  • 61. Data: 2022-10-19 09:07:13
    Temat: Re: Długość kabla sieciowego
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Laptop lubi być noszony. [jak kot?]

    Po podłączeniu kabla już nie..

    > PLC -- nie masz Googli? Nie używam, więc nie warto ze mną o tym
    > rozmawiać. Mnie aż nadto wystarcza wewnątrz mieszkań WiFi -- nawet
    > bez mesh...

    Gogle mam, Googli - nie mam, nie używam  imperialnych wynalazków.

    > Mocy? ;) Ile watów spadło? ;)

    Średnio 1 dB na metr.

> [...]
    > w obawie o zdrowie świeżej Tendy postawiłem starego TPlinka
    > w przewodowym (to APek, ale WiFi wyłączyłem w nim) szeregu...
    >
    > Mam via WiFi: drukarkę, smartfon, trzy laptopy i międzybalkonowe
    > połączenie... Balkonowe APki muszą być zasilane, więc bez miedzi
    > (niby można by zasilać ze Słońca i akumulatorków, ale raczej nie
    > jest to ani łatwe, ani tanie, ani wygodne) raczej nie obejdę się
    > teraz; nadto te akurat hybrydy nie dają dobrego szyfrowania we
    > wszystkich trybach, dlatego o międzyAPkowych WiFi nie warto
    > teraz (do czasu wymiany balkonowych hybryd) myśleć...

    Abyś zobaczył koszmarne łącze to byś musiał wyjechać poza miasto. Tu się
    liczy każdy centymetr wydajności i o każdy trzeba walczyć.

  • 62. Data: 2022-10-24 20:34:22
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Mam kabel 80 metrów z chałupy do altanki letniej koło domu.
    Przez pierwsze 2 lata kabel zwijałem na zimę ale od sześciu lat już mi
    sie nie chce. Wisi sobie na mrozie. Juz go prawie nie widzę. Oplotły go
    gałęzie. Raz go ciachnąłem jak gałęzie przycinałem. Ale fachowo
    zlutowany sprawuje się doskonale. Zwykły kabel klasy 5 zasila stary
    komputer C2D pod linuxem. Do YT i filmów daje radę bez żadnych
    problemów.

  • 63. Data: 2022-10-25 14:29:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 paź 2022 o 09:07, trybun pisze:

    > Gogle mam, Googli - nie mam, nie używam  imperialnych wynalazków.

    Internet nie jest imperialnym wynalazkiem?

    > Średnio 1 dB na metr.

    Dziesięciokrotnie na 10 metrach? -- to chyba bardzo dużo...

    > Abyś zobaczył koszmarne łącze to byś musiał wyjechać poza miasto.

    Miasto ma inną propagację pozamieście?

    > Tu się liczy każdy centymetr wydajności i o każdy trzeba walczyć.

    Chyba w wyczynowych silnikach spalinowych tak
    jest -- o każdy centymetr sześcienny trzeba walczyć...

    BTW to nie jest cm^3, lecz (cm)^3 czyli centy sześcienny
    metr sześcienny -- potęgowanie ma inny priorytet niż mnożenie...

    0.01*m^3 =/=(0.01*m)^3

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2022-10-25 14:31:11
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 paź 2022 o 20:34, Gil pisze:

    > gałęzie. Raz go ciachnąłem jak gałęzie przycinałem. Ale fachowo
    > zlutowany sprawuje się doskonale. Zwykły kabel klasy 5 zasila stary

    Przewodów WCZ nie lutujemy fachowcu. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2022-10-26 12:28:16
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Szwambuł Trantiputl" napisał:

    > Jak kabel będzie w miarę firmowy, dobrze zaciśnięte złącza i brak
    > zagięć, to między metrowym a stumetrowym nie będzie różnicy.

    Nie będzie różnicy? Wiesz co to jest tłumienie? I co to znaczy "firmowy"?
    Skrętka jest produkowana w różnych jakościach/klasach. Taka najgorsza, mimo
    że firmowa działa poprawnie do 50 m. Jeśli chcemy pracować na większe
    odległości musimy zastosować skrętkę wyższej klasy.

    Pzdr

  • 66. Data: 2022-10-26 18:25:29
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <tj8kuf$s0m$2@gioia.aioe.org>,
    Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console says...

    > Przewodów WCZ nie lutujemy fachowcu. ;)

    Dobrze, że o tym nie wiedziałem.

  • 67. Data: 2022-10-27 00:47:52
    Temat: Re: D?ugo?ae kabla sieciowego
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-26, Gil <g...@g...pl> wrote:
    > In article <tj8kuf$s0m$2@gioia.aioe.org>,
    > Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console says...

    > Dobrze, że o tym nie wiedziałem.

    Dobrze, że kabel o tym nie wiedział.

    --
    Marcin

  • 68. Data: 2022-10-27 21:09:13
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 26 Oct 2022 12:28:16 +0200
    doszła do mnie wiadomość <63590bc4$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <n...@t...pl> :

    >Nie będzie różnicy? Wiesz co to jest tłumienie? I co to znaczy "firmowy"?

    Miałem to we szkołach, ale już żem zapomniał.

    >Skrętka jest produkowana w różnych jakościach/klasach. Taka najgorsza, mimo
    >że firmowa działa poprawnie do 50 m. Jeśli chcemy pracować na większe
    >odległości musimy zastosować skrętkę wyższej klasy.

    Jak producent deklaruje, że do 100m zadziała na 1Gbit, to tak ma być,
    jeśli tak nie jest, to producentem najprawdopodobniej jest powszechnie
    znana firma NoName z siedzibą w Unknown lub NoWhere, a sam kabel
    zrobiono z odpadów po produkcji aluminiowych garów.

    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 69. Data: 2022-10-27 21:52:05
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 27 Oct 2022 21:09:13 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i...@4...com>
    od Szwambuł Trantiputl <t...@d...com> :
    >Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 26 Oct 2022 12:28:16 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <63590bc4$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    >od "Kamil" <n...@t...pl> :

    >Miałem to we szkołach, ale już żem zapomniał.

    Chyba zrozumiałem, tłumienie będzie większe przy 100m, ale link
    zostanie zestawiony na 1Gbps, chyba że:

    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 70. Data: 2022-10-28 16:26:00
    Temat: Re: D?ugo?? kabla sieciowego
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 24.10.2022 o 20:34, Gil pisze:
> [...]
    > zlutowany sprawuje się doskonale. Zwykły kabel klasy 5 zasila stary
    > komputer C2D pod linuxem. Do YT i filmów daje radę bez żadnych

    Dobrze wiedzieć, jednak ja mam dość marnego dostawcę, 1.5-2MB/s to górne
    prędkości i dostępne tylko momentami. A średnia to 0,6MB/s. Tak więc jak
    widać u mnie każdy detal się liczy.