  • 31. Data: 2022-05-08 21:18:58
    Temat: Re: Dekodery DVBT/2 czułość.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.05.2022 o 20:47, Swift pisze:
    > niedziela, 8 maja 2022 o 20:32:02 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Lepiej w tym przypadku
    >
    > Mówisz o schemacie z dwoma (niezależnymi) antenami plus zwrotnica na kablu, czy o
    antenie combo (UHF + VHF) jak np. ta:
    > https://www.dipol.com.pl/profesjonalny_zestaw_anteno
    wy_z_polaryzacja_h-v_dipol_28-5-12-21-48_dvb-t-t2_A2
    810.htm

    Dwie niezależne (lepszy zysk) + zwrotnica DC. Antena combo z linka ma
    7dB VHF/8dB UHF.

    W Twoim przypadku stosował bym antenę UHF ze znacznie lepszym
    zyskiem+wzmacniacz. Tam najwięcej MUX leci. VHF to jeden MUX i przebija
    się przez drzewa i jakiś wzmacniacz też można dołożyć. W przypadku UHF
    proponowałbym:
    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-kierunkowa-4421
    -48tridigit_l1_p18048.html

    Plus wzmacniacz:
    https://sklep.delta.poznan.pl/przedwzmacniacz-anteno
    wy-lna-177-6-60-27db_l1_p14283.html

    Mocniejszy wzmacniacz przy tej antenie niewiele da i może produkować
    sprzężenia.

    VHF obskoczy Ci taka antena:

    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-kierunkowa-75-1
    2dab-dipol_l1_p10391.html

    + wzmacniacz
    https://sklep.delta.poznan.pl/przedwzmacniacz-anteno
    wy-lna-101-6-69-15-db_l1_p2494.html

    Zwrotnica:
    https://sklep.delta.poznan.pl/zwrotnica-zwr-210dc_l1
    _p10297.html

    Wzmacniacze płytkowe, możesz kupić o jeden/dwa więcej (różnej mocy) i
    odesłać po sprawdzeniu który jest najlepszy.

    w/w zestaw to w zasadzie High End jeśli chodzi o bardzo słabe sygnały.
    Niestety, nie ma gwarancji, że pokona las :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 32. Data: 2022-05-08 21:19:03
    Od: Swift <p...@g...com>

    niedziela, 8 maja 2022 o 20:04:12 UTC+2 JDX napisał(a):
    > To może napisz w okolicy jakiej miejscowości masz tę działkę. Serio nie
    > masz sygnału z innych nadajników?
    Rynia, gmina Dobre, powiat Mińsk Mazowiecki. Okolica słynie z fatalnej jakości
    odbioru TV, radia i GSM :).
    Po czerwcu - przejście na DVB-T/2 - może coś się zmieni. Sprawdzę na mapach Emitela,
    a następnie w terenie.

  • 33. Data: 2022-05-08 21:26:45
    Od: Swift <p...@g...com>

    niedziela, 8 maja 2022 o 21:19:04 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Niestety, nie ma gwarancji, że pokona las :D

    Niestety nie ma, ale dzięki za poradę :)

  • 34. Data: 2022-05-08 21:32:46
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.05.2022 o 21:26, Swift pisze:

    > Niestety nie ma, ale dzięki za poradę :)

    Tak na marginesie...wyjątkowo wysoki maszt i lekka antena:
    https://sklep.delta.poznan.pl/antena-dookolna-mega-c
    amp_l1_p18497.html
    (gówniata) często daje lepsze efekty niż bardziej wymyślna konstrukcja
    postawiona kilka metrów niżej.

    Jeśli masz możliwość bardzo wysokiego masztu, to bym próbował :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 35. Data: 2022-05-08 22:44:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-08 o 19:24, LordBluzg(R)?? pisze:
    > W dniu 08.05.2022 o 18:47, Janusz pisze:
    > [..]
    >
    > Podobno mnie spląkowałeś 2 miesiące temu :]

    > No, całe kilowaty przy 5Hz :D

    Tak myślałem.

    --
    Janusz

  • 36. Data: 2022-05-09 09:41:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Raczej chodzi w tym przypadku o sprzężenia. Przy bardzo słabym sygnale
    > na jednej antenie, w konfiguracji wzmacniacz+potencjometr zdarza się że
    > w jednym położeniu potencjometru kanały UHF ledwie działają a
    > podkręcanie napięcia tworzy sprzężenia i kanały VHF + harmoniczne
    > zaczynają zakłócać UHF i nie działa wcale. Lepiej w tym przypadku
    > dzielić pasmo na VHF i UHF dwoma antenami.
    Chłopie przestań tworzyć teorie z dupy wziete. Jak wzmacniacz ma
    nominalne 12V to na takie jest sprawdzony, obniżenie napięcia ZMNIEJSZA
    wzmocnienie, a na mniejszym szanse wzbudzenia spadają do '0'.
    Więc nie pitol i nie mieszaj autorowi w głowie.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2022-05-09 09:43:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-05-08 o 21:19, Swift pisze:
> [...]
    odbioru TV, radia i GSM :).
    > Po czerwcu - przejście na DVB-T/2 - może coś się zmieni. Sprawdzę na mapach
    Czyli pozostaje ci tylko kupić najmocniejszą jaka jest na dane pasmo
    antenę, jeśli masz dwiee polaryzacje to na drugą osobna antena i
    wzmacniacz, potem anteny (wyjścia wzmacniaczy) łączysz zwrotnicą pasmową.

    --
    Janusz

  • 38. Data: 2022-05-09 10:22:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 08.05.2022 20:21, LordBluzg(R)?? wrote:

    > No oczywiście, bo zostało to zastąpione DVBT-2 :D
    >
    > (niżej dusiki w menu) :D:D:D

    Ooops! :-)

  • 39. Data: 2022-05-09 10:54:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 08.05.2022 21:19, Swift wrote:
    > Rynia, gmina Dobre, powiat Mińsk Mazowiecki. Okolica słynie z
    > fatalnej jakości odbioru TV, radia i GSM :).
    No to masz ~60 km do nadajnika w Raszynie/Łazach i ~80 do
    Łosice/Chotycze. Do Łosic masz dalej, ale, jak mniemam, masz lepszą
    widoczność - nie masz lasu i aglomeracja warszawska nie przeszkadza.
    Dawno temu (początki DVB-T), w ramach testów, odbierałem Łosice z ~68 km
    na gównianej antenie typu ,,siatka" ze wzmacniaczem. Więc obróć antenę o
    ~120 stopni i popróbuj. Jako bonus możesz mieć TVP3 lubelską (oprócz
    mazowieckiej).

  • 40. Data: 2022-05-09 14:32:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 May 2022 21:32:46 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > postawiona kilka metrĂłw niĹźej.
    >
    > Jeśli masz możliwość bardzo wysokiego masztu, to bym próbował :)

    A nie lepiej jednak jakas kierunkowa antena?

    Tylko ... yagi na szeroki zakres czestotliwosci daje radę?

    J.