  • 21. Data: 2009-08-12 12:49:49
    Temat: Re: Re: Dobor triaka i ukladu
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Tue, 11 Aug 2009 23:05:00 +0200, Adam Dybkowski
    <a...@4...pl> wrote:

    >Ale po cóż tak sobie komplikować życie? Należy trzymać włączony triak
    >(czyli np. zasilać diodę optotriaka) przez cały czas od pożądanego
    >momentu włączenia aż do momentu tuż przed zerem sieci. No i najlepiej
    >PLLem dosynchronizować się do częstotliwości sieci aby wyczaić kiedy
    >będzie "tuż przed".

    Niby tak, ale to jakoś mało eleganckie :-)
    A tak nawiasem mówiąc, latching current tego triaka może mieć wartość
    nawet 100mA, a więc przy obciążeniu 10W triak może się wogóle nie
    włączyć.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 22. Data: 2009-08-12 13:16:53
    Temat: Re: Dobor triaka i ukladu
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "DJ" napisał:

    > Którą sam robisz... Troll?

    Zastanów się zanim wyciągniesz fałszywe wnioski. Drobna prowokacja może
    uświadomić, że problem nie jest tak jednoznaczny, jakby się na pierwszy rzut
    oka wydawało. I zamiast chwilę nad tym pomysleć, dyżurni wszechwiedzący
    ujadacze nadymaja się, aby za chwile pęknąć i oblać nieprawomyślnego
    nieszczęśnika cuchnącą cieczą. Czasem mam msciwą satysfakcję odkrywając co
    mają w środku.

    Rem,ek

  • 23. Data: 2009-08-12 13:22:46
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-12 15:16:53 +0200, "Remek" <w...@n...pl> said:

    > Czasem mam msciwą satysfakcję odkrywając co
    > mają w środku.

    Może idź gdzieś indziej realizować swoje mściwe staysfakcje.

    --
    DJ

  • 24. Data: 2009-08-12 19:54:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:

    > Niby tak, ale to jakoś mało eleganckie :-)
    > A tak nawiasem mówiąc, latching current tego triaka może mieć wartość
    > nawet 100mA, a więc przy obciążeniu 10W triak może się wogóle nie
    > włączyć.

    Hmmm, jak dioda w optotriaku (rozważam standardowy schemat takiego
    przypadku sterowania triakiem) będzie cały czas świecić to triak nie
    będzie włączony? Nawet przy małym obciążeniu? :-o

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2009-08-13 10:31:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 12 Aug 2009 21:54:57 +0200, Adam Dybkowski
    <a...@4...pl> wrote:

    >Hmmm, jak dioda w optotriaku (rozważam standardowy schemat takiego
    >przypadku sterowania triakiem) będzie cały czas świecić to triak nie
    >będzie włączony? Nawet przy małym obciążeniu? :-o

    Też rozważam standardowy układ, taki zresztą zapodał autor wątku. Aby
    ten układ działał zgodnie z zamierzeniem triak musi się przyzwoicie
    włączyć. Problem polega na tym, że po włączeniu triaka przestaje
    płynąć prąd przez jego bramkę (bo ten prąd pochodzi z anody triaka)i
    przy za małym prądzie między anodami triak wyłączy się. Po czym znowu
    się włączy, bo dostanie prąd na bramkę. I tak w koło Macieju :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

    PS. Chyba kupię inną kartę graficzną. Twój programator ciągle wygląda
    dziwacznie na moim komputerze, a to mnie irytuje.
    P.P.

  • 26. Data: 2009-08-13 20:40:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Paweł Pawłowicz pisze:

    > PS. Chyba kupię inną kartę graficzną. Twój programator ciągle wygląda
    > dziwacznie na moim komputerze, a to mnie irytuje.

    :-o
    Już prawie jest gotowa kolejna wersja, poprawnie wyglądająca nawet przy
    powiększonych czcionkach systemowych. W tym jest problem czy w ogóle
    gadam nie na temat?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/