  • 21. Data: 2022-10-06 10:24:03
    Temat: Re: "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować"
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2022 o 09:51, JDX pisze:

    > Czyli jednak o to chodzi. W każdym razie już widzę, jak piesi
    > przykładali by do tego wagę, które przejścia są tylko sugerowane, a
    > które są normalne. Tak samo jak i kierowcy. :-D To już lepiej byłoby po
    > prostu zlikwidować część przejść.

    Przejście sugerowane to właśnie takie zlikwidowane.

    > Nie, no ja pojmuję i też nad tym ubolewam. Wprowadzono kiedyś PoRD, a
    > infrastruktura zupełnie nie przygotowana - praktycznie wszędzie są
    > zwykłe skrzyżowania zamiast węzłów drogowych. :-D I zwykłe przejścia
    > zamiast przejść podziemnych bądź kładek. :-D

    Lepiej - tam gdzie były kładki i przejścia podziemne, zrobili z nich
    zwykłe, a podziemne zasypali....

    To jest chory kraj i tyle.

  • 22. Data: 2022-10-06 10:57:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2022 o 07:56, JDX pisze:

    > Gdy kierujesz, to cały czas musisz obserwować co się dzieje wokół.
    > Łolaboga, a ile to jest u nas skrzyżowań równorzędnych, czy nawet
    > nierównorzędnych, ale słabo oznaczonych jednym znakiem na każdej z
    > dochodzących dróg. Być może, że więcej niż przejść dla pieszych, a też
    > trzeba je obserwować. Kurwa, nawet te obstawione znakami i sygnalizacją
    > świetlną trzeba obserwować :-) (a ewidentnie nie wszyscy to robią). Itd.

    No i właśnie dlatego jeszcze obserwowanie pieszych może się nie udać.

    Wczoraj skręcałem w poprzeczną na światłach i zatrzymałem się bo
    przejście było a szyby miałem zaparowane na brzegach i nie byłem pewien
    czy wszystko widzę. I te [piiiii] co stały na przejściu i miały czerwone
    (nie zawsze mają, mam skrzyżowanie bliżej gdzie na poprzecznej mają
    zielone) wlazły na przejście, gdy ruszyłem. I już naprawdę o krok było.

    > A tam gdzie mają przejście, wiedzą, że mają pierwszeństwo.

    Tak? A na światłach to wiedzą, że "czarne jest czarne a białe białe" ?

    Masz powyżej.

    W innym miejscu widzę z daleka, że chłopki dwa przechodzą po zebrze. I
    już czuję, że coś kombinują. Jeden zatrzymał się jak był w połowie
    przejścia, podumał i zawrócił, drugi zrobił to samo jak już był po
    drugiej stronie.

    Świadomość pieszych jest niewłaściwa. Oni teraz wchodzą na przejście,
    albo nawet bez przejścia i uważają, że "są w prawie". To jest ok póki
    nie wchodzą pod samochód. A tego to oni już nie ogarniają.

    ..

    > Jak dla mnie marudzenie o zbyt dużej liczbie przejść jest takim samym
    > nonsensem jak lamenty tych, którzy chcą, aby powycinać drzewa przy
    > drogach bo się ludzie o nie zabijają. I dobrze, że się zabijają, Ch im w
    > D. Zmniejsza się ilość głupoty wśród populacji, a to korzystne zjawisko.
    > :-D

    Drzewa przy krawędzi jezdni są złe. Nie ma sensu z tym dyskutować.
    Populacja nie ma nic do tego. Rozwalisz się Ty na samochodzie jadącym z
    naprzeciwka albo wpadniesz w poślizg na liściach.

  • 23. Data: 2022-10-06 10:59:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2022 o 08:19, JDX pisze:
    > On 06.10.2022 08:12, Cavallino wrote:
    > [...]
    > Albo bardziej wziąć się za kierowców. :-D  W końcu to zazwyczaj oni, a
    > nie piesi łamią prawo w takich przypadkach.

    Należy właściwie konstruować prawo. Nie dawać przywilejów.

