  • 41. Data: 2022-10-06 16:36:23
    Temat: Re: Czyta sie to jakoś ruchomic?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > mam na mysli te
    > Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
    >
    > A zgadnij co to:
    >
    > Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:105.0) Gecko/20100101
    > Firefox/105.0
    >
    > Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML,
    > like Gecko) Chrome/106.0.0.0 Safari/537.36 Edg/106.0.1370.34
    >
    > Nic nie zmienialem.

    Od zgadywania jest program, który liczy statystyki. Nie zawsze mu się
    udaje, a wtedy zalicza przeglądarkę do kategorii "Inne". Jest tego na
    poziomie 10%. Całkiem sporo, ale podejrzewam, że w większości są to
    spidery czy inne boty.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2022-10-06 19:07:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 6 października 2022 o 12:30:06 UTC+2 JDX napisał(a):
    ).

    > BTW. Skoro Windows jest taki świetny, do dlaczego w 10 (nie wiem jak w
    > 11) nie można wyłączyć automatycznych apdejtów? :-D Jest to maksymalnie
    > wkurwiające, gdy masz pootwierane od groma programów i okien, Windows
    > zaciągnie apdejty, zainstaluje i oznajmi, że trzeba zrestartować system.
    > I jeśli nie zajmiesz się sprawą w odpowiednim czasie,
    30 dni to za mało?
    Pracujesz w ten sposób że nie domyślasz tematów w w czasie krótszym jak 30 dni ?

  • 43. Data: 2022-10-07 08:41:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 12:53, LordBluzg(R)?? wrote:
    [...]
    > Problem leży gdzie indziej. Wystarczy jedna aplikacja wymagająca Windows
    > i musisz mieć Windows. W przypadku Linuksa ten problem praktycznie nie
    No nie wiem. Znam biolożkę, która nigdy nie używała Linuksa, a rozważała
    jego instalację dla jednego programiku. :-)

    > występuje w sensie ilości specjalistycznych programów dla jednego i
    > drugiego systemu. Apkę która jest na Linuksa bez problemu znajdziesz pod
    > Windows ale odwrotnie jest czasem niemożliwe i nie chodzi o jakiś
    > program/młotek w sensie, że w zasadzie mało przydatny.
    Żebyś się nie zdziwił: np. https://github.com/amkozlov/raxml-ng. Są
    binarki na Linuksa i macOSa, a nie ma natywnych na Windows. A wydajność
    jest tam nim istotna, bo naukowcy używają go do liczenia jakichś tam
    sekwencji DNA. Zapuszczasz go z linii poleceń i np. po tygodniu
    dostajesz wyniki. W zależności od mocy obliczeniowej maszyny (bądź
    maszyn, bo programik może korzystać też z MPI). BTW. Popularna
    biblioteka do MPI kiedyś wspierała Windows, a od kilku ładnych już lat
    nie wspiera: https://www.open-mpi.org/software/ompi/v1.6/ms-windo
    ws.php.
    Najwyraźniej komputery napędzane Windows słabo nadają się do budowy
    klastrów obliczeniowych i brakuje zainteresowanych tym tematem. :-)

    > dawno byś znalazł obejście, które oczywiście w Windows też występuje :]
    > https://www.alphr.com/microsoft/microsoft-windows-10
    /1003724/how-to-stop-the-windows-10-upgrade-from-dow
    nloading/ :) + małe programiki, które na zawsze wyłączą aktualizacje automatyczne.
    Nie wykluczam, że występuje. W każdym razie z rok temu szukałem i nie
    znalazłem.

  • 44. Data: 2022-10-07 08:49:16
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 19:07, Kris wrote:
    > czwartek, 6 października 2022 o 12:30:06 UTC+2 JDX napisał(a):
    > ).

    > 30 dni to za mało?
    > Pracujesz w ten sposób że nie domyślasz tematów w w czasie krótszym jak 30 dni ?
    Tutaj ,,domykanie" nie ma nic do rzeczy. Zawsze mam pootwierane mnóstwo
    okien i wkurwia mnie, gdy po restarcie muszę je otwierać ponownie. I nie
    chodzi mi o przeglądarkę z pornosami, tylko głównie o IDE, okienka z
    dokumentacją i pootwierane konsole.

