  • 21. Data: 2020-10-11 02:35:26
    Temat: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 10 października 2020 12:44:40 UTC-5 użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    ga-dzieki-technice-bubel-za-350-tys-pln/

    naprawy gwarancyjnej i chce 80tys PLN ;)

    > Niby tak, ale jak przeczytałem powyżej upadł mit gwarancji na samochody
    > Audi.

    No nie bardzo.
    Upadl mit o tym ze dealer bedzie milym misiem jak juz auto kupisz.

    > Według tego co pisze tam, w praktyce Audi nie udziela żadnej
    > gwarancji na jednostkę napędową, ponieważ działa to na identycznej

    No nie. Jak popeka blok to wymienia. Jak pompa sie zatrze to tez naprawia.

    > zasadzie jak swego czasu w serwisie GSM - zalał/a pan/pani trefną
    > benzynę (wodą telefon), naprawa tylko odpłatna w cenie prawie samochodu
    > (nowego telefonu). I teraz możesz nam skoczyć i udowadniać.

    Tu jest moim zdaniem sytuacja ze dealer burak i tyle.

    > Tylko że jest to dla mnie dziwne działanie, bo chyba serwis powinien
    > dostać od producenta/dystrybutora części i jeszcze kasę zarobić za naprawę?

    Pieron wie jak tam rozliczenia dzialaja. Moze dealer zbadal co mial zbadac, wyslal
    maila do importera/przedstawiciela. W maily jakies bzdury to importer odpisal ze nie
    pokryje kosztow.

    > Więc włącza mi się taka moja teoria spiskowa ;) - widocznie jakiś
    > procent odpuszcza i płaci, więc takie podejście się opłaca, bo serwis
    > zrobi jednak "na gwarancji" a kasę weźmie od nieświadomego klienta
    > większą niż od producenta/dystrybutora.

    Ta teoria jest calkiem prawdopodobna. I co ciekawe stosowana nie tylko w
    bananalandach. Troche sie naczytalem o amerykanskiej rzeczywistosci i wcale lepiej
    nie ma...

    > A co do tematu - mi tam nie grozi kupno nowego, po prostu nie ma to dla
    > mnie jakiegokolwiek logicznego uzasadnienia, poza pokazaniem się
    > sąsiadowi że stać mnie. Tylko że ja nie mam takiej potrzeby.

    Nie dorabiaj ideologii. Cena uzywki i nowki sa dosyc dobrze skorelowane. Kupujac nowe
    placi sie nieco ale potem sie nie martwi (statystycznie rzecz ujmujac).
    Jak kupujesz uzywki to i zjezdzic trzeba nieco i naprawic to i owo a i czasem trafi
    sie mina i koszty rosna. A tak masz nowke i 15 lat pojezdzisz. Nie ma co
    generalizowac.

    > Używane jest tańsze w zakupie, tańsze w serwisowaniu (ceny obowiązkowych
    > przeglądów w salonach bo utracisz gwarancję, jak widać jednak wirtualną)

    Mit.

  • 22. Data: 2020-10-11 07:55:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-10-2020 o 20:39, Irokez pisze:

    > Nie no, pewno coś tam ustalili razem.

    No właśnie.
    I nie wiemy, czy była to spychologia, czy pierwszy przypadek tego typu w
    koncernie.
    Gdyby coś się dostawało w procesie produkcji, albo rozpuszczała jakaś
    uszczelka, to powinni o tym wiedzieć.

    Fakt, że mogą to ukrywać i wysyłać klientów na drzewo.
    Ale jest tez możliwość że naprawdę nic takiego się nie zdarza i wtedy
    mają prawo podejrzewać zalania baku jakimś badziewiem.

  • 23. Data: 2020-10-11 08:40:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2020 o 02:35, s...@g...com pisze:

    > Jak kupujesz uzywki to i zjezdzic trzeba nieco i naprawic to i owo a i czasem trafi
    sie mina i koszty rosna. A tak masz nowke i 15 lat pojezdzisz. Nie ma co
    generalizowac.

    Zaletą nówki jest, że teoretycznie nie dłubiesz i jest na gwarancji. Jak
    masz zamiar nią 15 lat jeżdzić, to za tą cenę lepiej kupić trzy używki i
    zmieniać;)

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2020-10-11 08:47:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Oct 2020 19:44:49 +0200, Irokez

> [...]
    > zasadzie jak swego czasu w serwisie GSM - zalał/a pan/pani trefną
    > benzynę (wodą telefon), naprawa tylko odpłatna w cenie prawie samochodu

    Sobie może pisać. Przecież silnik można doszczętnie zajechać w mniej niż
    jedno tankowanie. Teraz jeszcze komputery wszystko notują, łatwo sprawdzić
    co koleś wyprawiał. Jeśli odmówili, znaczy musiał być powód. Bo co to dla
    nich jeden silnik w tą czy w drugą. U mnie się niedawno fotel kierowcy
    obluzował, oględziny i opinia serwisu że uszkodzone mocowanie, wymiana na
    koszt koncernu 4 tys. ełro. W sumie wymieniali 2x, za drugim razem
    zapłaciłem za robociznę serwisu bo już mi gwarancja minęła.

> [...]
    > procent odpuszcza i płaci, więc takie podejście się opłaca, bo serwis
    > zrobi jednak "na gwarancji" a kasę weźmie od nieświadomego klienta

    Na te miliony sprzedanych samochodów takie sytuacje to promil -- gdyby
    nastąpił faktycznie samopad to by wymienili. Więc proponuję teorię spiskową
    odwrócić, bo to co potrafią ludzie wyczyniać, jak ściemniać i się wybielać
    to jest czasem parodia człowieczeństwa.