  • 24. Data: 2022-10-06 11:02:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > przykładali by do tego wagę, które przejścia są tylko sugerowane, a
    > które są normalne. Tak samo jak i kierowcy. :-D To już lepiej byłoby po

    Część zlikwidować a część doposażyć o światła.

  • 25. Data: 2022-10-06 11:05:06
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2022 o 10:06, Janusz pisze:

    > Dokładnie.

    Ja myślałem, że na ilości pieszych. Jakby ich było mniej to by nie
    przechodzili po przejściach :-)

  • 26. Data: 2022-10-06 11:34:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 06:47, JDX pisze:
    > A na czym polega to nieprzystosowanie wschodnich dróg? Że jak się pieszy
    > zbliża do przejścia, to np. jakieś zapory powinny się podnosić w poprzek
    > jezdni? ?

    Na tym że tu na wschodzie ludzie nie są jeszcze tak ogłupieni
    ideologicznie i potrafią myśleć.
    Sumarycznie i w dłuższym czasie dla społeczeństwa lepiej żeby pieszy
    miał ustępować samochodowi.
    Logika, fizyka, kasa i ilość trumien na to wskazują.

    Jak wydasz dekret że palec ma być chroniony przed młotkiem to niewiele
    to zmieni dla zdrowia tego palca ;-)

    Gdyby natura chciała to samochody by się od pieszych odbijały jak od
    drzew ;-)

  • 27. Data: 2022-10-06 13:09:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 10:03, Janusz wrote:
    > Przestań pierdolić od rzeczy, niech dadzą światła wtedy ruch pieszych
    > się uporządkuje, be teraz lezą bez końca, jeden ledwo zejdzie już
    > następny wchodzi, wystarczą takie dwa przejścia niedaleko siebie i
    > zamiast przejechać w minute jedziesz 5 a nawet 10 minut na kilkuset
    > metrach.
    Zgadzam się, dwa takie przejścia mogą napsuć dużo krwi. Tylko że to ty
    pierdolisz od rzeczy - ,,weźmy się i zróbcie". Jeśli nie naciskałeś w tej
    sprawie na zarządcę drogi (czyli najprawdopodobniej gminę), to sam sobie
    jesteś winien.

  • 28. Data: 2022-10-06 13:51:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 11:34, _Master_ wrote:

    > Na tym że tu na wschodzie ludzie nie są jeszcze tak ogłupieni
    > ideologicznie i potrafią myśleć.
    Taa, nie są ogłupieni i potrafią. I dlatego najwięcej z nich głosowała
    na PiS. :-D Nie są głupi i potrafią myśleć, więc nie kupili opału na
    przełomie zimy i wiosny (kiedy normalnie ceny są najniższe), a teraz
    płacą i płaczą. :-D Albo będą zbierać chrust, tak jak sugerowali wybrani
    przez nich rządzący. :-D

    > Sumarycznie i w dłuższym czasie dla społeczeństwa lepiej żeby pieszy
    > miał ustępować samochodowi.
    Nie jestem przekonany. IMO to autoeliminacja jednostek głupich jest
    korzystna społecznie.

    > Logika, fizyka, kasa i ilość trumien na to wskazują.
    Fizyka przede wszystkim przemawia, a co za tym idzie, logika. Ale
    realnym świecie one niekoniecznie mają znaczenie.

  • 29. Data: 2022-10-06 13:51:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2022 o 13:09, JDX pisze:
> [...]
    > sprawie na zarządcę drogi (czyli najprawdopodobniej gminę), to sam sobie

    Nie, winny jest zarządca drogi.

  • 30. Data: 2022-10-06 13:56:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 13:51, JDX pisze:
    > Taa, nie są ogłupieni i potrafią. I dlatego najwięcej z nich głosowała
    > na PiS. ? Nie są głupi i potrafią myśleć, więc nie kupili opału na
    > przełomie zimy i wiosny (kiedy normalnie ceny są najniższe), a teraz
    > płacą i płaczą. ? Albo będą zbierać chrust, tak jak sugerowali wybrani
    > przez nich rządzący. ?

    Stek przesądów i memów internetowych.

    Tym żyjesz?