  • 1. Data: 2022-05-10 18:10:03
    Temat: Tablet na przekaźnikach
    Od: Marek <f...@f...com>

    Ciekawe urządzenie do stenografii cyfr z lat 50 (60?):
    https://youtu.be/pCzEw-4JnlA?t=1h30s

    Tak BTW bardzo fajny kanał, człowiek robi ciekawe filmy o (starszym)
    sprzęcie konsumenckim (elektronicznym) ale z dość ciekawym
    komentarzem dot. funkcjonalności urządzeń i ich wpływie na rynek.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-05-10 18:37:42
    Temat: Re: Tablet na przekaźnikach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 18:10:03 +0200, Marek wrote:

    > Ciekawe urządzenie do stenografii cyfr z lat 50 (60?):
    > https://youtu.be/pCzEw-4JnlA?t=1h30s

    Wow - sztuczna inteligencja na 5 przekaznikach :-)

    I jeszcze dekoder 1 z 10 ...

    > Tak BTW bardzo fajny kanał, człowiek robi ciekawe filmy o (starszym)
    > sprzęcie konsumenckim (elektronicznym) ale z dość ciekawym
    > komentarzem dot. funkcjonalności urządzeń i ich wpływie na rynek.

    ale 10 godzin w jednym kawalku to przesada.

    J.

  • 3. Data: 2022-05-10 20:26:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.429678830439450249@news.neostrada.pl

    user Marek pisze tak:

> [...]
    > sprzęcie konsumenckim (elektronicznym) ale z dość ciekawym
    > komentarzem dot. funkcjonalności urządzeń i ich wpływie na rynek.

    This is a private video. Please sign in to verify that you may see it.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 4. Data: 2022-05-10 20:29:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 May 2022 18:37:42 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Wow - sztuczna inteligencja na 5 przekaznikach :-)
    > I jeszcze dekoder 1 z 10 ...

    Nie obejrzałem jescze do końca (może to tłumaczą) ale skoro nie
    trzeba rysować kształtu tylko dotykać styki to po co w ogóle tan
    kształt??
    Nie wystarczyłoby 10 przyciskow od 0-9 dla każdej cyfry?

    > ale 10 godzin w jednym kawalku to przesada.

    Tym się nie sugeruj, odcinek specjalny.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2022-05-10 20:57:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 20:29:01 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > kształt??
    > Nie wystarczyłoby 10 przyciskow od 0-9 dla każdej cyfry?

    Z jakis powodow chcieli "pioro" recznie pisane a nie przyciski.

    Gdzies tam cos mowia, ale przez te 10h trudno sie przesunąc.

    Jestem pod wrazeniem i metody, i realizacji dekodera ... bo na koniec
    trzeba wybrac jedna z katod, a tylko 5 przekaznikow jest :-)

  • 6. Data: 2022-05-10 21:14:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 19:26:53 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:almarsoft.429678830439450249@news.neostrada.pl

    > This is a private video. Please sign in to verify that you may see it.

    A niedawno obejrzalem.

    Tego sie nie opowie, to trzeba zobaczyc na filmie :-)

    tu nedzna namiastka:
    https://onetuberadio.com/2020/11/18/1960-handwriting
    -recognition/

    a dokladniej strona 41 pisma, a 43 pliku
    https://worldradiohistory.com/Archive-Electronics-Il
    lustrated/Electronics-Illustrated-1960-11.pdf

    masz "tablet" z 7 metalowymi segmentami jak prawym dolnym rogu -
    jak "piorem z kablem" narysujesz cyfre, to dotknie tylko niektore
    segmenty, i mozna okreslic jaka to byla cyfra.

    Schemat jest niepelny - brak podtrzymania i kilku przekaznikow.
    Na filmie wydawalo mi sie ze bylo 5 przekaznikow, ale moze faktycznie
    7.

    Oni tam o jakims muzeum mowili, a moze Marek pamieta ten kanal.

    J.

  • 7. Data: 2022-05-10 21:55:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:r1zhvzdjdzhr$.yjdvubxbh6n9.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > A niedawno obejrzalem.

    dajcie link do kanału

  • 8. Data: 2022-05-10 23:11:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 May 2022 20:55:27 +0100, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > dajcie link do kanału

    https://youtube.com/c/CathodeRayDude

    Ciekawe czemu zmienił ten film na prywatny.
    Przy okazji najbardziej wqurwiająca rzecz na YT: jeśli film zmieni
    status na prywatny albo zostanie usunięty znika bez śladu z historii
    albo z "do obejrzenia" jak był tam wrzucony. I nie ma, nie wiadomo
    czy miało się jakaś pomroczność jasną czy się przyśniło, że coś się
    oglądało bo nie ma w historii a powinno być...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2022-05-11 00:57:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.05.2022 o 23:11, Marek pisze:

> [...]
    > albo z "do obejrzenia" jak był tam wrzucony. I nie ma, nie wiadomo czy
    > miało się jakaś pomroczność jasną czy się przyśniło, że coś się oglądało

    Bo się czasem dowiesz to, o czym nie powinieneś wiedzieć :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 10. Data: 2022-05-12 18:40:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 23:11:33 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > czy miało się jakaś pomroczność jasną czy się przyśniło, że coś się
    > oglądało bo nie ma w historii a powinno być...

    Hm, wydaje mi sie, ze jak film zostaje usunięty, czy tam autor kasuje
    konto, to w historii i liscie zostaje ... ale bez sladu informacji.

    Cos bylo, ale ani tytułu, ani autora - nie wiadomo co było.

    J.