  • 111. Data: 2020-10-14 13:38:26
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 13:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...
    >
    > Naprawde ? Jak na diesla to dziwnie malo..

    Kompakty z dieslem też właśnie tyle kosztowały wtedy, vany czy suvy były
    tylko trochę droższe.
    A to był schyłek tamtego modelu.

    Teraz tyle kosztują kompakty z benzyniakiem, a i to tańsze marki.
    Te dla jeleni, kosztują dużo więcej.

    > 4% razy 7 lat ... 30% zgrubnie liczac, no ale tu mamy prawie 100.
    > A przeciez w 2013 byla nizsza.

    Ale potem banda debili zagłosowała na pis.

    > Gdzies tam jeszcze jest kurs $ i euro ... ale od 2013 to w miare stabilny.
    > Czyzby ... inflacja w strefie euro ?

    Raczej pazerność producentów.
    Chcą zarabiać krocie na sprzedawaniu samochodów - teraz każdy to ich
    zdaniem premium.
    Zwłaszcza PSA w tym celuje.

    Wtedy różnica między budżetowcami, a markami premium była zasadniczo
    większa.

    > Cos tam strasza, ze teraz producent musi osiagnac niskie spalanie, lub
    > zaplacic podatek.

    I prawidłowo.
    Niech smrodowozy rosną cenowo w tym tempie, to ich nikt nie będzie
    chciał kupować.
    Albo elektryki wydadzą się okazyjnie tanie.

  • 112. Data: 2020-10-14 15:18:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > C...@k...pl ...

    >Kompakty z dieslem też właśnie tyle kosztowały wtedy, vany czy suvy

    Moze dlatego.

    >Teraz tyle kosztują kompakty z benzyniakiem, a i to tańsze marki.
    >Te dla jeleni, kosztują dużo więcej.

    >Ale potem banda debili zagłosowała na pis.

    Raczej bez znaczenia, ale ... jesli mieli kredyt i dzieci a nie
    oszczednosci, to dobrze glosowali :-)

    >Raczej pazerność producentów.

    Na calym swiecie ?

    >Chcą zarabiać krocie na sprzedawaniu samochodów - teraz każdy to ich
    >zdaniem premium.
    >Zwłaszcza PSA w tym celuje.

    A reszta bankrutuje :-)

    >Wtedy różnica między budżetowcami, a markami premium była zasadniczo
    >większa.

    Masz na mysli marki czy modele ?
    Bo jak pamietam np Dacie Logan ... zle mi sie w tym siedzialo, ale
    taki przyzwoicie wyposazony model (silnik, klima) drozal mocno i
    zaczynal konkurowac z Renault.
    Dobrze wyposazona skoda chyba sie robi drozsza niz VW itp.

    A z drugiej strony ... czy stal i blacha jest taka droga, ze uzasadnia
    roznice kosztow miedzy np golfem i passatem ?
    Moze to dawniej nas pazerni producenci naciagali na "lepszych"
    samochodach, mocniejszych silnikach itp.

    A z trzeciej - taki ostatni polo jest wiekszy niz pierwszy golf.

    Tylko ze ... tak pamietam, ze Daewoo wycenial samochody w miare
    uczciwie.
    Ale Daewoo juz nie ma ... bledy w zarzadzaniu kryzysowym, czy tak sie
    samochodow nie sprzedaje, bo sie zbankrutuje ? :-P

    >I prawidłowo.
    >Niech smrodowozy rosną cenowo w tym tempie, to ich nikt nie będzie
    >chciał kupować.
    >Albo elektryki wydadzą się okazyjnie tanie.

    Tak ci sie spodobal elektryk (na wegiel), ze mowisz "spalinowe won" ?

    Czy naprawde liczysz na to, ze innych nie bedzie stac ... a ciebie tak
    :-)

    Ale wiesz - przybedzie elektrykow, to ladowarki przestana byc darmowe
    :-P

    J.

  • 113. Data: 2020-10-14 15:22:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-10-2020 o 13:15, J.F. pisze:

    >I ile zwróci klientowi po miesiącu?

    A ile ma zwrocic ?
    Przeciez umowa wyraznie mowila - pierwsza rata 40tys, nastepne 1 tys

    >Mi sami proponują co miesiąc.
    >Wystarczy kliknąć.

    Bo sie czasy zmienily. Co nie znaczy, ze we wszystkim.

    J.

