  • 101. Data: 2020-10-14 08:32:03
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-10-2020 o 19:50, yabba pisze:
> [...]
    klienta-w-sprawie-s63-amg-za-1-000-000-zl-awantura-w
    /

    > O ile pamiętam, to leasingodawcą i właścicielem samochodu jest spółka
    > Mercedesa od leasingów.

    > Ja zawsze byłem przekonany, że jak klient nie płaci rat, to
    > leasingodawca zabiera swoją własność i koniec współpracy.

    Każdy by tak chciał.
    A leasing to taki kredyt, tylko droższy (zazwyczaj).
    I ma ten minus, że jak bierzesz go np. za 120 % wartości samochodu, to
    musisz oddać 120%, nawet jak się rozmyślisz następnego dnia.
    A wartość samochodu spada szybko, zwłaszcza drogiego, więc i z
    odsprzedażą komuś może być problem.

    Widziałem ostatnio ofertę, gdzieś ktoś chciał odsprzedać leasing po
    wpłacie swoich chyba 12 rat.
    Problem był taki, że koszt leasingu pozostały do spłaty, był w wysokości
    ceny nowego auta, a nie używanego rocznego.
    Nie mógł zrozumieć, że musiałby wpłacić ze dwie raty extra, żeby do
    miało jakikolwiek sens dla kupującego - też chciał pojeździć przez rok i
    przerzucić utratę wartości na kolejnego właściciela w całości....

  • 102. Data: 2020-10-14 09:41:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 14.10.2020 08:32 you wrote:

> [...]
    > następnego dnia. A wartość samochodu spada szybko, zwłaszcza
    > drogiego, więc i z odsprzedażą komuś może być problem.

    Same bzdury niestety

    --
    Pete

  • 103. Data: 2020-10-14 09:52:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 09:41, Pete pisze:
    > Hello, Cavallino.

    > Same bzdury niestety

    Jasne, bo leasing obniża cenę samochodu, a wartość używanego rośnie....

  • 104. Data: 2020-10-14 10:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Tak bym zakładał.
    > Syn właśnie sprzedał (w cenie podobnej do tej Octavii Twojego
    > znajomego) 4 letniego focusa, z dieslem - jako nowy kosztował 60
    > tys. Octavia pewnie była droższa, ale nie dwa razy, raczej trochę.
    >
    > Sam się interesowałem (gdzieś w 2013 roku), Peugeotem 3008 w
    > poprzedniej wersji - też kosztował ok 60 tys w podstawie z
    > dieslem. Jak wyszedł nowy model, to już to było 90 tys i to z
    > silnikiem benzynowy 3 cylindrowym, a po face liftingu, właśnie
    > podali, ze będzie startował od 114 tys.
    >
    > Tak nas łupią.

    inflacja 4% jegokurwamac... ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 105. Data: 2020-10-14 12:07:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 14.10.2020 09:52 you wrote:

    > Jasne, bo leasing obniża cenę samochodu, a wartość używanego
    > rośnie....

    Bzdura numer jeden: nie musisz spłacać całego leasingu jeśli się
    rozmyślisz.
    Bzdura numer dwa: leasing jest zazwyczaj korzystniejszy od kredytu.
    Gdyby było inaczej nie byłby tak popularny.

    Co dowodzi że nie znasz tematu a się wypowiadasz.

    --
    Pete

  • 106. Data: 2020-10-14 12:22:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 12:07, Pete pisze:

    > Bzdura numer jeden: nie musisz spłacać całego leasingu jeśli się
    > rozmyślisz.

    Generalnie musisz.

    W różnych umowach bywa możliwość rozwiązania wcześniejszego, z dyskontem
    kwoty do spłaty (z tajnym algorytmem), ale chyba nie liczysz, że to
    będzie korzystniejsze, niż odsprzedanie komuś umowy?

    Gdyby tak było, nie miałbyś tylu ogłoszeń w stylu "odstąpię leasing".

    > Bzdura numer dwa: leasing jest zazwyczaj korzystniejszy od kredytu.

    Korzystniejszy, nie oznacza tańszy.

    > Gdyby było inaczej nie byłby tak popularny.

    Jest korzystny ze względów podatkowych, a nie dlatego, że suma opłat
    jest niższa od kredytu z odsetkami - a o tym pisałem.

