  • 11. Data: 2020-06-24 16:53:58
    Temat: Re: DVB-T a DVB-C różnice
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24-06-2020 o 16:18, gienek pisze:
> [...]
    > kablowego) jakość obrazu jest lepsze niż w równoważnym mu MUX-ie
    > naziemnym DVB-T? W wyniku mniejszej wymaganej korekcji błędów dla DVB-C
    > teoretycznie więcej pasma może zostać na wyższy strumień dla obrazu (bo
    > mniej danych korekcyjnych pchają), czy raczej jest to niezauważalne?
    > Bo jeżeli DVB-C byłaby bardziej "upychalna" przy zachowaniu
    > niepogorszonej jakości to bym rozumiał wtedy jej sens użycia w kablu. A
    > nie że w kablu i w eterze nadają tym samym standardem DVB-T. W epoce
    > anaglowych kanałów przecież sygnał telewizyjny w kablu nie różnił się

    Ja bym raczej powiedział, że DVB-T jest bardziej konfigurowalna jeśli
    chodzi o potrzebę transmisji w zakłóconym środowisku.
    DVB-C dopuszcza szybsze modulacje.

    http://satbroadcasts.com/DVB-T_Bitrate_Calculator.ht
    ml

    http://www.satbroadcasts.com/DVB-C_Bitrate_Calculato
    r.html

    yabba

  • 12. Data: 2020-06-25 01:41:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jun 2020 22:47:23 +0200, yabba napisał(a):

    > W DVB-T jest OFDM, które w DVB-C jest zbędne.

    W Polsce. A na swiecie nie wszedzie bylo OFDM.

    Za to wprowadzaja w DVB-C2 - widac nie jest take zbedne ...

    J,