  • 21. Data: 2022-09-28 16:50:51
    Temat: Re: Długość kabla sieciowego
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 26.09.2022 o 10:50, trybun pisze:

    > Czy długość kable sieciowego generuje jakieś straty sygnału?  Np 20to
    > metrowy kabel to przesył netu finalnie slabszy od tego z polaczenia na
    > 1metrowm kablu czy taki sam?

    Na 20m to pójdzie i 1Gb/s.

    miab

  • 22. Data: 2022-09-29 23:46:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 wrz 2022 o 15:46, Uncle Pete pisze:

    > Mam internet Play z pakietem 200 GB /mies. za 50 zł, da się żyć.

    Drogo -- 100 GB na miesiąc Play dawał za niespełna 8 pln.

    https://allegro.pl/oferta/internet-mobilny-na-karte-
    play-3g-4g-lte-100gb-12263614550
    7,99 pln

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,

  • 23. Data: 2022-09-30 08:17:09
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 27.09.2022 o 12:06, Szwambuł Trantiputl pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 27 Sep 2022 11:50:55 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <rb9za9302b5r.cknyzkp2r5hq$.dlg@40tude.net>
    > od Jacek Maciejewski <j...@g...pl> :

    > No to napiszmy inaczej, chodzi o załamania kabla.

    Aby załamać kabel sieciowy to naprawdę trzeba by się postarać. Chyba
    tylko na stole ślusarskim w imadle..

  • 24. Data: 2022-09-30 08:17:50
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 27.09.2022 o 18:01, PiteR pisze:
    > in <news:tgugtv$tma$1@gioia.aioe.org>

    > chodzi o ten splot
    >
    > jak ludzie ubijają młotkiem skrętkę w progu drzwi to
    > zniekształcają ten skręt jak DNA i w tym miejscu pojawia się strata.
    >
    > Ale na krótkich dystansach w mieszkaniu strata niezauważalna więc nie
    > biorą do bani.

    Raczej nie przewiduję młotka do prostowania czy wyginania tego kabla...?

  • 25. Data: 2022-09-30 08:20:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 27.09.2022 o 15:46, Uncle Pete pisze:

    > Lepsze "uzyski" w sensie mniej KB zużywasz? Dziwne to. Jak nie masz
    > eteru zasranego zastanowiłbym się jednak nad opcją bezprzewodową,
    > czyli nad repeaterem. Mam u siebie na działce letniskowej, gdzie
    > spędzam 4-5 miesięcy rocznie, dziwny układ z 3 domków w pewnej
    > odległości od siebie i rozwiązałem problem dystrybucji internetu
    > poprzez zainstalowanie routera z modemem i dwóch repeaterów. Przy
    > okazji mam wszędzie Wi-Fi dla innych urządzeń. Mam internet Play z
    > pakietem 200 GB /mies. za 50 zł, da się żyć.

    Wyższa prędkość  transmisji danych.  Na wifi w jakiej bym nie wybrał
    konfiguracji zawsze są spore straty pod tym względem. Prędkość netu
    przez kabel bądź modem bezpośrednio wetknięty do USB kompa to zupełnie
    inna kategoria pod względem prędkości niż połączenie przez wifi.

    A porównywałeś tą swoją konfigurację z łączem na kablu?

    To Play teraz oferuje 200GB?? Korzystałem z ich oferty przez kilka lat,
    jednak wtedy mimo że opcja nazywała się "bez limitu" to oferowała tylko
    100GB/45zł a później lejek z dużym ograniczeniem prędkości.

  • 26. Data: 2022-09-30 08:21:41
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.09.2022 o 16:50, miab pisze:

    > Na 20m to pójdzie i 1Gb/s.
    >
    > miab

    Przy nominale 2Gb? Bo wiem że pójdzie, pytanie tylko o wielkość strat
    powodowanych długością kabla.

  • 27. Data: 2022-09-30 09:38:30
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 30 Sep 2022 08:21:41 +0200
    doszła do mnie wiadomość <th61tk$hmi$4@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    >Przy nominale 2Gb? Bo wiem że pójdzie, pytanie tylko o wielkość strat
    >powodowanych długością kabla.

    Co to jest "nominał 2Gb"?
    Straty będą niezauważalne i bez specjalnego sprzętu niemierzalne,
    chyba, że trafisz na bardzo zły kabel albo sam go zrobisz źle, na
    przykład kolory żył pomylisz lub źle zaciśniesz.
    Standard jest tak wyznaczony, że jeśli kable i karty sieciowe mają
    parametry mieszczące się w normie, to ewentualne straty będą
    mikroskopijne nawet dla kabla 100 metrów( a czasem więcej).
    Nie warto sobie tym głowy zawracać.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 28. Data: 2022-09-30 09:41:06
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 30 Sep 2022 08:17:50 +0200
    doszła do mnie wiadomość <th61mc$hmi$2@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    >Raczej nie przewiduję młotka do prostowania czy wyginania tego kabla...?

    Na rynku są do dostanie kable z miedziowanego aluminium lub jeszcze
    gorsze wynalazki, takie kable łatwo spierdolić.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 29. Data: 2022-09-30 11:42:25
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 30.09.2022 08:20, trybun wrote:

> [...]
    > inna kategoria pod względem prędkości niż połączenie przez wifi.

    > A porównywałeś tą swoją konfigurację z łączem na kablu?

    Mam w mieście dwa komputery stacjonarne. Jeden jest podłączony kablem
    przez gigową sieć, drugi przez Wi-Fi dobrą kartą na wysokim pasmie
    (dolne jest nieużywalne). Na obu Speedtest pokazuje pełną prędkość
    połączenia z internetem w ramach pakietu, czyli 300 Mb/s. Połączenie
    router-komputer oczywiście po kablu będzie szybsze, ale na prędkość
    internetu to nie wpływa.

    A jak mierzyłeś?

    > To Play teraz oferuje 200GB?? Korzystałem z ich oferty przez kilka lat,
    > jednak wtedy mimo że opcja nazywała się "bez limitu" to oferowała tylko
    > 100GB/45zł a później lejek z dużym ograniczeniem prędkości.

    Tak, pod warunkiem płacenia przez aplikację, potem lejek. Na ile wąski
    nie wiem, ani razu nie udało mi się zużyć tyle.

  • 30. Data: 2022-09-30 12:29:27
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 30.09.2022 o 08:17, trybun pisze:

    > Aby załamać kabel sieciowy to naprawdę trzeba by się postarać. Chyba
    > tylko na stole ślusarskim w imadle..

    Przytrzaśnij zagięcie drzwiami. Imadła są słabo dostępne.

    pozdrawiam