  • 201. Data: 2020-07-26 11:12:23
    Temat: Re: Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jul 2020 20:32:42 +0200, Kol99

    > W Art. 22.2 jest napisane o obowiązku kierowcy i dlatego
    > jest zabroniona zmiana kierunku w prawo z pasa wewnętrznego.

    Na zjeździe nie ma żadnej zmiany kierunku, weź to w końcu zrozum. Chyba że
    twierdzisz że na zjeździe ze skrzyżowania jest odrębne skrzyżowanie? Jeśli
    tak, to czy na wjeździe też jest skrzyżowanie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 202. Data: 2020-07-26 11:27:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 25 Jul 2020 20:09:19 +0200, Kol99

    > Mylisz się. Właśnie ten przepis tego zabrania.
    > Jest tam wyraźnie i jasno napisane "Kierujący pojazdem jest obowiązany
    > zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni".

    Podejmując manewr zmiany kierunku, który odbywa się NA SKRZYŻOWANIU, a nie
    na zjeździe ze skrzyżowania. A jeśli twierdzisz że to na zjeździe się
    zmienia kierunek (dlaczego tak twierdzisz) to czy zmienia się go także przy
    wjeździe? A jeśli tak, to jakim prawem można wjeżdżać z lewego pasa przed
    rondem na wewnętrzny pas?

    > I tak należy robić - zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni
    > - o ile znaki nie nakazuja inaczej.

    Z każdego skrzyżowania zjeżdżasz tylko prawym pasem? :D Dobre.

    > Jadąc po rondzie masz kierunki do wyboru : albo dalej jedziesz dookoła
    > ronda, albo zmieniasz kierunek jazdy w prawo. Dlaczego twierdzisz,
    > że to jest absurd ?

    Jak w końcu zrozumiesz że obwiednia ronda to nie jest droga ze swoim
    oderwanym od rzeczywistości kierunkiem ruchu, tylko OBSZAR SKRZYŻOWANIA
    powstały w wyniku przecięcia dwóch (lub więcej dróg), zgodnie z definicją
    skrzyżowania, to wróć. Bo przynudzasz o rzeczach które nie mają miejsca.
    Ta nieszczęstna wyspa na środku skrzyżowania ci wodę z mózgu zrobi.

    > To znaczy w którym momencie zmieniasz kierunek jazdy ?
    > W którym momencie masz możliwość wyboru kierunu jazdy i musisz
    > zdecydować w którym kierunku jechać ?

    W którym moemncie zmieniasz kierunek na skrzyżowaniu "kwadratowym"? Weź
    dowolne skrzyżowanie i pokaż mi w którym miejscu to się dzieje w zależności
    od tego czy skręcasz na nim w prawo, w lewo lub jedziesz prosto. Ew. możesz
    też dorzucić ten "moment zmiany kierunku" przy zawracaniu.

    > W PoRD nic nie jest napisane o kręceniu kierownicą podczas zmiany
    > kierunku jazdy. Zmiana kierunku jazdy może dojść do skutku tylko wtedy
    > jeżeli jest możliwość wyboru, albo kontynuujemy jazdę w dotychczasowym
    > kierunku, albo skręcamy w inną drogę.

    No nie jest, dlatego pytam na jakiej podstawie twierdzisz że na zjeździe
    jest zmiana kierunku. Jeśli nie w wyniku kręcenia kierownicą to dlaczego?
    Do tego, skoro twierdzisz że rondo to osobna droga z której przy zjeździe
    skręcasz w prawo, to czy na wjeździe też skręcasz w prawo w tę drogę?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 203. Data: 2020-07-26 12:58:54
    Temat: Re: Co to ?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-07-2020 o 10:03, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:rfiram$vtv$2$Cav@news.chmurka.net...

    > Skąd wytrzasnąłeś taki dziwoląg ?

    A jak Twoim zdaniem są oznakowane pasy wjazdowe?
    Prosto, lewo i prawo, czy namalowano na nich kółka?

