  • 11. Data: 2010-02-26 00:30:59
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Sawa" <f...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:hm6m3b$aeg$1@news.onet.pl...

    > nie mieli kazali zapłacić zaliczkę i czekać tydzień a ja w niedzielę mam
    > zrobić 1000 km dobrze że śniegi puściły.

    no to fakt, bez tych systemów jechać w trasę to horror

  • 12. Data: 2010-02-26 00:54:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > A nie pomyslales ze on ma po prostu w tym C8 łożyska z ASB?

    A co ma jedno do drugiego?
    Najpierw trzeba zlokalizować co jest uszkodzone
    (sterownik/przewody/czujnik/tarcza), bo póki co równie dobrze może to
    być cokolwiek, a ASO starym zwyczajem doradza wymienianie wszystkiego po
    kolei, aż się trafi.

    Jak już będzie wiedział co dokładnie jest uszkodzone to wtedy się będzie
    zastanawiał czy da się to naprawić, ewentualnie z jak dużą częścią
    samochodu można ten uszkodzony element kupić i dopiero będzie wymieniał.

  • 13. Data: 2010-02-26 02:21:18
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Dziś zawitałem do ASO po podpięciu kompa okazało się że prawe przednie
    > koło pokazuje błąd czujnika, niestety niewiadomo czy wina leży po
    > stronie czujnika, łożyska czy jeszcze innej rzeczy.

    Jesli komp wskazuje przod, to najwieksze prawdopodobienstwo, ze to wlasnie
    czujnik predkosci kola a wlasciwie przewod do niego.
    Prawdopodobnie ma przerwe w miejscu gdzie najwiecej pracuje. Mozesz poprawic
    wtyczki i popsikac jakims kontaktem. Do sprawdzenia czujnika wystarczy
    najzwyklejszy multimetr podpiety we wtyczce. Czujnik indukcyjny musi miec
    jakas rezystancje, jesli bedzie przerwa, to masz winowajce.

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-02-26 09:53:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    > A co ma jedno do drugiego?
    > Najpierw trzeba zlokalizować co jest uszkodzone

    Wiesz chociaz co to jest czy tak tylko mędrkujecie jeden przez drugiego,
    ignoranci ? ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 15. Data: 2010-02-26 14:46:58
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Nie wiem czy czujnik w C8 rozni sie zasadniczo czyms od czujnika ze starej
    > hondy civic ale jesli nie, to wystarczy zwykly omomierz.
    > Zmierz jaka rezystancje ma dobry a jaka ten teoretycznie uszkodzony. Moze to
    > pomoze.
    > Pozdrawiam

    Rozni sie i nie wystarczy omomierz.

    --
    Karolek

  • 16. Data: 2010-02-26 14:51:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Na tym etapie jeszcze należy sprawdzić odległość między czujnikiem a tą
    > "tarką" z której czyta impulsy.

    Zmartwie Cie.
    On juz ma zapewne pierscienie magnetyczne, a nie zebatki, a czujniki sa
    aktywne, a nie pasywne.
    Efekt? duze problemy z diagnoza czy uszkodzony jest czujnik czy lozysko,
    w ktorym to w jednym z uszczelnien jest umieszczony pierscien magnetyczny :/
    Mam podobny problem aktualnie ze swoja alfa :/
    --
    Karolek

  • 17. Data: 2010-02-26 14:53:09
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    P_ablo pisze:
> [...]
    > najzwyklejszy multimetr podpiety we wtyczce. Czujnik indukcyjny musi miec
    > jakas rezystancje, jesli bedzie przerwa, to masz winowajce.

    Tylko i wylacznie pod warunkiem, ze tam ma czujnik indukcyjny.
    Ale skoro ma ABS w lozysku to znaczy, ze tam nie ma zwyklego czujnika
    indukcyjnego i zebatki, tylko pierscien magnetyczny i aktywny czujnik,
    ktorego omomierzem nie sprawdzi :/

    --
    Karolek

  • 18. Data: 2010-02-26 14:54:14
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Ale sprawdzić, to już nie potrafia, co za dupki... A może po prostu jakaś
    > złączka poszła?

    A jak sprawdzisz bez rozbierania czy padl pierscien magnetyczny, czy
    czujnik?

    --
    Karolek

  • 19. Data: 2010-02-26 15:18:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Karolek pisze:

> [...]
    > Efekt? duze problemy z diagnoza czy uszkodzony jest czujnik czy lozysko,
    > w ktorym to w jednym z uszczelnien jest umieszczony pierscien

    Dokladnie, wyglada to mniej wiecej tak:
    http://www.snr-bearings.com/autoaftermarket/fr/en-en
    /index.cfm?page=/autoaftermarket/home/produits/roue/
    technologie_asb
    Ale nasi PMSowi fachowcy mysla ze ASB to automatyczna skrzynia biegow,
    kazde ASO to banda idiotow tylko oni sami są pępkiem mądrosci.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 20. Data: 2010-02-26 16:20:59
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale skoro ma ABS w lozysku to znaczy, ze tam nie ma zwyklego czujnika
    > indukcyjnego i zebatki, tylko pierscien magnetyczny i aktywny czujnik,

    Ten "aktywny czujnik" to hallotron i wtedy musza isc do niego 3 przewody -
    zasilanie i sygnal. Ja hallotronu jako czujnika ABS na oczy nie widzialem
    ale wiem, ze takie sa. Natomiast impulsator w lozysku czy obudowie przegubu
    bez zebatki nie wyklucza zastosowania czujnika indukcyjnego - np Fiat
    Multipla ma lozysko z impulsatorem i czujniki indukcyjne.

    --
    Picasso