    > Co dowodzi że nie znasz tematu

    Znam na tyle, że podziękowałem już wiele razy po wycenie.

    Mnie akurat podatkowo się nie opłaca, więc ma tylko minusy w porównaniu
    do kredytu i do tego jest droższy.

  • 107. Data: 2020-10-14 12:54:36
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/10/2020 18:55, Irokez wrote:
> [...]
    e-niewytlumaczalna-smierc-pauliny-4716117

    > dowody wyleciały w powietrze z szyberdachem a potem poszły z dymem..
    > wiem, wiem..

    Chociaz teoria o R1234 idealnie pasuje to mimo wszystko brakuje dowodow.
    W ogole ciezko mi sobie wyobrazic sytuacje w ktorej podsufitowka sie juz
    pali/tli, a ona tego nie czuje bo ma klime na 16 stopni ustawiona i
    jedzie dalej az do zaczadzenia.

  • 108. Data: 2020-10-14 13:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Hello, Cavallino.

    >Bzdura numer jeden: nie musisz spłacać całego leasingu jeśli się
    >rozmyślisz.

    Tzn bzdura ze nie musisz, czy bzdura, ze musisz ?
    Poszukaj jakies przykladowej umowy.

    Ale ... jak klient wplacil pierwsza rate w wysokosci 50%, to moze i
    leasingodawca chetnie rozwiaze umowe przed terminem.
    O ile oczywiscie auto jest sprawne :-)

    >Bzdura numer dwa: leasing jest zazwyczaj korzystniejszy od kredytu.
    >Gdyby było inaczej nie byłby tak popularny.

    Sa pewne korzysci podatkowe, ale ... sprawdz, czy jako firma tak latwo
    dostaniesz kredyt na auto.
    Bo firma leasingowa dostanie :-)

    Tak pamietam przed laty - osoba w banku drobnego kredytu to tak latwo
    nie dostanie.
    Ale limit debetowy w koncie to tak :-)

    Ta sama osoba bez problemu kupi cos w sklepie na raty, a posrednik
    sprzedazy ratalnej tak naprawde posredniczy w kredycie bankowym ...

    J.

  • 109. Data: 2020-10-14 13:28:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 13:15, J.F. pisze:

    > Tzn bzdura ze nie musisz, czy bzdura, ze musisz ?
    > Poszukaj jakies przykladowej umowy.
    >
    > Ale ... jak klient wplacil pierwsza rate w wysokosci 50%, to moze i
    > leasingodawca chetnie rozwiaze umowe przed terminem.

    I ile zwróci klientowi po miesiącu?

    > O ile oczywiscie auto jest sprawne :-)

    > Sa pewne korzysci podatkowe, ale ... sprawdz, czy jako firma tak latwo
    > dostaniesz kredyt na auto.
    > Bo firma leasingowa dostanie :-)

    Pytanie czy skala trudności dla leasingobiorcy nie będzie podobna?
    Ode mnie chcieli na przykład całego stosu dokumentów, pitów i innych
    takich, oraz poręczenia.

    A w końcu i tak zażyczyli sobie wpłaty początkowej, mimo że teoretycznie
    miało być 0%.

    > Tak pamietam przed laty - osoba w banku drobnego kredytu to tak latwo
    > nie dostanie.

    Mi sami proponują co miesiąc.
    Wystarczy kliknąć.

  • 110. Data: 2020-10-14 13:29:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    Naprawde ? Jak na diesla to dziwnie malo..

    >inflacja 4% jegokurwamac... ;-DDD

    4% razy 7 lat ... 30% zgrubnie liczac, no ale tu mamy prawie 100.
    A przeciez w 2013 byla nizsza.

    Gdzies tam jeszcze jest kurs $ i euro ... ale od 2013 to w miare
    stabilny.
    Czyzby ... inflacja w strefie euro ?

    Cos tam strasza, ze teraz producent musi osiagnac niskie spalanie, lub
    zaplacic podatek.
    https://moto.pl/MotoPL/7,88389,24964352,od-przyszleg
    o-roku-ceny-samochodow-znacznie-wzrosna-to-poczatek.
    html

    "Kara" ... a komu placi ?

    Taa ... hybrydy, diesle, czy hybrydy dieslowskie :-)

    J.