  • 31. Data: 2022-10-06 01:12:07
    Temat: Re: Czyta sie to jakoś ruchomic?
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    środa, 5 października 2022 o 22:51:55 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Bredzisz. Są dostępne wszystkie starsze wersje jak i najnowsza, która
    > "widzi wszystko".
    > https://www.hirensbootcd.org/download/
    >
    > https://www.hirensbootcd.org/old-versions/
    >
    > Obecnie najlepsza alternatywa.

    Prawie 3 Giga, ale warto wiedzieć że coś takiego istnieje.

    Zrobienie bootowalnego pena z FreeDOS trwa dwie chwile, można se skopiować żądany
    plik
    z pena do łindołsa lub abarot.

  • 32. Data: 2022-10-06 02:16:07
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.10.2022 o 01:12, alojzy nieborak pisze:

    > Prawie 3 Giga, ale warto wiedzieć że coś takiego istnieje.
    >
    > Zrobienie bootowalnego pena z FreeDOS trwa dwie chwile, można se skopiować żądany
    plik
    > z pena do łindołsa lub abarot.

    Sam używam, szczególnie do łamania zapomnianych haseł :D...niestety
    Microsoft po wprowadzeniu logowania "do siebie" zabezpieczył się przed
    tym ale przejąć kompa lokalnie to pikuś...co prawda, to producenci
    nowych kompów w BIOS zabezpieczyli możliwość bootowania z pendrajwa
    potrzebą utworzenia hasła w BIOS...ale jeśli mądry user odkryje opcję i
    nada hasło to już jest pod górkę...jedynie inny HDD podstawić z
    "liźnięciem/preinstall" instalki bo reset BIOS już nie jest taki prosty...

    Generalnie od momentu anomalii, która odjebała wielki wybuch, istnieje
    podstawowa myśl przewodnia. You do, we break :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2022-10-06 03:08:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2022 o 17:49, JDX pisze:

> [...]
    > Poza tym mam tam mnóstwo repozytoriów z oprogramowaniem i myśl o
    > kompilacji jakiegoś grubszego projektu po sieci mnie po prostu przeraża.
    > :-)

    > Jak masz jakiegoś ewalborda z jakimś MCU czy też sam coś rzeźbisz na
    > MCU, to nadal najłatwiej jest z nim gadać po UART. Tak, wiem, do pecetów
    > są przejściówki USB<->RS232. Które podobno działają różnie. Swoją drogą
    > ciekawe, jak automatycy komunikują się w obecnych ze wszelkiej maści
    > sterownikami. Tam chyba nadal 232/485 jest w szerokim użyciu.

    Matko Boska, oni rzeźbio na "serwerach"po necie zamiast na 17'' laptopie
    odpalać cokolwiek+pornole i mieć w głębokiej dupie co się wydarzy jak
    źle klikną. Świat się kończy albo odpowiedzialność :/ Do rycia po necie
    i zwykłego userstwa nigdy bym nie odpalał maszyny, która zawiera
    wrażliwe dane. Po to mam laptopa, że go zaoram jak mi się kliknie za
    daleko a nie, że będę tropił godzinami, gdzie to zalazło i co
    przejęło...i nie chodzi o Windows. To tak jakbym nieszczepiony wyszedł
    na golasa bez maski i wszystko by na mnie kaszlało w erze Covida a
    kąsały by mnie Afrykany z ebolą i Aids. Czas umierać chyba...
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2022-10-06 07:15:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 05.10.2022 23:03, LordBluzg(R)?? wrote:
    [...]
    > Insert itd.i zupełnie nie nadaje się do pracy w środowisku Microsoft i
    > nie mam na myśli Office. Setki programów, szczególnie w firmach.
    A co to takiego środowisko Microsoft i nie Office. Poważnie pytam.

  • 35. Data: 2022-10-06 07:44:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 6 października 2022 o 07:15:26 UTC+2 JDX napisał(a):
    > On 05.10.2022 23:03, LordBluzg(R)?? wrote:
    > [...]
    > A co to takiego środowisko Microsoft i nie Office. Poważnie pytam.

    CRM, TEAMS na przykladw

  • 36. Data: 2022-10-06 08:04:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 07:44, Kris wrote:

    > CRM,
    A co to jest ten CRM w kontekście Microsoftu?

