  • 1. Data: 2022-05-12 13:21:40
    Temat: Projektor
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ktoś doradzi czego szukać w zastosowaniu trochę nietypowym?

    Chcę wyświetlić obraz z komputera na stole od maszyny CNC, aby wygodniej
    rozmieszczać mocowania przy nieregularnych frezowanych kształtach.
    Teraz uruchamiam program i bez właczonego wrzeciona odrysowuję kredą na
    stole maszyny.

    2500x900 mam stół, do sufitu 1700 mm, ale pod kątem 45° do projektora
    3000 mm.

    Jakości tu nie potrzebuję, głównie jasność. Czego szukać z używanych bo
    nawet nie wiem czym się kierować. Zniekształcenie przy tych 45° da się
    skorygować? No chyba, że z 1700 mm (minus projektor) da się uzyskać 2500
    mm szerokości obrazu.

    Robert

  • 2. Data: 2022-05-12 15:39:30
    Temat: Re: Projektor
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 12/05/2022 12:21, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > nawet nie wiem czym się kierować. Zniekształcenie przy tych 45° da się
    > skorygować? No chyba, że z 1700 mm (minus projektor) da się uzyskać 2500

    Coś sie powaliło z tym postem. Follow-up jest pl.sci.inzynieria.
    Wysyłam tutaj jeszcze raz odpowiedź

    Keystone correction jest przewaznie do 20° wiec na sprzętową korekcję
    to bym nie liczył (chyba że to zrobisz programowo)

    Są takie projektory bezlusterkowe ultra short throw jak np Sanyo
    PLC-XE45 lub Sony VPL-SX125 czy podobne, które z 1.6m, dadzą Ci obraz 3.5m

    Ewentualnie pomyśl o takim lusterkowym ultra short throw. Jak go
    ustawisz prostopadle do CNC 70cm nad nim to Ci rzuci ca cały stół 2.5m

    np: taki staruszek Casio XJ-UT310WN. Na ebay można wyrwać za grosze...
    O lampę się nie trzeba martwić bo to laser/hybryda

    Na https://www.projectorcentral.com/ masz "throw calculator" dla
    każdego modelu.

    c.

  • 3. Data: 2022-05-13 01:44:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 12 maja 2022 o 06:21:57 UTC-5 r...@g...com napisał(a):
> [...]
    > nawet nie wiem czym się kierować. Zniekształcenie przy tych 45° da się
    > skorygować? No chyba, że z 1700 mm (minus projektor) da się uzyskać 2500

    Slabo to widze.
    Moze te ktore sa short throw sie nadadza?
    https://allegro.pl/listing?string=projektor%20short%
    20throw

    Bardzo masz te ksztalty i mocowania dziwne?

    Inaczej zapytam: masz te surowe elementy w dziwnych ksztaltach i chcesz sobie to
    jakos bazowac zgrubnie czy to jakis inny dziwny wariant procesu roboczego?

    IMHO w takich sytuacjach to cyba najprosciej sobie zbazowac trzy punkty:
    zero, najdalszy Y i najdalszy X (w granicach obrysu elementu. I podjezdzajac
    wrzecionem w odpowiednie miejsce ustawic sobie ten surowy element.

    Alternatywnie cos w ten desen:

    https://allegro.pl/oferta/swiatla-sceniczne-projekto
    r-laserowy-rgb-dmx-ilda-11983526013

    pisza ze 20stopni.

    Na wezszy wymiar stolu starczy...

  • 4. Data: 2022-05-13 10:37:38
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 13/05/2022 00:44, ptoki wrote:

> [...]
    > zero, najdalszy Y i najdalszy X (w granicach obrysu elementu. I podjezdzajac
    wrzecionem w odpowiednie miejsce ustawic sobie ten surowy element.

    To taki dedykowany. Pewnie kilka razy droższy...

    https://z-laser.com/en/all-articles/laser-projection
    s-for-cnc-machining/

  • 5. Data: 2022-05-13 13:47:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 May 2022 09:37:38 +0100, Cezar wrote:

    > [...]
    > To taki dedykowany. Pewnie kilka razy droższy...
    > https://z-laser.com/en/all-articles/laser-projection
    s-for-cnc-machining/

    Moze poszukac jakiegos "estradowego", cena nie bedzie mała, ale moze
    konkurencyjna do "przemysłowej".

    Tylko mam jakies obawy, ze laser to nie jest dobry pomysl - trafi na
    kawalek metalu, odbije sie po oczach.
    Ale moze ze skanerem, jak wiązka lata, to nie jest niebezpieczne.
    W koncu na koncertach tego uzywaja i ludzie nie slepną.
    Ale aparaty tracą piksele :-(

    J.

  • 6. Data: 2022-05-13 16:32:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 13 maja 2022 o 06:47:22 UTC-5 J.F napisał(a):

> [...]
    > Ale moze ze skanerem, jak wiązka lata, to nie jest niebezpieczne.
    > W koncu na koncertach tego uzywaja i ludzie nie slepną.

    Ostatnio widzialem jakiegos jutuba gdzie gosctek regulowal moc lasera polaryzatorami,
    cocacola i czyms tam jeszcze.
    ewentualnie wymienic diode laserowa na cos innego, byle wasko swiecilo ale wtedy jak
    za szybko lata to slabo widac.
    Ogolnie rzutnik tez slabo widac na jasnych powierzchniach oswietlonych normalnie.

    Bardziej bym sie sklanial ku jakiemus sensowniejszemu systemowi mocowan i bazowania.
    Nie wiem co RobWan tam za wymagania ma, moze cos wiecej napisze jakie ma surowki.

  • 7. Data: 2022-05-14 16:32:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 12 maja 2022 o 13:21:57 UTC+2 r...@g...com napisał(a):
> [...]
    > nawet nie wiem czym się kierować. Zniekształcenie przy tych 45° da się
    > skorygować? No chyba, że z 1700 mm (minus projektor) da się uzyskać 2500

    Weź stary powiększalnik z ramką do filmu 6x9 i drukuj do niego przeźrocza do
    wyświetlenia na stole. Zamiast żarówki zapakuj do niego LEDa 200W. Możliwe że lepszy
    byłby episkop umożliwiający wyświetlanie z kartki A4 tylko nie mam pojęcia gdzie
    takie coś można kupic

  • 8. Data: 2022-05-14 16:49:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@g...com>

    sobota, 14 maja 2022 o 16:32:48 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    > Weź stary powiększalnik z ramką do filmu 6x9 i drukuj do niego przeźrocza

    Ale to ma być ma żywo. Już coś kupiłem, pisałem w tym wątku jaki projektor, ale Grupy
    Googla które teraz używam coś gubią wątki i wiadomości. Ten sam wątek jest na
    inzynierii.

    Robert

  • 9. Data: 2022-05-15 04:09:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 14 maja 2022 o 16:49:58 UTC+2 r...@g...com napisał(a):

> [...]
    Grupy Googla które teraz używam coś gubią wątki i wiadomości. Ten sam wątek jest na

    Sądzisz że coś szybciej będzie jak obraz z projektora rzucisz a nie z jakiegoś
    starodawnego rzutnika? Zamiast tworzyć plik który projektor odczyta latać z
    pendrajwem albo karta pamieci możesz z programu wydrukować przezrocze. Dlatego metoda
    z przeźroczami jest bardziej głupoto odporna niż każda inna bardziej zaawansowana.