  • 21. Data: 2022-05-15 19:10:59
    Temat: Re: Co w telewizorze piszczy?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chromecast działa też z, jak sama nazwa wskazuje, przeglądarki Chrome + z menu
    przeglądarki "Cast" ;-).
    Przy okazji wycina reklamy z YT.

    -----
    > Fajną rzeczą był Chromecast - dongiel wkładany w HDMI, wyświetlający po wifi ekran
    telefonu czy tabletu na telewizorze.

  • 22. Data: 2022-05-16 14:16:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 May 2022 03:01:25 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
    > Szajsung LE40A756R1M - ale darowanemu koniowi się nie zagląda w markę, a z zasady
    za rzeczy tak bezużyteczne jak telewizory nie płacę ;>
    > Szef przyniósł do wzięcia, bo hałasuje.
    > Od razu było słychać jakby wentylator - ale skąd wentylator w TV?
    > Po rozkręceniu okazało się, że jest i hałasuje.
    >
    > Niestety po założeniu innego co jakiś czas wyskakuje na chwilę na ekranie "sprawdź
    wentylator" - dziwne, że co jakiś czas, bo jak się go palcem zatrzyma lub odepnie to
    ten napis jest cały czas.
    > Z oryginałem nie wyskakuje.

    wersja b - temperature kontrolują, i za wysoka sie robi.

    > Wkurzające jest to tym bardziej, że w momencie pojawienia się tego napisu wyłącza
    się menu.
    > No ale i tak nie dałoby się oglądać.
    >
    > Podejrzewam prędkość obrotów, albo jakieś oszustwo, np. że ten oryginał ma inną
    liczbę impulsów na obrót.

    Cos takiego trzeba by podejrzewac, moze kontrola obrotow na zastepczym
    kiepsko dziala. Moze napiecia/interfejs inny, moze obroty za male.

    > Bo to na pewno nie przegrzewanie - napisu nie ma gdy origynał sobie zwisa z boku i
    nic nie chłodzi.

    ciekawe ... to po co wentylator ?

    > Trzeba będzie w poniedziałek obejrzeć oscyliskopem - najwyżej dam ATtiny z
    odpowiednim PWM ;>
    > Myślicie że się spali bez wiatraczka?

    IMO - jest ryzyko.

    > Jest jeszcze jedno źródło pisku - bez wentylatora, w absolutnej ciszy pustej firmy,
    zaczyna leciutko bzyko-piszczeć jak włącza się podświetenie.
    > Nie jestem pewien, czy piszczy moduł podświetlenia (z boku) czy
    > zasilacz (na środku), ale po odłaczeniu łączących je przewodu (na
    > włączonym podświetleniu) bzyko-pisk ustaje.
    > Żeby podświetlenie wróciło, nie wystarczy podłączyć tego kabelka (to ten z 7
    cienkimi żyłami, na górze, a nie ten z 2 grubymu na dole), trzeba z pilota wyłączyć i
    włączyć ponownie.

    > Co w tym może piszczeć, jakąś cewkę trzeba przykleić?

    Moze cewka, a moze jakis elektrolit stracil pojemnosc.

    J,

  • 23. Data: 2022-05-16 14:19:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 May 2022 07:22:31 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Tak sądze, ale nie z nami te numery, Brunner ;P
    > Nie dopisałem, że oryginalny zamiennik dwie stówki.
    >
    > Ale bardzo mnie dziwi, że ten napis tak się pojawia i znika, gdy jest zamontowany
    inny wentylator.
    > Kręcą się na oko równomiernie.
    > To może tak na krawędzi dozwolonych obrotów?

    dotknij lekko palcem, przyhamuj - i zobacz na efekt.

    Albo ... zaslon z dwoch stron - podobno maja obroty wzrosnąc :-)

    > Bo przy zatrzymaniu/braku wyświetla się cały czas.
    > Ew. syfny/podstępny soft szajsungowy.
    > Ale my ich ATtiny85+78L05 załatwimy.

    555 ?

    J.

  • 24. Data: 2022-05-17 22:46:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > A wątpię, by gugiel wpuścił co sklepu play jutubową apkę co pomija reklamy... Ale
    może gdzieś w necie jest APK do ściągnięcia?
    Ale Opera jest, a ona ma adblock-a wbudowanego co wycina reklamy, może
    ruszy i z niej odpalić youtub-a.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2022-05-20 22:40:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 14 maja 2022 o 15:12:50 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:3d7b7f72-c777-4173...@googlegroups.com>
    > Obroty out of range zapisanym w bios ;)

    Hehe, szajsungowcy (bo nie napiszę "Koreańczycy", bo jeszcze szajsung wszystkiego w
    Korei nie posiada, choć na poziomie korporacji RAMJAC
    to już może być) przechytrzyli samych siebie.

    Podłączam oscyloskop i ki diabeł, nic ni ma na tym oryginale, masa z zakłóceniami.
    Hmm, kłamie ten internet?
    Ale podłączam inne, jest prostokąt - i co jakiś czas komunikat.
    Odłączam, jest 2,8V - i komunikat cały czas.
    No to zwarcie z masą - i żadnego oszukującego komputera dokładać nie trzeba :)
    Ale na samym wiatraku zwarcia nie ma, widać inaczej raportują obroty.
    No tak, bo jak zatrzymać palcem, to komunikat jest.
    Na szczęście sterownik w TV jest na tyle głupi że po prostu puszcza napięcie i co
    jakiś czas bada, czy ma masę - nie robi regulacji.
    A przy "normalnych" wiatraczkach co jakiś czas wyskakiwał komunikat bo się akurat
    samplowanie wbiło w stan wysoki prostokąta.

    Nowy wiatraczek też chłodzi wystarczająco - bez wiatraka ten radiator jest na tyle
    ciepły, że można dotknąć, ale na dłużej dłoni nie utrzymasz, z wiatrakiem wiejącym z
    boku, a nie z góry w żeberka, jest chłodny.

    Jeszcze muszę poprawić mocowanie rzeźbione - szkoda że nie zacząłem rzeźbić w takim
    popsutym (trzeba to sobie zapamiętać) - choć Lord Vetinari przypomina: "Jeśli działa,
    nie naprawiaj!"