  • 11. Data: 2020-09-16 10:15:42
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Slawomir Uryga <s...@g...com>

    > Ty się nie zastanawiasz czy założyć nowy sklep, tylko czy wziąć w
    > opiekę już istniejący. To znacząco ułatwia temat: poproś sąsiada o
    > bilanse z ostatnich 3 lat i będziesz miał natychmiastową jasność.

    Ale ja nie muszę patrzeć na bilans.
    Wystarczy popatrzeć. Sąsiad odlicza tylko czas do emerytury.

  • 12. Data: 2020-09-16 10:34:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Slawomir Uryga wrote:

    > A klienci klasy biznes?

    A klienci klasy biznes chcą mieć towar i obsługę klasy biznes. Mouser ma
    dziś w ofercie 641235 *typów* rezystorów. Z czym Ty chcesz w ogóle
    konkurować? Opornik 10M wytrzymujący 10kV będziesz miał w ofercie? Bo
    takiego w zeszłym tygodniu potrzebowałem. A spełnia normy automotive,
    czy nie?

    "Jakiś" rezystor do zbudowania "jakiegoś" układu ktoś pewnie w końcu
    kupi, ale kokosów z tego nie będzie.

    > Za cholere nie jestem w stanie wyobrazić sobie jakie firma w Polsce mogłaby
    potrzebować rezystorów
    > czy jakiś układów cyfrowych poza szkołami.

    Są takie firmy i kupują całkiem sporo, ale nie od maluchów, jeśli
    absolutnie nie muszą. Gwarancja poprawności łańcucha dostaw to ważna
    rzecz -- skąd ja mam wiedzieć, że nie sprzedajesz chińskiej podróbki
    dobrego MOSFETa z Aliexpress? Koszty gwarancyjne mnie zabiją, o utracie
    reputacji nie wspomnę. A jeszcze się prokurator przyplącze... Nie,
    dziękuję, nie zostanę klientem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2020-09-16 10:43:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2020 10:13:21 +0200, Piotr Wyderski
    > W Farnellu będzie jutro, a do sklepu trzeba się wybrać, odstać
    > swoje w
    > kolejce, wytłumaczyć sprzedawcy, co się chce kupić, usłyszeć, że
    > nie ma,
    > wysłuchać grzecznie porad gostków stojących w kolejce za Tobą,
    > którzy
    > mają mnóstwo świetnych pomysłów,

    Właśnie to jest najprzyjemniejsze w zakupach stacjonarnych! Samo
    "gęste" jak mawia prof. Meissner.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-09-16 10:45:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2020 01:15:42 -0700 (PDT), Slawomir Uryga
    <s...@g...com> wrote:
    > Ale ja nie muszę patrzeć na bilans.
    > Wystarczy popatrzeć. Sąsiad odlicza tylko czas do emerytury

    Popatrzeć na ruch w sklepie czy na sąsiada?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-09-16 10:49:25
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    On 16.09.2020 10:06, Marek wrote:

    > A gdzie argument najważniejszy, że w sklepie się ma już natychmiast??

    W nawiasie

    --
    SW3

  • 16. Data: 2020-09-16 10:58:03
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    On 16.09.2020 10:13, Piotr Wyderski wrote:
    > odstać swoje w kolejce, [...]
    > [...] gostków stojących w
    > kolejce za Tobą,

    No to jednak nie jest tak źle z branżą skoro są kolejki ;)

    > Metoda
    > "klik-klik, puk-puk" jest znacznie lepsza

    Podałem kilka przykładów kiedy nie jest. Nie twierdziłem, że obejmują
    one każdego i zawsze.

    --
    SW3

  • 17. Data: 2020-09-16 10:58:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawomir Uryga" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >Ale ja nie muszę patrzeć na bilans.
    >Wystarczy popatrzeć. Sąsiad odlicza tylko czas do emerytury.

    I co - klienci przychodza, kupują ?

    Patrze na wroclaw
    -jeden (Dworcowa) jeszcze ciagnie, ale asortyment coraz mniejszy,
    -drugi, Robotronik ... jeszcze ciagnie, dawno tam nie bylem,
    -otwarly sie dwa nowe, https://www.gotronik.pl/,
    http://electropark.pl/
    juz z zacieciem na internet i allegro.
    Popatrz na oferte.

    Ogolnie to chyba juz nie ma sensu, bedzie coraz gorzej.
    Musialbys sie jakos sprofilowac - anteny, alarmy, monitoringi,
    drukarki 3D.
    A i tak uslyszysz - na Aliexpress

    Choc jak widac - hobbysci jeszcze sa, i jakby przybywa. Arduino,
    raspberry.

    J.

  • 18. Data: 2020-09-16 10:59:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Właśnie to jest najprzyjemniejsze w zakupach stacjonarnych! Samo "gęste"
    > jak mawia prof. Meissner.

    No cóż, świat ma różnych lokatorów, z czego należy się cieszyć. Mnie się
    na samą myśl o tym nie chce ruszać odwłoka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2020-09-16 11:07:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    SW3 wrote:

    > No to jednak nie jest tak źle z branżą skoro są kolejki ;)

    Ja nie wiem, czy są -- pamiętam, że 20 lat temu były. Potem przestałem
    korzystać. Zdaję się na Wasze relacje.

    Tyle, że w małych polskich sklepach wysyłkowych też przestałem kupować.
    Ostatni byl bodaj Piekarz, który mi sprzedał jakieś opampy, a potem
    dzwonił z przeprosinami, że "mielim wczoraj". Wyjątkiem jest TME, ale
    też nie jakimś wielkim: sprawdziłem historię zamówień, ostatnie poszło w
    grudniu ubiegłego roku. Wolę, jak facio z FedExu przychodzi raz na
    tydzień albo dwa, że i dolar obecnie tani...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2020-09-16 11:08:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Choc jak widac - hobbysci jeszcze sa, i jakby przybywa. Arduino, raspberry.

    Ale to już nie jest sklep z częściami, tylko sklep z modułami.

    Pozdrawiam, Piotr