  • 31. Data: 2009-09-07 15:42:15
    Temat: Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Monday, September 7, 2009, 5:26:27 PM, you wrote:

    [...]

    > Bez przesady. Ja nikomu nie sugeruje że nie zna się na tym o czym pisze.
    > Ja kwestionuje sprawę dopasowania przy tak niskiej prędkości transmisji.

    Niskiej? Transmisja modemowa przy 1200 bps nie będzie działać, jeśli
    linia telefoniczna nie będzie dopasowana i pojawią się zbyt duże
    odbicia. A my to o 500 kbps bez jakiejkolwiek modulacji piszemy. To
    jest 4us na każdy element kodu. Próba potwierdzenia bitu startu
    następuje po 2 us - ledwie 100 metrów potrzeba, żeby drugie odbicie
    sfałszowało całkowicie próbę - transmisja po prostu nie będzie
    działać. Przy mniejszej odległości moment próby bitu trafi na któreś
    z kolei odbicie. Nie trzeba wcale kilometra - wystarczy kilkadziesiąt
    metrów bez dopasowania i ponad 38400 bps nie wyjdziesz. A dopasować
    RS232 jest trudno, bo normatywna wydajność nadajników jest za mała,
    żeby potem poprawnie odczytały to odbiorniki - trzeba buforować,
    niestety :(

    W klasycznej, nieistniejącej już w Polsce, transmisji teleksowej, z
    szybkością zaledwie 50bps, było dopasowanie na wszelkich łączach
    międzycentralowych i dzierżawionych - ale rzadko się to stosowało, bo
    zdecydowanie lepiej było zapakować kilkanaście kanałów teleksowych w
    jeden telefoniczny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2009-09-07 15:44:20
    Temat: Re: Czym zmieniae RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    sikurasaka wrote:
    > Ma ktos sposob na obsluge COM z poziomu visty bez uzycia .net?

    A API nie działa?

  • 33. Data: 2009-09-07 15:53:37
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > międzycentralowych i dzierżawionych - ale rzadko się to stosowało, bo
    > zdecydowanie lepiej było zapakować kilkanaście kanałów teleksowych w

    Cześć Roman,
    Dokładniej mówiąc, _nie_trzeba_ porównywać czasu trwania jednego znaku
    z czasem propagacji przez kabel. Dla niedopasowanego kabla, sygnał
    odbija się od dwóch końców wielokrotnie, zanim ulegnie wytłumieniu.
    Dlatego dopasowując impedancję, trzeba użyć sygnału PRBS.

    A z praktyki, chyba każdy z nas zna przypadek gdy na słabym
    1.8 m kablu USB nie można uzyskać nawet parametrów USB 1.0
    K.

  • 34. Data: 2009-09-07 15:54:35
    Temat: Re: Czym zmienia RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: "sikurasaka" <s...@o...pl>

    > A API nie działa?

    Standardowa metoda Write/ReadFile mi nie działała.

    Paweł

  • 35. Data: 2009-09-07 16:07:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello John,

    Monday, September 7, 2009, 5:53:37 PM, you wrote:

> [...]
    > z czasem propagacji przez kabel. Dla niedopasowanego kabla, sygnał
    > odbija się od dwóch końców wielokrotnie, zanim ulegnie wytłumieniu.

    Ależ wiem. Pisałem o najmocniejszym, drugim odbiciu, na które przy 500
    kbps wystarcza już 100 metrów. I nie o znaku ale o pojedynczym bicie
    pisałem.

    > Dlatego dopasowując impedancję, trzeba użyć sygnału PRBS.
    > A z praktyki, chyba każdy z nas zna przypadek gdy na słabym
    > 1.8 m kablu USB nie można uzyskać nawet parametrów USB 1.0
    > K.

    Ano własnie. Mam skaner, który działa tylko na swoim kablu i nie
    zniesie przedłużacza. Nawet metrowego. USB1.x

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2009-09-07 19:09:06
    Od: JS <j...@o...tego.nie.pl>

    W artykule <h83acg$1ao$1@news.onet.pl> sikurasaka napisalu:

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Standardowa metoda Write/ReadFile mi nie działała.

    Sterowanie przepływem przypadkiem nie wstrzymuje transmisji?

    GetLastError() da się zinterpretować?

    --
    Pozdrawiam!
    Jarosław Szynal

  • 37. Data: 2009-09-08 08:49:22
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    >
    > Ano własnie. Mam skaner, który działa tylko na swoim kablu i nie
    > zniesie przedłużacza. Nawet metrowego. USB1.x

    USB 1.0 to 12Mb/s ( skaner raczej nie jest low speed )
    Poza tym ja nie twierdze że terminacja nie jest potrzebna w każdym
    przypadku.

    Twierdze tylko że 500Kb/s po RS232 na krótki dystans nie wymaga
    terminacji. Nie rozważam dystansu większego nawet niż kilka metrów (góra ).
    No i z czym się koledzy nie zgadzają ?

    Adam