  • 11. Data: 2022-10-03 13:37:50
    Temat: Re: Czyta sie to jakoś ruchomic?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2022 o 13:09, JDX pisze:

    > [...]
    > Nie, zdecydowanie nie to samo. Na stole, na którym stoją dwa monitory,
    > klawiatura i myszka od mojego desktopa leży też laptop. Ze dwa miesiące
    > go nie otwierałem. No bo po chooy, skoro można używać wygodnego
    > desktopa. :-D

    ..w sensie statystyk a nie użycia stricte. Ale są też "odwrotni"
    podłączając 2 monitory i peryferia do laptopa :P
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2022-10-03 14:02:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JDX napisał:

> [...]
    > klawiatura i myszka od mojego desktopa leży też laptop. Ze dwa miesiące
    > go nie otwierałem. No bo po chooy, skoro można używać wygodnego

    U mnie podobnie, a jednak trochę inaczej. Też dwa monitory na biurku,
    też klawiatura, myszka, słuchawki. A obok leży laptop, połaczony z tym
    wszystkim kabelkiem thunderbolt (czy jak to się nazywa) przez stację
    dokującą. Tego thunderbolta nie rozłączałem NIGDY od nowości, czyli od
    kilkunastu miesięcy. Tak używanych laptopów widuję bardzo dużo.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2022-10-03 14:04:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

> [...]
    > klawiatura i myszka od mojego desktopa leży też laptop. Ze dwa miesiące
    > go nie otwierałem. No bo po chooy, skoro można używać wygodnego

    Do laptopa też możesz podłączyć dwa monitory, klawiaturę, myszkę i go
    nie otwierać.

    (też nie używam laptopa - zestarzał się i zakurzył)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2022-10-03 16:06:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Oct 2022 11:01:08 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Dostępne mi statystyki serwerów WWW potwierdzają to. Chrome 50%,
    > Firefox ponad 30%, następny w kolejności Safari (poniżej 10%).
    > Najmniej Edge.

    > Tu już niekoniecznie. Mobilne to tylko 10%.

    A jestes pewien, ze dobrze rozpoznaje te mobilne ?

    J.

  • 15. Data: 2022-10-03 16:14:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 03.10.2022 14:04, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > Do laptopa też możesz podłączyć dwa monitory, klawiaturę, myszkę i go
    > nie otwierać.
    Ale pięciu HDD/SSD (w tym dwa w mirroringu) nie podłączę, tak jak mam to
    w moim desktopie. Trzy RS232 (a nawet port równoległy (!!!); nadal
    wykorzystywany do JTAG-a BTW :-) ) też raczej ciężko byłoby do laptoka
    wstawić.

    > (też nie używam laptopa - zestarzał się i zakurzył)
    Tak, kurz to poważny problem. ;-) Laptop to najbardziej zasyfiony
    element na moim biurku. To jest Lenovo z takim meszkiem na górnej części
    obudowy, który ten kurz wyjątkowo dobrze przyciąga i trzyma.

  • 16. Data: 2022-10-03 16:37:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A jestes pewien, ze dobrze rozpoznaje te mobilne ?

    A co tu rozpoznawać? Klient raportuje system operacyjny jawnym tekstem.

    Akurat tu serwowane strony są słabo czytelne na smartfonach, więc nie
    dziwi mnie niski udział mobilnych. Ale są strony, gdzie ruch z telefonów
    stanowi większość.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2022-10-03 17:07:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    > Ale pięciu HDD/SSD (w tym dwa w mirroringu) nie podłączę, tak jak mam to
    > w moim desktopie.

    Oj tam, oj tam. Dyski się podłącza pod USB 3.x. Od mirroringu masz inne
    pudełko - NAS. (mam 2 HDD i 4 SSD w mini tower, ale 1 HDD i 1 SSD już po USB)

    > Trzy RS232 (a nawet port równoległy (!!!); nadal
    > wykorzystywany do JTAG-a BTW :-) ) też raczej ciężko byłoby do laptoka
    > wstawić.

    Nie mam już zastosowania dla RS i Centronicsa. Ale USB ciągle mało. Na szczęście są
    huby.

    > Tak, kurz to poważny problem. ;-) Laptop to najbardziej zasyfiony
    > element na moim biurku. To jest Lenovo z takim meszkiem na górnej części
    > obudowy, który ten kurz wyjątkowo dobrze przyciąga i trzyma.

    Mam maleństwo ASUSa 9" - robił w czasach przedtabletowych za podróżny.
    Nie sprawdził się. Na komputer za mały, na podróżny za duży, za
    ciężki, za krótko pracował na akumulatorze. Nawet nie wiem, czy się już
    nie zbrickował.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2022-10-03 17:09:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):
    > Akurat tu serwowane strony są słabo czytelne na smartfonach, więc nie
    > dziwi mnie niski udział mobilnych. Ale są strony, gdzie ruch z telefonów
    > stanowi większość.

    Sumarycznie nieco ponad połowa ruchu na stronach WWW na świecie pochodzi z
    urządzeń przenośnych.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2022-10-03 17:31:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Sumarycznie nieco ponad połowa ruchu na stronach WWW na świecie pochodzi
    > z urządzeń przenośnych.

    Też znam te statystyki. Konkretnie chodzi o "urządzenia mobilne", czyli
    telefony i tablety. Bo przenośne są też laptopy, a tych jest więcej niż
    stacjonarnych, poza tym nie ma sensu ich wyróżniać. Ale że nie wiem jak
    to jest liczone. Godna wyróżnienia jest kategoria "ruch na serwerach WWW
    generowany przez aplikacje mobilne". Tego może być sporo. Korzystanie
    z typowego serwisu WWW za pomocą przeglądarki w telefonie jest dość
    traumatyczne. Nawet jeśli przygotowano specjalną wersję "m". To znaczy
    starano się przygotować, bo rzadko to się udaje.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2022-10-03 17:34:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    Też znam te statystyki. Konkretnie chodzi o "urządzenia mobilne", czyli
    telefony i tablety. Bo przenośne są też laptopy, a tych jest więcej niż
    stacjonarnych, poza tym nie ma sensu ich wyróżniać. Ale nie wiem jak to