  • 45. Data: 2022-10-07 10:52:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.10.2022 o 08:41, JDX pisze:

    > [...]
    > No nie wiem. Znam biolożkę, która nigdy nie używała Linuksa, a rozważała
    > jego instalację dla jednego programiku. :-)

    Widocznie nie potrafiła znaleźć alternatywy. Generalnie problem o którym
    pisałem, czyli program/młotek :)
    [...]

    > Najwyraźniej komputery napędzane Windows słabo nadają się do budowy
    > klastrów obliczeniowych i brakuje zainteresowanych tym tematem. :-)

    A to ciekawa brednia z tymi klastrami :D Inna sprawa, to jak już
    pisałem, "program-młotek" i wcale się nie dziwię, ze w takiej sytuacji
    nie używa się kobylastego systemu do odpalenia programiku, który ma
    zająć całe zasoby. To niehumanitarne przecież :> Bierze się to co jest
    pod ręką i robi co istotne. Przecież cały czas rozmawiamy o desktopach a
    Ty zaraz wejdziesz na jakieś routery z Linuksem czy inne TVBoxy :D

> [...]
    > Nie wykluczam, że występuje. W każdym razie z rok temu szukałem i nie

    Słabo szukałeś, jak ta biolożka :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 46. Data: 2022-10-07 10:57:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie wykluczam, że występuje. W każdym razie z rok temu szukałem i nie

    Tak jeszcze o aktualizacjach. Gdybyśmy mieli tyle dystrybucji Windows,
    co Linuksa to chyba bym ochujał w numerkach i potrzebie instalacji danej
    kompilacji akurat potrzebnej. Idąc komuś z pomocą czy w firmie, to
    repozytorium musiało by mieć sporą pojemność w przypadku braku netu :D
    Jakiś mały Pętagon :D i musiałbym mieć to przy sobie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 47. Data: 2022-10-07 11:01:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Oct 2022 10:57:19 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]
    >>
    > Tak jeszcze o aktualizacjach. Gdybyśmy mieli tyle dystrybucji Windows,
    > co Linuksa to chyba bym ochujał w numerkach i potrzebie instalacji danej

    A tymczasem:
    -Linux wlasnie wypuscil wersje, która ubija sprzęt
    https://spidersweb.pl/2022/10/aktualizacja-linuxa-li
    sta-najwiekszych-wpadek-informatyki.html

    -dystrybucji Windows tez niemało. A tych wszystkich łatek coraz
    wiecej. A potem sie okazuje, ze niektore szkodliwe.

    J.

  • 48. Data: 2022-10-07 11:12:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Oct 2022 16:36:23 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Od zgadywania jest program, który liczy statystyki.

    Mozna i tak.

    > Nie zawsze mu się
    > udaje, a wtedy zalicza przeglądarkę do kategorii "Inne". Jest tego na
    > poziomie 10%. Całkiem sporo, ale podejrzewam, że w większości są to
    > spidery czy inne boty.

    Ktorych jest cala masa ... no i jeszcze rozne w3cache ...

    J.

  • 49. Data: 2022-10-07 11:26:54
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]

    > Nie wykluczam, że występuje. W każdym razie z rok temu szukałem i nie

    W opisie instalacji agilentowej ChemStation "od zawsze" był opis jak
    wyłączyć automatyczne updaty. Problem polegał na tym, że zapuszczałeś
    "seta" długich analiz na weekend, a w poniedziałek dowiadywałeś, się,
    że... No wiesz, czego się dowiadywałeś.

    Paweł

  • 50. Data: 2022-10-07 11:30:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.10.2022 o 11:01, J.F pisze:

> [...]
    >
    > -dystrybucji Windows tez niemało. A tych wszystkich łatek coraz
    > wiecej. A potem sie okazuje, ze niektore szkodliwe.

    Zaiste ciekawe, tym bardziej że pisze o tym człowiek, który wstawia
    spację przed pytajnikiem, nie wie ile kropek ma wielokropek + stado
    błędów z randomowo używanych znaków diakrytycznych w języku polskim :D

    Tak, tak właśnie wygląda rozumienie i robienie takich problemów i ma to
    swoje źródła a ignorancja i zasłanianie się lenistwem czy (jeszcze
    gorzej) rutyną i przyzwyczajeniem, to już totalna porażka :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>