  • 41. Data: 2022-05-09 15:20:44
    Temat: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.05.2022 o 09:41, Janusz pisze:

    > Chłopie przestań tworzyć teorie z dupy wziete. Jak wzmacniacz ma
    > nominalne 12V to na takie jest sprawdzony, obniżenie napięcia ZMNIEJSZA
    > wzmocnienie, a na mniejszym szanse wzbudzenia spadają do '0'.
    > Więc nie pitol i nie mieszaj autorowi w głowie.

    Trepie koślawy. Regulacja napięcia zasilania nie wyszła od producentów
    wzmacniaczy. To pomysł "racjonalizatorski" dla Januszów.
    Janusze najczęściej kupowali wzmacniacze o największej mocy i potem
    mieli pretensje o wzbudzanie się takiego, zakłócenia i sprzężenia,
    dlatego ktoś wpadł na pomysł dla Januszy i dorobił pokrętło w zasilaczu,
    bo Januszowi nie można było wytłumaczyć, że jego antena lepiej pracuje
    ze wzmacniaczem 24dB a nie 30dB. Nie spotkasz NIGDZIE wzmacniacza (czy
    to abonencki czy inny), gdzie regulacja wzmocnienia odbywa się na
    zasadzie regulacji zasilania. Już pisałem, że to najbardziej prymitywna
    metoda i tego nie zmienisz żadnymi swoimi bzdurami :) Potem taki lata do
    pokrętła i kręci wte i wefte.

    Inna sprawa, to jeśli masz dodatkowe wzmacniacze w innych antenach, czy
    rozgałęźniki aktywne to regulacja zasilania jest wspólna i wszystko się
    pierdoli.

    Jak wzmacniacz płytkowy jest projektowany na 12V to się dobiera taki,
    który pracuje najlepiej w danym układzie.
    Januszom możesz doradzać zasilacze z regulacją, ten sam poziom.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 42. Data: 2022-05-09 15:23:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.05.2022 o 14:32, J.F pisze:

> [...]
    amp_l1_p18497.html

    > A nie lepiej jednak jakas kierunkowa antena?

    Czasami kierunkowa jest gorsza bo nie łapie odbić przypadkowych. Wiele
    razy miałem taki myk, ze z odbicia szło lepiej na dookólnej niż kierunkowej

    > Tylko ... yagi na szeroki zakres czestotliwosci daje radę?

    Synfazowa daje radę (siatka).

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 43. Data: 2022-05-09 15:40:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 May 2022 15:23:15 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Czasami kierunkowa jest gorsza bo nie łapie odbić przypadkowych. Wiele
    > razy miałem taki myk, ze z odbicia szło lepiej na dookólnej niż kierunkowej

    czyli trzeba miec mozliwosc krecic masztem :-)

    > Synfazowa daje radę (siatka).

    Synfazowa w poziomie ma charakterystyke ... malo kierunkową.

    A w pionie? Odleglosc miedzy antenami powinna byc chyba poł fali po
    linii miedzy dipolami, a czestotliwosci rozne ... ale czy w całym
    kraju nie sa dosc podobne?
    Mux 8 sie rĂłzni, ale on wie w ogole mocno rĂłzni i druga antena bylaby
    najlepsza.

    J.

  • 44. Data: 2022-05-09 16:20:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.05.2022 o 15:40, J.F pisze:

    > czyli trzeba miec mozliwosc krecic masztem :-)

    To tak nie działa, sygnały się wtedy nie nakładają :)

    > Synfazowa w poziomie ma charakterystyke ... malo kierunkową.

    40 stopni ale to w sumie lepiej niż gorzej, szczególnie w lesie.
    Kierunkowa w lesie działa gorzej.

    > A w pionie? Odleglosc miedzy antenami powinna byc chyba poł fali po
    > linii miedzy dipolami, a czestotliwosci rozne ... ale czy w całym
    > kraju nie sa dosc podobne?

