  • 21. Data: 2021-05-28 16:49:22
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 15:36, ii pisze:

    > Przy 20% sprawności?
    Masz elektryczne ciężarówki z akumulatorami że do nich porównujesz?

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2021-05-28 16:51:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 16:26, T. pisze:
> [...]
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h

    > Być może rozwiązaniem będą superkondensatory. Powoli ale wciąż prace nad
    > nimi trwają i może przyniosą pozytywne rezultaty dla transportu.
    Raczej jako wspomaganie a nie główne źródło energii.

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2021-05-28 19:23:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.05.2021 o 16:47, Janusz pisze:

    > No tak 0.36% im brakuje :)

    Nie no, 20% to bardzo mała sprawność, ale skoro nie przeszkadza w tym by
    instalować panele to niby czemu miałaby przeszkadzać w rozwoju
    samochodów wodorowych. To jest raczej kwestia tego, że one są do d..y z
    wielu powodów a nie tylko tego jednego.

  • 24. Data: 2021-05-28 19:24:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.05.2021 o 16:49, Janusz pisze:

    > Masz elektryczne ciężarówki z akumulatorami że do nich porównujesz?

    A co, to jakieś inne samochody?

  • 25. Data: 2021-05-28 20:53:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 10:52, heby pisze:

    > Prototypy jeździły i od tamtej pory nie słychać nic nowego.

    Sytuacja/technologia się zmienia.

    Skrawek Sahary zapełniony panelami fotowoltanicznymi potrafi dziś
    zapewnić prąd dla świata. (to tak dla zobrazowania proporcji)
    To jest whuj prądu ale tylko w dzień ;-)
    Problem jest tylko z przechowaniem.
    Dlaczego nie prostymi metodami? Geniusz tkwi w prostocie ;-)

    > Zaraz ktoś zauważy że koszt produkcji zbiornika na sprężone powietrze
    > stanowi 70% pozyskanej energii, potem ktoś zapyta ile kosztuje
    > postawienie fabryki takich zbiorników a na koniec pójdzie zatankować
    > benzyne, która rośnie na drzewach.

    Czyli nic nowego. A co proponują wyznawcy baterii a co proponują
    wyznawcy wodoru?

    Co można globalnie taniej i szybciej wprowadzić na masową skalę?

    Przecież mateczka Ziemia DOGORYWA?

    No dobra... Dajcie spokój. I tak wiadomo że na dziś i pewnie
    kilkadziesiąt lat dla Kowalskich i zakażonych sektą ekologiczną jednym
    sensownym rozwiązaniem jest LPG

    TYLE W TEMACIE ;-)

  • 26. Data: 2021-05-28 20:54:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 10:57, Janusz pisze:
    > W Hiszpanii jest nawet firma co robi takie autka, tyle że sprawdzają się
    > one tylko w tamtejszym klimacie, masz klimę/chłodzenie w aucie w
    > gratisie, tak jak w spalinówce ogrzewanie.

    U nas nie sprawdzają się auta elektryczne z wielu powodów.

  • 27. Data: 2021-05-28 20:55:30
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A jeśli skala dostępnego prądu jest tak wielka że Kowalski szybko i
    tanio zacznie jeździć ZERO emisyjnym autem? ;-)

  • 28. Data: 2021-05-28 20:58:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 10:44, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Gorsze? Akumulatory mają sprawność przechowywania rzędu 80-90%. Sprawność
    > przechowywania energii w wodorze, po uwzględnieniu wszystkich strat
    > to może 20%

    A dewastacja środowiska przy produkcji tych baterii?

    Trzeba się przestawić na całościowe myślenie jak prawdziwy ekolog a nie
    jakiś przebrzydły lobbysta elektryków ;)

    > To już większą sprawność uzyskasz na dźwigach przekładających betonowe
    > kloce.

    Brawo.
    Każdy pomysł na oderwanie się od lobbystów bateryjkowych na wagę złota ;-)

  • 29. Data: 2021-05-28 21:00:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 11:12, J.F pisze:

    > Trzeba by wszystkie gorki przerobic na elektrownie sz-p, bo to jakis
    > sens ma, ale sprawnosc to one maja gorsza ...

    O widzisz. Odchodzimy od fascynacji SPRAWNOŚCIĄ w kierunku opłacalności
    i łatwości implementacji.

    Wszak cały czas chodzi o to by nie zatruwać mateczki Ziemi ;-)

  • 30. Data: 2021-05-28 21:03:06
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 11:01, Janusz pisze:

    > W innym artykule czytałem że duże firmy samochodowe już coraz więcej
    > robią magazynów z zużytych akumulatorów samochodowych, jako ich drugie
    > życie.

    Dziś znów ktoś podrzucił że już tuż tuż będą drogi asfaltowe z domieszką
    zużytych opon.

    Sporo lat już to się zapowiada i co? I nic.