  • 114. Data: 2020-10-14 16:39:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 15:18, J.F. pisze:

    > Raczej bez znaczenia, ale ... jesli mieli kredyt i dzieci a nie
    > oszczednosci, to dobrze glosowali :-)

    Zależy czy chcieli żyć z tych dzieci, czy byli w stanie na nie zarobić.
    Z tym drugim jest teraz trudniej.

    > Na calym swiecie ?

    Na to wygląda.
    Chociaż rozbieżności między markami są nadal rzędu 50% i więcej, więc
    może tylko niektórych.

    > A reszta bankrutuje :-)

    To dlaczego PSA nie zbankrutowało już te 7 lat temu?

    > Masz na mysli marki czy modele ?

    Marki.

    > Dobrze wyposazona skoda chyba sie robi drozsza niz VW itp.

    I zbliża się do 100 tys za kompakt.
    A syn kupił Tipo z trubobenzyną (4 cylidrową) za 60 z kawałkiem.

    > A z drugiej strony ... czy stal i blacha jest taka droga, ze uzasadnia
    > roznice kosztow miedzy np golfem i passatem ?

    No właśnie.

    > Tak ci sie spodobal elektryk

    Tak.

    >(na wegiel)

    A to już decyzja pis.
    Ja ich i ich decyzji zmienić nie mogę, choć próbowałem.

    > Czy naprawde liczysz na to, ze innych nie bedzie stac ... a ciebie tak :-)
    >
    > Ale wiesz - przybedzie elektrykow, to ladowarki przestana byc darmowe :-P

    Za to elektryki stanieją i będę mógł pojechać elektrykiem nad ciepłe
    morze, nie wydając na niego fortuny.

  • 115. Data: 2020-10-14 16:40:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 15:22, J.F. pisze:

    > A ile ma zwrocic ?
    > Przeciez umowa wyraznie mowila - pierwsza rata 40tys, nastepne  1 tys ....

    Ale na pewno nie mówiła że w ten sposób rozlicza się ew. rozwiązanie umowy.

    > Bo sie czasy zmienily.

    Raczej to jest tak, że oferują jak nie potrzebujesz, swoim klientom.

  • 116. Data: 2020-10-14 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > suvy były tylko trochę droższe.
    > A to był schyłek tamtego modelu.
    >
    > Teraz tyle kosztują kompakty z benzyniakiem, a i to tańsze marki.

    Az musze to sprawdzic.
    Pamietam jak kilka lat temu forore zrobił fiat tipo który reklamował
    sie jako auto za 41.500 z klima.

    To kto to kupował jak odrobine drozej mozna było miec porzadnego
    diesla? ;-D

    2013 forcus z silnikiem 1.0 tez kumpel kupował za ponad 60kpln (ztcp)

    Spojrzałem sobie w cennik nowe mondeo w 2013 roku - najtanszy,
    najubozszy kosztował 80 tysiecy.
    A ty piszesz ze octavia w dieslu z automatem i wyzsza mocą kosztowała
    60?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 117. Data: 2020-10-14 21:50:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Cavallino.
    On 14.10.2020 12:22 you wrote:

    > Generalnie musisz.

    Nie musisz. Co najmniej kwoty wykupu.

    > W różnych umowach bywa możliwość rozwiązania wcześniejszego, z
    > dyskontem kwoty do spłaty (z tajnym algorytmem), ale chyba nie
    > liczysz, że to będzie korzystniejsze, niż odsprzedanie komuś umowy?

    Umowę odsprzedają za tyle za ile znajdzie się kupiec. A nie za tyle za
    ile chcą.
    A w większości przypadków oczekiwania sprzedających są niespójne.
    Często cesja jest niesprzedawalna za cenę sprzedawcy.
    Do porównania trzeba by wziąć ceny transakcyjne.

    > Gdyby tak było, nie miałbyś tylu ogłoszeń w stylu "odstąpię
    > leasing".

    A "odstąpię" rozumiem za darmo i spłata tylko przyszłych rat?

    > Korzystniejszy, nie oznacza tańszy.

    Czyli jaki?

    > Jest korzystny ze względów podatkowych, a nie dlatego, że suma opłat
    > jest niższa od kredytu z odsetkami - a o tym pisałem.
    O czym ty pieprzysz?
    Kosztuje mniej i tyle w temacie.

