  • 71. Data: 2020-09-18 00:37:13
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 00:23:54 +0200, Piotr Wyderski

    > No, wreszcie ktoś to napisał. :-)

    Ale zdajesz sobie sprawę, że kupując nowy powodujesz, że stary ląduje
    na wysypisku w Afryce, zatruwając ichniejszy ekosystem?

    --
    Marek

  • 72. Data: 2020-09-18 00:39:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Powiedz to koledze Atlantisowi budującego stare konstrukcje na starych
    > (oryginalnych) układach :)

    Touche, ale tam to jest świadome założenie konstrukcyjne, a nie
    "rzyciowa konieczność". Jeśli liczy się rozwiązanie jakiegoś problemu, a
    nie konkretny sposób jego rozwiązania, to szukanie inspiracji w
    Radioelektroniku z 1979 jest mało rozsądne. A mniej-więcej na tym
    poziomie jest oferta sklepików "nie ma". Nawet (jakiś!) element SMD
    trudno było dostać, a co dopiero w miare współczesny.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 73. Data: 2020-09-18 00:42:39
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że kupując nowy powodujesz, że stary ląduje na
    > wysypisku w Afryce, zatruwając ichniejszy ekosystem?

    Ale zdajesz sobie sprawę, że sprzęt po upływie gwarancji i tak tam
    wyląduje, więc moje działanie efektywnie niczego nie zmieni?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 74. Data: 2020-09-18 07:14:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 00:42:39 +0200, Piotr Wyderski
    > Ale zdajesz sobie sprawę, że sprzęt po upływie gwarancji i tak tam
    > wyląduje, więc moje działanie efektywnie niczego nie zmieni?

    Dlaczego wyląduje? To zależy od Ciebie. Ja mam wszystkie popsute
    sprzęty, nic nie wyrzucam.

    --
    Marek

  • 75. Data: 2020-09-18 07:16:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Sep 2020 00:39:43 +0200, Piotr Wyderski
    > Radioelektroniku z 1979 jest mało rozsądne. A mniej-więcej na tym
    > poziomie jest oferta sklepików "nie ma". Nawet (jakiś!) element SMD
    > trudno było dostać, a co dopiero w miare współczesny.

    Ale nie wszystkie sklepiki są takie, więc? Podałem przykład
    stacjonarnego, gdzie wybór jest oszałamiający w porównaniu z innymi.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2020-09-18 07:37:40
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Ale nie wszystkie sklepiki są takie, więc? Podałem przykład
    > stacjonarnego, gdzie wybór jest oszałamiający w porównaniu z innymi.

    Ten wekton mnie zastanawia -- to jest jakieś proxy do TME? Kilka razy mi
    wyskoczyli w googlu i za każdym razem stan magazynowy mieli identyczny z
    TME.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 77. Data: 2020-09-18 07:45:14
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Dlaczego wyląduje? To zależy od Ciebie. Ja mam wszystkie popsute
    > sprzęty, nic nie wyrzucam.

    A po co Ci te graty? Poza tym do końca życia możesz oddawać się
    syllogomanii, ale potem spadkobiercy pozbędą się tej kolekcji, która
    finalnie trafi tam, gdzie trafić miała. Żadnego problemu więc nie
    rozwiązujesz, a jedynie wprowadzasz człon opóźniający do systemu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 78. Data: 2020-09-18 07:57:06
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 18.09.2020 o 07:37, Piotr Wyderski pisze:

    > Ten wekton mnie zastanawia -- to jest jakieś proxy do TME? Kilka razy mi
    > wyskoczyli w googlu i za każdym razem stan magazynowy mieli identyczny z
    > TME.

    Pewnie oprócz sklepu mają też dział hurtowy i na moje oko to dokładnie
    tak wygląda. Stany nie tylko z TME, ale i z innych miejsc.

    Pozdrawiam

    DD

  • 79. Data: 2020-09-18 09:31:22
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-17 o 23:56 +0200, Piotr Wyderski napisał:

    > Trzeba poświęcić dokładnie tyle samo czasu, co wybierając w sklepie.

    Otóż to. Tyle, że bez dojazdu i ubierania kurtki - a i wybieranie myszką
    jednak szybsze i wygodniejsze niż hasać po półeczkach czy dopytywać
    stażystę co to ambitnie próbuje wcisnąć NPN zamiast PNP bo akurat takie
    znalazł a "panie przecież to też się da połączyć, w szkole mówili,
    narysuję panu".

    > No, ale przecież jest "taniej"...
    >
    > Ludkowie szanowni, zacznijcie liczyć. Godzina przy pensji minimalnej
    > to 12 złotych, kurier 12.90. Naprawdę w godzinę obrócicie do tego
    > sklepu i z powrotem i naprawdę zarabiacie pensję minimalną?

    Na to właśnie starałem się zwrócić uwagę Piotra. No ale ze
    szkockim argumentem "jak płacę za wysyłkę to muszę nabrać choć kilogram
    złomu żeby nie stracić" nie ma sensu dyskutować. :)

    Rozumiem ten sposób myślenia, bo sam się czasem na tym jeszcze łapię,
    ale przecież w stacjonarnym sklepie jest ten sam problem - wykosztowałem
    się na przybycie, to i tu powinienem nabrać całe kieszenie dziadostwa
    coby nie wrócić tylko z tym jednym biednym LM317 co mi brakował. Dziś
    już nie mam żadnych oporów, żeby zamówić wysyłkowo drobiazg za 3 zł i
    zapłacić 20 zł za transport - bo to się po prostu opłaca.

    Mateusz

  • 80. Data: 2020-09-18 09:44:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 21:59, Piotr Gałka pisze:

    > Stosowaliśmy bufor UCY7407 z wyjściem OC specyfikowanym do 30V do
    > sterowania PNP włączającym VPP (do 25V).
    Że tak powiem normalka, tranzystory czy kości jakoś chodziły ale
    trzymanie parametrów
    było na słowo honoru, przy tranzystorach częste, wystarczyło nie
    przekraczać tak 1/3
    prądu czy napięcia i jakoś działały.
    Za to teraźniejsze malowanki to jest jazda, kupno poza dużymi
    hurtowniami to jak gra w ruletkę, najczęściej przegrana.
    Kolega Irek tu bywający (może się odezwie) opowiadał jak ostatnio kupił
    paczkę tranzystorów małej mocy npn które po wlutowaniu tracą 'Betę' :)
    to jest dopiero jazda. Mówił że robią się dwie diody :)

    > Te padały, ale jak już zmieniliśmy UCY na SN to dla wszystkich.
    Kluczowe tutaj pewnie było to że te 30V było dla nich za dużo :(
    Taki urok tamtych czasów. Bo z tego co pamiętam to jakość szczególnie
    fatalne nie były,
    większe problemy były z czeskimi kostkami i te się cieło hurtem i
    wymieniało.

    --
    Janusz