    TEAMS na przykladw
    Wg. Wikipedii MS Teams jest też m.in. na Linuksa:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Teams. :-)

  • 37. Data: 2022-10-06 11:34:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.10.2022 o 07:15, JDX pisze:
    > On 05.10.2022 23:03, LordBluzg(R)?? wrote:
    > [...]
    > A co to takiego środowisko Microsoft i nie Office. Poważnie pytam.

    Choćby praca w domenie z zarządzaniem od strony serwera w środowisku
    Windows, co jest priorytetem nawet w małych firmach, nie wspominając już
    o Visio, Azure, Teams w sensie kompatybilności.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 38. Data: 2022-10-06 12:30:04
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 06.10.2022 11:34, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Choćby praca w domenie z zarządzaniem od strony serwera w środowisku
    > Windows, co jest priorytetem nawet w małych firmach, nie wspominając już
    To fakt, ale też i nie ma co temu się dziwić. Pewnie to samo można
    powiedzieć macOS-ie, a przecież wiadomo, że każdy szanujący się grafik
    czy składacz tekstu pracuje na Maku. :-)

    > o Visio, Azure, Teams w sensie kompatybilności.
    Z tego co widzę to Teams i Azure są pod Linuksa, a Visio pewnie da się
    czymś zastąpić (np. w LibreOffice nie ma czegoś w tym stylu???).

    BTW. Skoro Windows jest taki świetny, do dlaczego w 10 (nie wiem jak w
    11) nie można wyłączyć automatycznych apdejtów? :-D Jest to maksymalnie
    wkurwiające, gdy masz pootwierane od groma programów i okien, Windows
    zaciągnie apdejty, zainstaluje i oznajmi, że trzeba zrestartować system.
    I jeśli nie zajmiesz się sprawą w odpowiednim czasie, to sam zrestartuje
    system i przy okazji rozpieprzy ci robotę. Rzekłbym, że to dość
    dyskwalifikująca funkcja. :-D

  • 39. Data: 2022-10-06 12:53:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.10.2022 o 12:30, JDX pisze:

> [...]
    > Z tego co widzę to Teams i Azure są pod Linuksa, a Visio pewnie da się
    > czymś zastąpić (np. w LibreOffice nie ma czegoś w tym stylu???).

    Problem leży gdzie indziej. Wystarczy jedna aplikacja wymagająca Windows
    i musisz mieć Windows. W przypadku Linuksa ten problem praktycznie nie
    występuje w sensie ilości specjalistycznych programów dla jednego i
    drugiego systemu. Apkę która jest na Linuksa bez problemu znajdziesz pod
    Windows ale odwrotnie jest czasem niemożliwe i nie chodzi o jakiś
    program/młotek w sensie, że w zasadzie mało przydatny.

> [...]
    > I jeśli nie zajmiesz się sprawą w odpowiednim czasie, to sam zrestartuje
    > system i przy okazji rozpieprzy ci robotę. Rzekłbym, że to dość

    Apdejty możesz zatrzymać na miesiąc i kontrolować ale zatrzymanie ich
    "na zawsze" to proszenie się często o kłopoty. Coś za coś. Skoro wiemy,
    że Winda to najczęściej atakowany system choćby z powodu popularnosci,
    to warto jednak raz na miesiąc robić aktualizację. Inna sprawa, to
    generalnie nie rozumiem problemu. Gdybyś miał takie coś w Linuksie, już
    dawno byś znalazł obejście, które oczywiście w Windows też występuje :]
    https://www.alphr.com/microsoft/microsoft-windows-10
    /1003724/how-to-stop-the-windows-10-upgrade-from-dow
    nloading/
    :) + małe programiki, które na zawsze wyłączą aktualizacje automatyczne.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 40. Data: 2022-10-06 15:22:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Oct 2022 19:54:21 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Mocne słowo. Zeznaje to, co mu kazali. Przypadki zmiany identyfikacji
    > przeglądarki są na tyle rzadkie, że nie wpływają na całościowe statystyki.

    mam na mysli te
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

    A zgadnij co to:

    Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:105.0) Gecko/20100101
    Firefox/105.0

    Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML,
    like Gecko) Chrome/106.0.0.0 Safari/537.36 Edg/106.0.1370.34

    Nic nie zmienialem.

    J.