  • 11. Data: 2021-05-28 11:01:18
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 09:35, _Master_ pisze:

    > Ale i tak baterie są gorsze jako magazyn energii niż wodór.
    No kiedy tam pisze że dość dużo energii pochłania magazynowanie, w
    tamtych wyliczeniach przyjął ponad 20% całkowitej energii, to sporo.

    > A trzeba jakoś magazynować ten prąd bo samo OZE nie działa 24 haaaaa ;-)
    W innym artykule czytałem że duże firmy samochodowe już coraz więcej
    robią magazynów z zużytych akumulatorów samochodowych, jako ich drugie
    życie.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2021-05-28 11:04:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
> [...]
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h

    > https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
    lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant

    > Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
    > wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi debilami
    Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
    różnych działań ani ludzi :)

    > jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a pozniej
    > wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
    > dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
    > maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
    Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o samochodach
    OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa i tam
    obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać wodór.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2021-05-28 11:12:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 10:44:53 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello _Master_,
    >
    > To już większą sprawność uzyskasz na dźwigach przekładających betonowe
    > kloce.

    Sprawnosc moze i tak, tylko ile tych klockow chcesz przekladac?

    Trzeba by wszystkie gorki przerobic na elektrownie sz-p, bo to jakis
    sens ma, ale sprawnosc to one maja gorsza ...

    J.

  • 14. Data: 2021-05-28 11:13:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 28/05/2021 10:04, Janusz wrote:

    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h

    lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant

    > Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
    > różnych działań ani ludzi :)

    Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.

    > Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o samochodach
    > OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa i tam
    > obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać wodór.

    z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
    robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
    miejsca.

  • 15. Data: 2021-05-28 13:06:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 11:13, K pisze:

    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h

    lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant

    > Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.
    Wdawała mi się informacja ciekawa, a czy on sponsorowany czy nie to mi
    wisi i lata,
    zacytowałem fragmenty żebyś nie musiał tam 'wchodzić' i licznika nabijać.

    > z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
    Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
    uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.

    > robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
    > miejsca.
    Amerykę żeś odkrył, przecież nawet w artykule o tym napisano.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2021-05-28 15:36:31
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.05.2021 o 11:04, Janusz pisze:

> [...]
    > OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa i tam
    > obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać wodór.

    Przy 20% sprawności?

  • 17. Data: 2021-05-28 15:41:09
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.05.2021 o 13:06, Janusz pisze:

    > Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
    > uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.

    W jaki sposób? No jest 20% sprawności. Panele fotowoltaiczne nawet tyle
    nie dają.

  • 18. Data: 2021-05-28 16:23:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 09:33, _Master_ pisze:

    > To dlaczego nie robić tego samego ale bardzo tanią technologią sprężając
    > powietrze? ;-)
    > Postawi się w huj paneli które będą sprężać powietrze z bardzo dużymi
    > stratami ale na masową skalę.

    Bo powietrze słabo się spręża, a przy jego sprężaniu na ciepło
    zamieniane jest 80-90% energii. W sumie co za problem, jesli zrobić to z
    darmowych paneli, ale powietrze nie nadaje sie do przechowywania energii
    (zasięg takiego auta byłby niewielki). Jeździły swego czasu tramwaje
    pneumatyczne, ale na każdej pętli była stacja sprężania.

    https://www.transport-publiczny.pl/mobile/tramwaje-m
    karskiego-53022.html
    T.

  • 19. Data: 2021-05-28 16:26:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 09:27, Janusz pisze:
> [...]
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h

    > Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.

    Być może rozwiązaniem będą superkondensatory. Powoli ale wciąż prace nad
    nimi trwają i może przyniosą pozytywne rezultaty dla transportu.
    T.

  • 20. Data: 2021-05-28 16:47:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 15:41, ii pisze:

    > W jaki sposób? No jest 20% sprawności. Panele fotowoltaiczne nawet tyle
    > nie dają.
    No tak 0.36% im brakuje :)

    --
    Janusz