  • 171. Data: 2010-03-01 07:00:29
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Taaa, oczywiście.
    > Jakos moje doświadczenia oraz innych przeczą temu.

    Ty tego ABSu na oczy nie widziales, wiec co Ty mozesz powiedziec o
    doswiadczeniu w tym temacie :/

    --
    Karolek

  • 172. Data: 2010-03-01 07:01:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > I oczywiście masz zasilanie. Choć nie sprawdziłeś, czy ono jest,. Ale wiesz
    > :D

    Jak czujnik daje sygnal "0" to znaczy, ze jest.

    --
    Karolek

  • 173. Data: 2010-03-01 07:07:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Układ? Nie, on nie odróżni. Odróżni człowiek, na podstawie pomiarów.

    W tym rzecz, ze w przytoczonej sytuacji nie odrozni, ani uklad, ani
    czlowiek.

    > Nie zdziwiłbym się, gdyby się udało.

    Tak, wystarczy dioda LED, ktora dalej w przytoczonej sytuacji nie
    odpowie na pytanie czy padl pierscien, czy czujnik, czy tylko sie zabrudzil.

    > Nie, ja najpierw sprawdzę. Ale tym się różnimy, że ja diagnozuję i izoluje
    > usterkę, a Ty pierdolisz, że się nie da.

    ROTFL
    Mowa o tym, ze to sprawdzanie nie jest oplacalne na warsztacie.
    Ja sobie prywatnie moge sprawdzac i to zreszta robie.

    > W naciąganiu klientów na wymianę piasty, czujnika i sterownika na raz :D

    Nikt nikogo nie naciaga.
    Umowili sie na naprawe w postaci wymiany czujnika i ewentualnie lozyska.
    Jakby dali dupy to juz ich problem, a nie klienta.

    > No właśnie po to pracuję, żeby być. A Ty po co pracujesz?

    Ja pracuje dla przyjemnosci. W domu bym sie zanudzil.

    --
    Karolek

  • 174. Data: 2010-03-01 10:12:27
    Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>

    On 2010-02-26 20:05, Karolek wrote:

    > Komputer bledow nie wykazuje, ale nawet gdyby wykazal, ze dajmy na to w
    > przednim prawym kole jest cos nie tak to dalej nie wiemy czy czujnik,
    > czy pierscien (zamiana czujnikow nie wchodzi w gre z uwagi na to, ze nie
    > mozna ich w calosci wyciagnac).

    W Alfie komputer zawsze wykazuje jakis blad jezeli pali sie kontrolka
    ABS. Pod maska masz zlaczki do czujników z przodu, pod tylna kanapa masz
    zlaczki do czujników z tylu. Wystarczy podpiac dobry czujnik i wiesz
    gdzie szukac.

    K.

  • 175. Data: 2010-03-01 10:19:51
    Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>

    On 2010-02-28 15:24, P_ablo wrote:

    > ASO wybralo sensowna kolejnosc.
    > Najpierw chca wynienic tansza i czesciej padajaca czesc a pozniej drozsza.
    > Lutowanie przepracowanych przewodow nie jest dla nich metoda wiec pozostaje
    > tylko wymiana.

    Niespecjalnie, bo wszystko mozna zdiagnozowac. U mnie problemem bylo
    nieodbijajacy hamulec w jednym kole. Na postoju szczeka puszczala, a
    potem jedno hamowanie i zakleszczone na amen. ASO bo calym dniu prob
    zaproponowalo wymiane calej szczeki za 1000zl. Po przewiezieniu
    samochodu do znajomego mechanika, po 10 minutach *DIAGNOZY* zaproponowal
    wymiane gietkiego przewodu hamulcowego za 30zl. Kiepska jakosc przewodu
    i zmurszal w srodku tworzac specyficzny zaworek.

    K.

  • 176. Data: 2010-03-01 14:28:35
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Krzysztof Szmergiel pisze:

> [...]
    > ABS. Pod maska masz zlaczki do czujników z przodu, pod tylna kanapa masz
    > zlaczki do czujników z tylu. Wystarczy podpiac dobry czujnik i wiesz

    Kontrolka sie nie swieci. Bledow brak.
    A zreszta i tak piszesz nie na temat :>

    --
    Karolek

  • 177. Data: 2010-03-01 14:29:31
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Krzysztof Szmergiel pisze:

> [...]
    > wymiane gietkiego przewodu hamulcowego za 30zl. Kiepska jakosc przewodu
    > i zmurszal w srodku tworzac specyficzny zaworek.

    LOL
    Ty tak na powaznie?

    --
    Karolek

  • 178. Data: 2010-03-01 22:55:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 07:00:29 +0100, Karolek napisał(a):

    > Ty tego ABSu na oczy nie widziales, wiec co Ty mozesz powiedziec o
    > doswiadczeniu w tym temacie :/

    Za to widziałem wiele różnych ASO.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 179. Data: 2010-03-01 22:55:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 07:01:42 +0100, Karolek napisał(a):

    > Jak czujnik daje sygnal "0" to znaczy, ze jest.

    Mhm. A czujnik bez zasilanai da +5V, tak?

  • 180. Data: 2010-03-01 22:59:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 07:07:25 +0100, Karolek napisał(a):

    > W tym rzecz, ze w przytoczonej sytuacji nie odrozni, ani uklad, ani
    > czlowiek.

    Prawda. o ile tym człowiekiem (co wątpliwe) byłbyś Ty,

    > Tak, wystarczy dioda LED, ktora dalej w przytoczonej sytuacji nie
    > odpowie na pytanie czy padl pierscien, czy czujnik, czy tylko sie zabrudzil.

    Tobie pewnie wystarczy, zresztą inaczej niż ejest-nie ma dla Ciebie to zbyt
    skomplikowane.

    > ROTFL
    > Mowa o tym, ze to sprawdzanie nie jest oplacalne na warsztacie.
    > Ja sobie prywatnie moge sprawdzac i to zreszta robie.

    No ba, to jasne jak słońce i od tego [przecież się zaczęła dyskusja - ASO
    więcej zarobi kiedy naciągnie klienta na kilka elementów, niż jeśli
    zdiagnozuje i usunie usterkę.

    > Nikt nikogo nie naciaga.

    Poza ASO.

    > Umowili sie na naprawe w postaci wymiany czujnika i ewentualnie lozyska.
    > Jakby dali dupy to juz ich problem, a nie klienta.

    No właśnie - naciągnęli na wymiane łozyska i czujnika. Zamiast
    zdiagnozować.