    Powinna. Praktyka pokazuje inaczej. Teoria mówi, że UHF powinna być
    wyżej niż VHF a w praktyce wygląda to różnie.

    > Mux 8 sie rózni, ale on wie w ogole mocno rózni i druga antena bylaby
    > najlepsza.

    VHF (MUX-8) też wygląda dziwnie czasem. Ja nie odbieram w ogóle a
    nadajnik mam 40kW dla MUX-8 w odległości 40km. Pozostałe kanały mam
    100%. Problem z zabudową, bo część miejska wycina mi w ogóle VHF. 10
    metrów obok u sąsiada już jest :)

    (szewc w dziurawych butach :D) Generalnie nie zależy mi na MUX 8 bo mało
    w ogóle oglądam TV.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 45. Data: 2022-05-09 16:57:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-09 o 15:20, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Trepie koślawy.
    Pierdol się, głupi jesteś jak but z lewej nogi.

  • 46. Data: 2022-05-09 22:28:56
    Od: Swift <p...@g...com>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 16:20:50 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    >Problem z zabudową, bo część miejska wycina mi w ogóle VHF. 10
    > metrów obok u sąsiada już jest :)

    Ciekawe czy jest to regułą, bo teoretycznie, jeżeli mnie pamięć nie myli, "dłuższe"
    VHF powinno być
    tłumione przez budynki mniej, niż "krótsze" UHF. Choć z drugiej strony tu może mieć
    głównie znaczenie
    nie sama długość fali, ale stosunek długości fali do rozmiaru obiektów powodujących
    lub nie odbicia.
    Jak to w praktyce jest ?

  • 47. Data: 2022-05-09 22:52:46
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.05.2022 o 22:28, Swift pisze:

> [...]
    głównie znaczenie
    > nie sama długość fali, ale stosunek długości fali do rozmiaru obiektów

    W praktyce to nawet jest kwestią jednego komina obok :D, jeśli mamy
    jakąś zabudowę miejską. Spotyka się nawet sytuacje, gdzie antena
    obniżona z masztu o 2m działa 50% lepiej niż na górze. W analogu to była
    w ogóle masakra bo dochodziły potworne odbicia i eliminacja "cieni", to
    było wyzwanie. Teraz jest znacznie lepiej w cyfrówce.

    Wracając do dostępności danej częstotliwości, to obecnie w zabudowie
    miejskiej spotyka się "anomalie" i są miejsca, gdzie jakiś MUX jest
    wycięty. Kiedyś w analogu, najwyżej jeden kanał szedł na szumach, teraz
    nie ma kilku :/ Co miejsce to inaczej no i oczywiście moc nadawcza
    danego MUXa ma zdecydowany wpływ. Odbicia w analogu kiedyś były
    przeszkodą, teraz pomagają czasem. (humor)Zegarków już w TV nie nadają
    więc nikogo nie obchodzi, że ma obraz z opóźnieniem z odbicia :D Obecnie
    w Wlkp zmieniły się częstotliwości MUX w związku z wejściem DVBT-2 i
    wiele starych anten miało tam dziurę (zwrotnica) więc obecnie jest w
    cholerę pracy...może to i dobrze bo spadają stare instalacje 15 letnie.
    TVPiS jedynie utrzymali w DVBT-1. Co ciekawe, niektóre TV wyświetlają
    planszę [Ekran kontrolny] że TV jest "godny"odbierać DVBT-2 ale nie
    odbiera. Taki myk :D i trzeba dekoder kupić.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 48. Data: 2022-05-09 23:24:56
    Od: Swift <p...@g...com>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 22:53:30 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    Spotyka się nawet sytuacje, gdzie antena
    > obniżona z masztu o 2m działa 50% lepiej niż na górze.

    Podobne zjawisko zaobserwowałem u mnie na działkach.
    U sąsiada, obniżenie anteny siatkowej ze wzmacniaczem - poniżej poziomu zielonych
    koron wysokich brzóz -
    poprawiło odbiór TV.