    > "Ronda zazwyczaj wyglądają" tak, że jedzie się dookoła wyspy

    Chodziło o kierunek względnym do kierunku na wjeździe.
    Nie załapałeś czy tylko udajesz głupiego?

  • 204. Data: 2020-07-26 13:00:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-07-2020 o 10:05, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    Był cytowany.
    Na skrzyżowaniu w lewo skręca się z pasa lewego (wjazdowego).
    Co sobie potem na rondzie zrobisz, to już oczywiście inna sprawa, więc
    jak już wjechałeś na rondo i zmienisz pas na zewnętrzny, to możesz sobie
    nim jechać (niestety).
    Taki brak w przepisach IMO.

  • 205. Data: 2020-07-26 13:02:42
    Temat: Re: Co . Skrzyżowanie.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-07-2020 o 10:34, Kol99 pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > I tak, i nie.

    No właśnie tak samo do tego podchodzę.
    I to nie wyłącza obowiązków jazdy zgodnie z pozycją pasa wjazdowego.

    > Jezeli ktos się uprze to może uważać, że rondo to zbiór pojedyńczych
    > skrzyżowań.

    Bo tak również jest.
    Przykład to wyroki sądów dotyczące sygnalizowania zjazdu z ronda, a nie
    wjazdu na nie.
    Jedno drugiego nie wyklucza.

  • 206. Data: 2020-07-27 05:28:30
    Temat: Re: Co to. Rondo.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Na zjeździe nie ma żadnej zmiany kierunku,

    Jest zmiana kierunku, bo masz do wyboru dwa kierunki jazdy :
    jazda dookoła ronda, lub zjazd z ronda, czyli skręt w prawo.

    > czy na wjeździe też jest skrzyżowanie?
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Tak, na wjeździe jest skrzyżowanie. Droga do ronda krzyżuje się
    z drogą do jazdy wokół ronda.

  • 207. Data: 2020-07-27 05:48:25
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

> [...]
    >
    > A jeśli twierdzisz że to na zjeździe się
    > zmienia kierunek (dlaczego tak twierdzisz) to czy zmienia się go także

    Podczas wjazdu nie zmienia się kierunku, bo nie ma na co zmienić - nie ma
    wyboru. W PoRD nie stosuje się kierunku kompasowego.
    Kierunek można zmienić tylko wtedy, gdy mamy możliwość kontynuowania
    jazdy tą samą, lub inną drogą.

    Bo żaden przepis nie zabrania tego.

  • 208. Data: 2020-07-27 06:04:30
    Temat: Re: Co to. Skrzyżowanie.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Zmianą kierunku jest pełny maneewr na który składa się wjazd na
    > skrzyżowanie (wraz z należytym ustawieniem się do tego manewru, patrz Art.
    > 22.), ruch po obszarze skrzyżowania (obranie włąściwej trajektroii ruchu w
    > zależności od kierunku ruchu) i zjechanie ze skrzyżowania.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Rondo, jako całość, nie jest skrzyżowaniem, bo nie spełnia
    definicji skrzyżowania zawartej w PoRD.
    Drogi dochodzące do ronda nie przecinają się.

  • 209. Data: 2020-07-27 06:08:01
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Oczywiście że się drogi przecinają na rondzie,
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    W którym miejscu przecinają się drogi dochodzące do ronda ?

  • 210. Data: 2020-07-27 06:14:46
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Sun, 26 Jul 2020 10:05:39 +0200, Kol99

    > rondo sobie objedziesz
    > prawym pasem mimo że przepisy ogólne nakazują zgoła inne zachowanie
    > (literalnie ustawienie się do manewru by nie powodować przejazdu
    > kolizyjnego z pojazdami jadącymi w innych kierunkach).
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Nie ma przepisów nakazujących ustawienie się na odpowiednim
    pasie przed wjazdem na rondo.
    Jest skrzyżowanie, ale nie ma możliwości wyboru kierunku.
    Jest tylko jeden kierunek jazdy - dookoła wyspy.