    > Znam na tyle, że podziękowałem już wiele razy po wycenie. Mnie
    > akurat podatkowo się nie opłaca, więc ma tylko minusy w porównaniu
    > do kredytu i do tego jest droższy.

    Tylko dla nievatowców kredyt może być tańszy.
    Może.

    --
    Pete

  • 118. Data: 2020-10-14 21:57:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 14.10.2020 13:15 you wrote:

    > Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl... Hello,
    > Cavallino.
    > Tzn bzdura ze nie musisz, czy bzdura, ze musisz ?

    Przeczytaj więcej niż tylko mój tekst to będziesz wiedział

    > Poszukaj jakies przykladowej umowy.

    Nie musisz płacić co najmniej kwoty wykupu. A to może bęc do 25%

    > Ale ... jak klient wplacil pierwsza rate w wysokosci 50%, to moze i
    > leasingodawca chetnie rozwiaze umowe przed terminem. O ile
    > oczywiscie auto jest sprawne :-)

    Masz wszystko w umowie.

    > Sa pewne korzysci podatkowe, ale ... sprawdz, czy jako firma tak
    > latwo dostaniesz kredyt na auto. Bo firma leasingowa dostanie :-)

    JDG ma taką samą zdolność kredytową jak osoba fizyczna.

    > Tak pamietam przed laty - osoba w banku drobnego kredytu to tak
    > latwo nie dostanie. Ale limit debetowy w koncie to tak :-)

    Na kredycie prowizja jest raz. Na limicie kasują co roku.

    > Ta sama osoba bez problemu kupi cos w sklepie na raty, a posrednik
    > sprzedazy ratalnej tak naprawde posredniczy w kredycie bankowym ...

    Teraz to już nie ma za bardzo różnicy.
    Kryteria są podobne do gotówki i rat. Tylko ceną się różnią.

    --
    Pete

  • 119. Data: 2020-10-15 08:17:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 21:50, Pete pisze:

    > Nie musisz. Co najmniej kwoty wykupu.

    LOL !!!!
    Tia - bo faktycznie to jest główny problem....

    > Umowę odsprzedają za tyle za ile znajdzie się kupiec. A nie za tyle za
    > ile chcą.

    No właśnie.
    Czyli raczej taniej niż by chcieli.
    A więc rozwiązanie umowy byłoby jeszcze mniej opłacalne, żeby nie
    powiedzieć wcale.
    I to jest dokładnie to o czym mówiłem.

    > A w większości przypadków oczekiwania sprzedających są niespójne.
    > Często cesja jest niesprzedawalna za cenę sprzedawcy.
    > Do porównania trzeba by wziąć ceny transakcyjne.

    A jak to się ma do możliwości rozwiązania umowy?

    > A "odstąpię" rozumiem za darmo i spłata tylko przyszłych rat?

    Również.

    > O czym ty pieprzysz?

    Widzę, ze nie rozumiesz co czytasz.

    > Kosztuje mniej i tyle w temacie.

    Niekoniecznie.
    Wszystko zależy od statusu podatkowego.
    Mnie kosztowałby więcej, bo jest droższy, a korzyści podatkowe żadne.

    > Tylko dla nievatowców kredyt może być tańszy.

    Nie tylko.
    Również dla tych, którzy nie mogą wykupić sobie auta za złotówkę, i po
    kilku miesiącach odsprzedać za np. połowę ceny nowego, nie opodatkowując
    tej różnicy.

    Jakbyś nadal nie rozumiał - to tak mogą zrobić WYŁĄCZNIE osoby fizyczne,
    prowadzące działalność gospodarczą.
    Każdy inny już nie bardzo, więc vat i dochodowy trzeba zapłacić od kwoty
    sprzedaży.
    Czyli identycznie przy kredycie, jak i przy leasingu.

    Suma sumarum wliczają do kosztów tylko utratę wartości samochodu, w obu
    przypadkach taką samą.

  • 120. Data: 2020-10-15 08:19:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-10-2020 o 20:59, Budzik pisze:

    > Az musze to sprawdzic.

    Nie musisz - syn kupował ostatnio Tipo, było najlepszą cenowo ofertą (z
    turbo i 4 cyulindrami).
    Właśnie w tych okolicach cenowych - a i to ze sporym rabatem, cennikowo
    było 80 tys.

    > A ty piszesz ze octavia w dieslu z automatem i wyzsza mocą kosztowała
    > 60?

    Octavia to nie klasa średnia.
    Mondeo to odpowiednik Superba bardziej.