
    > No i na pewno wygląda znacznie solidniej od tego, co oryginalnie
    > siedziało w obudowie,

    Mógł paść mimo że nowy, mi padały zasilacze na gwarancji.

  • 14. Data: 2021-01-25 15:36:20
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-25 o 13:09, Atlantis pisze:

> [...]
    > za kilka tysięcy. Zamiast kupować do tego celu osobny używany komputer,
    > wolę doprowadzić do stanu pełnej sprawności ten, który już mam.

    Pożycz jakąś płytę i sprawdź na niej resztę podzespołów.
    Jak będzie działać to poszukaj taniej (najlepiej nowej)
    płyty głównej.

    Opisany objaw podpada pod siadające kondensatory na płycie.
    Po rozgrzaniu (drugi start) już działa.
    Ten sam objaw po restarcie oznacza że nie zgadłem.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2021-01-26 02:01:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-25 o 07:44, Atlantis pisze:
> [...]
    iete-kondensatory/407701

    > Zrobiłem wzrokową "inspekcję" kondensatorów na płycie głównej - żaden
    > nie wygląda na spuchnięty. Zasilacz jest nowy, całkiem solidny, dobrany
    > z zapasem mocy przy okazji wymiany płyty głównej na GTX1060.
    >
    > W sumie płytę główną mógłbym wymienić tak czy inaczej, bo dotychczasowa
    > ma jedną wadę - małą ilość portów rozszerzeń. Zwłaszcza, że jeden krótki
    > PCIe jest w tej chwili zasłaniany przez grafikę.
    > Jaka płyta z tamtej generacji byłaby warta polecenia?

    Nie możesz uruchomić jakiegoś programiku diagnostycznego?

    --
    animka

  • 16. Data: 2021-01-26 02:04:23
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-25 o 11:36, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 25 Jan 2021 07:44:18 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <600e68c2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Atlantis <m...@w...pl> :

    > Kondensatory mogą wysrać w dół czy padać bez wysrywania, najlepiej je wymontować i
    > sprawdzić parametry, poza tym karta grafiki też może padać(sterownik wtedy nie jest
    > stanie wystartować trybu graficznego i masz zwis).

    A może powinien ustwić uruchamianie nie diagnostyczne tylko normalne?

    --
    animka

  • 17. Data: 2021-01-26 09:11:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Bo widzisz Animko... w tej nowoczesnej wyżyłowanej przez księgowych
    elektronice często bywa tak że "błąd" pojawia się rzadko. Programik
    diagnostyczny nic nie daje.

    Mam MB Asusa po i5 6G i raz w miesiącu system zalicza zwis.
    Przeinstalowanie nic nie zmieniło a wachlowanie podejrzanymi
    urządzeniami nic nie dało.
    Przez 20 lat zawsze miałem intela na intelu ;-) i jak coś się sypało to
    znacznie szybciej i łatwiej do zdiagnozowania.

    Ale mamy przecież POSTĘP ;-(