  • 131. Data: 2020-09-21 11:47:17
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-21 o 11:30, Marek pisze:

    > I te pojemniki zrobione z posklejanych pudełek od zapałek...Wieś gminna
    > niesie że te sławne pojemniki można obejrzeć w gabinecie prezesów.....

    Ja sobie takie pojemniki robiłem w dzieciństwie (czyli lata 70-te)
    systematycznie zbierając pudełka.
    Te co wtedy zrobiłem używam do dziś, z tym, że opisy ołówkiem i
    asortyment ostatnio zmieniłem - kiedyś cała szafka tranzystorów od BC107
    w górę a ostatnio w części jakieś MOSFETy, a dalej nazbierałem trochę
    różnych LVC1G bo zdarzyło mi się je użyć w czymś co nie dawało się
    zaprojektować bez wykonania prób.
    P.G.

  • 132. Data: 2020-09-21 19:53:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To trwało zbyt długo. Na obiór osobisty czekało się kilka godz od
    > złożenia zamówienia.

    Złożyć trzeba było do 10 rano - a odebrać było można chyba po 12 do 17.
    Na miejscu czekało się jakieś pół godzinki - i to było spoko.
    Jak się ma nóż na gardle - bo nikt "normalny" tak nie kupuje przecież -
    to nie ma problemu.

    I nie raz bym z tego nadal korzystał w takiej podbramkowej sytuacji.
    Ale rozumiem, że dla nich jest to zawracanie dupy nie warte zachodu.

  • 133. Data: 2020-09-21 21:28:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > Ale rozumiem, że dla nich jest to zawracanie dupy nie warte zachodu.

    To trzeba zacząć zawracać dupę innym. :-)
    Zawsze mnie zastanawiało, że Januszowi z TME nie chce się iść po dwa
    oporniki, a Johnowi z Mousera/DigiKey chce. Ja nawet chętnie dopłacę za
    to, by im się zachciało godząc się na stosowny haracz za MoQ 1 sztuka,
    bo wolę mieć dwa niepotrzebne oporniki w nieudanym prototypie niż 98
    niepotrzebnych oporników w szufladzie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 134. Data: 2020-09-21 22:28:03
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-09-21 21:28, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > to, by im się zachciało godząc się na stosowny haracz za MoQ 1 sztuka,
    > bo wolę mieć dwa niepotrzebne oporniki w nieudanym prototypie niż 98

    Sadzę, że u Johna obowiazuje model budowania trwałych relacji z klientem
    (obowiazuje niejako z rozpędu, albowiem w dzisiejszych czasach nie jest
    niezbędny, no ale przyzwyczajenia, taka swoista kultura kapitalizmu),
    a u nas mozna mieć klienta w D..e!
    i jeszcze nikomu to specjalnie nie zaszkodziło, tradycji zabrakło...
    nosicieli tradycji skutecznie wytępiono i tyle.

    Włodek

  • 135. Data: 2020-09-22 12:17:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Mam (od niedawna) konto na allegro i jak dali za darmo to przez 2
    > miesiące miałem smart.
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć aby allegro było lepszym źródłem elementów
    > dla hobbysty niż TME (ale nie próbowałem tego ocenić).

    Nie jest lepszym, bo jest tam bałagan i nie ma takiego wyszukiwania, jak w
    TME, ale biorąc pod uwagę koszty przesyłki jest zdecydowanie tańśzym.

    > Wydaje mi się, że jak będziesz chciał tam skompletować jakieś elementy
    > to się okaże, że co jeden bardziej nietypowy to od innego sprzedawcy i
    > wtedy co u każdego dołożysz niepotrzebnych rzeczy aby osiągnąć limit 40,
    > czy zapłacisz za ileś przesyłek zamiast za jedną z TME.

    Tak, w takim przypadku lepiej kupić w TME, choć są sprzedawcy, którzy mają
    bardzo duży asortyment.

    > Ja wielokrotnie projektowałem płytkę, czy obróbkę obudowy, w ogóle nie
    > widząc elementów (również mechanicznych), ale zawsze w oparciu o pdf.

    Jak mam PDF, to też :)

    > Często zamawiamy od razu serię produkcyjną (100szt) zmontowanych płytek
    > bo nam samym nie bardzo wychodzi montaż elementów z rastrem 0.4mm czy
    > 0.45mm (szczególnie jak nogi nie wystają poza element).

