  • 11. Data: 2009-08-10 16:12:05
    Temat: Re: Dobor triaka i ukladu
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-10 17:54:07 +0200, Konop <k...@g...pl> said:

    > Jeśli masz na myśli "obciążenia rezystancyjny" to się zgodzę, a jeśli
    > żarówki - to nie! Żarówki mają świecić światłem ciągłym, a nie migotać
    > sobie!! Wyobraź sobie, zapalasz żarówkę na jeden pół-okres i gasisz na
    > dziewięć... i co, masz jednostajne świecenie z ok. 10% jasnością, czy
    > miganie?? :D...

    Jak kto się porządnie napije (znaczy grupowo, żeby nie było że OT) to
    różnicy nie zobaczy w świeceniu taką żarówką ;)))

    --
    DJ

  • 12. Data: 2009-08-10 19:16:00
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Ciekawa teoria. A możesz przedstawić coś na jej poparcie?

    Nie dobijaj Kolegi Remeka, po prostu mu się rypło i wstyd się przyznać.
    K.

  • 13. Data: 2009-08-10 19:22:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Remek,

    Monday, August 10, 2009, 3:20:02 PM, you wrote:

    > Rzecz w tym, że odwrotnie. Efekt migotania jest wyraźnie widoczny przy
    > sterowaniu fazowym.

    Po raz kolejny się "popisałeś"... ROTFL!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2009-08-11 12:16:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Sat, 8 Aug 2009 14:30:55 +0200, "Grzechu" <m...@m...pl> wrote:

    >Szeregowy uklad gasikowy RC zamierzam zastapic warystorem. Myslalem o triaku
    >BTA06 ze wzgledu na snubberless i to ze radiator nie bedzie pod napieciem.

    Zwróć uwagę na fakt, że gwarantowany holding current dla tego triaka
    wynosi 50mA. A to znaczy, że jeśli masz pecha, obciążenie 10W wyłączy
    się natychmiast po zaniknięciu impulsu włączającego.
    Sprawa druga: sterowenie obciążeniem indukcyjnym to dość złożona
    sprawa. Wygodniej zastosować któryś ze specjalizowanych układów
    scalonych do tego służących. Jeśli chcesz to zrobić samemu, dorób
    układ sprawdzający, czy triak się włączył, a jeśli nie włączył się,
    powtarzający impulsy włączające. Jeśli tego nie zrobisz, może zdarzyć
    się, że Twój sterownik będzie włączał na przykład tylko dodatnie
    półokresy. A tego obciążenie indukcyjne baaardzo nie lubi.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2009-08-11 14:04:04
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Rzecz w tym, że odwrotnie. Efekt migotania jest wyraźnie widoczny przy
    > sterowaniu fazowym.

    nie zgodzę się. mam kilka sciemniaczy dla żarówek ze sterowaniem fazowym i
    nic nie mruga, z kolei mam zamontowany podgrzewacz przepływowy z sterowaniem
    grupowym i wszystkie żarówki na tej fazie mrugają (na szczescie swietlówki
    nie )

  • 16. Data: 2009-08-11 14:05:47
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie!! Wyobraź sobie, zapalasz żarówkę na jeden pół-okres i gasisz na
    > dziewięć... i co, masz jednostajne świecenie z ok. 10% jasnością, czy

    jeszcze zeby było symetryczne obciązenie sieci to na cały okres a nie
    półokres ;P no ale to juz raczej dla wiekszych mocy

  • 17. Data: 2009-08-11 21:05:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:

    > Zwróć uwagę na fakt, że gwarantowany holding current dla tego triaka
    > wynosi 50mA. A to znaczy, że jeśli masz pecha, obciążenie 10W wyłączy
    > się natychmiast po zaniknięciu impulsu włączającego.

    Ale po cóż tak sobie komplikować życie? Należy trzymać włączony triak
    (czyli np. zasilać diodę optotriaka) przez cały czas od pożądanego
    momentu włączenia aż do momentu tuż przed zerem sieci. No i najlepiej
    PLLem dosynchronizować się do częstotliwości sieci aby wyczaić kiedy
    będzie "tuż przed".

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-08-12 02:59:45
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Po raz kolejny się "popisałeś"... ROTFL!

    A Ty mądrusiu kolejny raz wpieprzasz się bez sensu.

    Remek

  • 19. Data: 2009-08-12 03:06:49
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Konop" napisał:

> [...]
    > sobie!! Wyobraź sobie, zapalasz żarówkę na jeden pół-okres i gasisz na
    > dziewięć... i co, masz jednostajne świecenie z ok. 10% jasnością, czy

    Nie daj sie wciągać w prowokację. Paru tępaków na tej grupie natychmiast bez
    sensu wyskakuje z buziami, nie przemyślawszy problemu. To jest właściwie nie
    do rozgryzienia, choćby co oznacza "migotanie". To całkiem jałowa dyskusja.
    Odpuść sobie.

    "zapalasz żarówkę na jeden pół-okres i gasisz na dziewięć"

    Typowe ograniczenie do swoich wyobrażeń :) A jeśli zaświecę (zapala się
    świeczkę, albo papierosa) żarówkę na minutę, a wygaszę na 10 minut, to
    będzie migotanie, czy nie? Szkoda mydła na takie jałowe rozważania.

    Remek

  • 20. Data: 2009-08-12 04:59:49
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-12 05:06:49 +0200, "Remek" <w...@n...pl> said:

    > Nie daj sie wciągać w prowokację.

    Którą sam robisz... Troll?

> [...]
    > świeczkę, albo papierosa) żarówkę na minutę, a wygaszę na 10 minut, to
    > będzie migotanie, czy nie? Szkoda mydła na takie jałowe rozważania.

    Przyznałbyś się po męsku do swojej pomyłki, a nie wydurniał coraz
    bardziej. Ale jak chcesz za wszelką cenę pokazać że jesteś "jałowy", to
    może inna grupa? Czy na innej już pogonili?

    --
    DJ