    > A co do tematu - mi tam nie grozi kupno nowego, po prostu nie ma to dla
    > mnie jakiegokolwiek logicznego uzasadnienia, poza pokazaniem się
    > sąsiadowi że stać mnie. Tylko że ja nie mam takiej potrzeby.

    Ja mieszkam w lesie, sąsiadów tu tyle co kot napłakał. Teza że ktoś kupuje
    nowe auto żeby się pokazać przed innymi jest absurdalna. Generalnie nie
    zrozumie ten, kto nowym autem z salonu nie wyjechał. :P Ja też nie
    rozumiałem kiedyś jak można kupić auto za 700 tys. Po pierwsze, jak się ma
    to można, po drugie dużo kasy, duży komfort. Nic nie skrzypi, nic nie
    stuka.

> [...]
    > i tańsze w ogólnej eksploatacji (utrata wartości, nie muszę kupować
    > materiałów eksploatacyjnych z przebitką x10 w serwisie), a tak samo

    Stawaisz tezę o wirtualnej gwarancji na podstawie proila przypadków?
    Fajnie. Używane jest tańsze w zakupie, ale nijak się ma do nowego (jest już
    rozklekotane) i jest droższe w serwisowaniu wymagając większego i szybszego
    wkładu. No ale patrząc na drogi to ludzie generalnie stan techniczny mają w
    nosie, więc może to i prawda że używany trupek jest tańszy, bo zwyczajnie
    go serwisować nie trzeba póki nie stanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2020-10-11 08:54:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Oct 2020 19:11:26 +0200, _Master_

    > Nie mam takich dylematów. Moje samochody są coraz starsze.
    > Pierwszy miał 9 lat a dziś kupiłem Siriona z 2005 roku czyli 15 lat.

    Nie masz dylematów, bo ktoś kupił nowe auto kiedyś.
    Gdyby nie to, byś teraz dorożką jeździł.

    > Nie planuję kupować nowszych.

    Jakbym całe życie zajmował się pieprzeniem politycznym na newsach jak ty,
    to też pewnie bym nie planował. Weź się do jakiejś pożytecznej roboty w
    końcu.

    > To ja jestem EKOLOGICZNY i powinienem
    > dostawać dotacje i ORDERY ;-)

    Czemu trollu paskudny zmieniasz nicki? Nudzi ci się?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2020-10-11 08:57:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2020 o 19:44 Irokez <n...@w...pl> pisze:

> [...]
    > i tańsze w ogólnej eksploatacji (utrata wartości, nie muszę kupować
    > materiałów eksploatacyjnych z przebitką x10 w serwisie),

    W której marce jest obowiązek serwisowania w ASO?

    Z tego co wiem, nie ma żadnego obowiązku serwisowania w ASO, nie ma
    obowiązku kupowania u nich olejów, filtrów czy klocków jak już się
    zdecydujesz na serwis u nich. Serwisowałem w róznych ASO (róznych marek)
    auta na gwarancji i zawsze na przegląd jeździłem z własnymi materiałami.
    Likwidowałem też usterki na gwarancji - nigdy nie miałem problemu z tym,
    że olej był mój lub pieczątka w ksiązce nie jest z ASO.

    TG

  • 27. Data: 2020-10-11 09:01:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Oct 2020 08:57:30 +0200, Tomasz Gorbaczuk

> [...]
    > Likwidowałem też usterki na gwarancji - nigdy nie miałem problemu z tym,
    > że olej był mój lub pieczątka w ksiązce nie jest z ASO.

    Dokładnie tak, ja też ze swoimi "częściami" jeżdżę. Np. ASO liczy olej 60
    zł/L a ja kupuję ten sam za 25. Nigdy nic nie brzęczeli, bo mam takie
    prawo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2020-10-11 09:34:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2020 o 08:47, Myjk pisze:

    > Sobie może pisać. Przecież silnik można doszczętnie zajechać w mniej niż
    > jedno tankowanie. Teraz jeszcze komputery wszystko notują, łatwo sprawdzić
    > co koleś wyprawiał. Jeśli odmówili, znaczy musiał być powód.

    Coś jak ze sterownikiem do twoich baterii - na forach piszą, że zjebany
    a producent twierdzi, że ok?
    --
    Shrek

  • 29. Data: 2020-10-11 09:51:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-11 o 08:54, Myjk pisze:
    > Czemu trollu paskudny zmieniasz nicki? Nudzi ci się?

    Zmieniłem raz i to uzasadniłem protestem przeciwko lewackiej głupocie
    widzącej coś złego w nazywaniu dysków Master i Slave.
    Jesteś nie na czasie.

  • 30. Data: 2020-10-11 09:56:35
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-11 o 08:54, Myjk pisze:
    > Nie masz dylematów, bo ktoś kupił nowe auto kiedyś.
    > Gdyby nie to, byś teraz dorożką jeździł.

    Taki sam związek ma wynalazek koła z moimi wyborami.

    Napisz co dostanę nowszego, lepszego, sprawiającego mi przyjemność jak
    kupię normalne miejskie jeździdło za 50 tysi a nie za kilka tysi?

    Jakieś plusy dodatnie?

    PS. A wiesz że nawet UE podobno zapowiada walkę o naprawialność towarów?