    Ile kosztuje taka seria z montażem, jak to się liczy? Od elementu, od
    punktu?

    > obracaniu czegoś silnikiem) które wyspecyfikowałem (ze złoconymi
    > stykami) dał takie co miały styki na większy prąd.
    > Po roku musiał roznitowywać obudowy (stal nierdzewna) wszystkich
    > urządzeń i wymieniać te miroswitche bo urządzenia zaczęły lawinowo wysiadać.

    Czemu tak? Wilgoć? Za mały prąd i nie dochodziło do samooczyszczania?

    > W obecnych czasach jak nie ma łatwo dostępnej karty katalogowej to
    > element jest od razu bardzo podejrzany.

    Karta może i jest dostępna, ale nie u sprzedawcy, nie ma też dokładnego
    symbolu, żeby znaleźć. Takie realia Allegro...

    --
    Słoń i mrówka przechodzą przez most.. Most się zerwał..
    Mrówka mówi do słonia: A mówiłam żebyśmy przechodzili osobno..

  • 136. Data: 2020-09-22 12:23:48
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Rozglądając się w ramach tego Smart - 'co by tu jeszcze...' kupiłem (do
    > pracy) trochę pudełek tego typu:
    > https://allegro.pl/oferta/organizer-15-przegrodek-17
    5x100x22mm-niebieski-9527157951

    Ja mam takie:

    https://allegro.pl/oferta/regal-szufladki-modulowe-w
    arsztatowe-organizer-7177033414
    https://allegro.pl/oferta/organizer-warsztatowy-szuf
    ladki-modulowe-35m-regal-8266427140

    I takie:

    https://allegro.pl/oferta/pudelko-pojemnik-plastikow
    y-2-l-z-pokrywa-arco-8395709414
    https://allegro.pl/oferta/pudelko-pojemnik-plastikow
    y-5-l-z-pokrywa-arco-8395709567
    https://allegro.pl/oferta/pudelko-pojemnik-plastikow
    y-50-l-z-pokrywa-arco-8395709185

    Nakupowałem tego a i tak nie mam czasu, żeby wszystko uporządkować :(
    Natomiast jak już wkładam coś do tych organizerów (tych dwóch wyżej), to
    obowiązkowo jest to wpisane do komputera.

    --
    Rozmawiają dwie przyjaciółki:
    - Czy rozmawiasz z mężem w czasie stosunku?

  • 137. Data: 2020-09-22 12:24:36
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Dotychczas miałem spis, ale czasem ze spisu wynikało, że coś mam tylko
    > nie wiedziałem gdzie bo z biegiem czasu mnożyło się różnych pudełeczek z
    > torebkami strunowymi w których coś przyszło - obecnie już całkiem
    > wyblakłe nalepki.

    Dlatego trzeba mieć przegródki :) Ja mam jedno pudełko na rzeczy do
    posortowania i staram się, jak mnie weźmie, faktycznie je sortować.

    --
    Rozmawia dwoch kolegow:
    - Podobno przestales pic?

  • 138. Data: 2020-09-22 12:28:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Sanjaya Maniktala w jednej ze swoich książek dość dokładnie opisuje, jak
    > oni w Indiach konstruowali te "balasty". Ciekawa lektura.

    Przybliżysz?

    --
    Słoń i mrówka postanowili wybrać się na wiśnie. Przez płot przeszli do
    ogródka sąsiada, nagle słyszą czyjeś kroki. Mrówka mówi:

  • 139. Data: 2020-09-22 12:43:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-21 o 19:53, sundayman pisze:

    > I nie raz bym z tego nadal korzystał w takiej podbramkowej sytuacji.
    Skąd się biorą 'podbramkowe sytuacje'?
    Serio pytam bo nie kojarzę abyś się zajmował serwisem.
    P.G.

  • 140. Data: 2020-09-22 13:58:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-22 o 12:24, Queequeg pisze:

    > Dlatego trzeba mieć przegródki :) Ja mam jedno pudełko na rzeczy do
    > posortowania i staram się, jak mnie weźmie, faktycznie je sortować.

    W przegródka nadal nie wiesz co masz, ja zaraz opisuję flamastrem te
    strunowe torebki,
    zanim znikną napisy.

    --
    Janusz