  • 11. Data: 2009-09-18 06:37:50
    Temat: Re: Dobór zabezpieczenia 100A
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1ve6oc2f9un6y$.dlg@badworm.pl...

    > Podejrzewam, że wszystko może zależeć od konstrukcji rozłącznika i
    > charakteru obciążenia. Mnie uczono, że generalnie prądy przeciążeniowe
    > powinien być w stanie przerwać.

    W pewnym tylko zakresie. Ogólnie podział jest taki:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%C5%82%C4%85cznik
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Roz%C5%82%C4%85cznik
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Od%C5%82%C4%85cznik

    Twierdzenie że rozłącznik bezpiecznikowy posiada zdolność wyłaczania pradów
    przeciążeniowych i zwarciowych jest chwytem trochę niedozwolonym bo to nic
    innego jak hybryda rozłącznika z bezpiecznikiem. Sprawę zabezpieczenia sieci
    i lub urządzeń nalezy rozpatrywać
    pod kątem wszystkich urządzeń z osobna. Od razu widać że rozłącznik
    bezpiecznikowy to zabezpieczenie niby na równi z wyłącznikiem ale tylko gdy
    przyjmujemy że nie będziemy rozpinali pracującego obwodu. W chwilach
    awaryjnych gdy prądy są mocno przeciążeniowe, rozłączenie lub połączenie
    obwodu/urządzeń rozłącznikiem spowoduje uszkodzenie jego styków. Wyłącznik
    powie w takim przypadku "pikuś" Sam rozłącznik pomimo że wspomagamy go
    ekstra zabezpieczeniem nadal nie ma odpowiednich styków do działania na
    prądach zwarciowych a 10 krotne przeciążenie to niewiele w porównaniu do
    przeciążeń które wytrzymuja wyłaczniki.

    Marek

  • 12. Data: 2009-09-19 08:57:52
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

> [...]
    > ekstra zabezpieczeniem nadal nie ma odpowiednich styków do działania na
    > prądach zwarciowych a 10 krotne przeciążenie to niewiele w porównaniu do

    Ja Cię jednak nie rozumiem.
    A bezpiecznik (topik) jest "na" przetężenia? zwarcia?
    Producent wkładek twierdzi że tak. Kłamie?
    Ponadto masz w tym rozłączniku styki przystosowane to szybkiego "odcinania"
    prądów roboczych. Tak czy nie? No więc jest to rozłącznik pełną gębą.
    W czym problem? a jakim "braku wytrzymałości styków" piszesz?
    pzdr., PB

  • 13. Data: 2009-09-21 06:57:51
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h926eg$mld$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > prądów roboczych. Tak czy nie? No więc jest to rozłącznik pełną gębą.
    > W czym problem? a jakim "braku wytrzymałości styków" piszesz?

    Do bezpiecznika się nie czepiam. Jest taki jaki jest i robi to co ma robić.
    W rozłączniku styki do prądów roboczych owszem są.
    Jest to więc rozłącznik pełną gębą.

    Chodziło jednak o porównanie rozłącznika i wyłącznika. Ktoś twierdzi że
    rozłącznik bezpiecznikowy to takie samo coś jak wyłącznik.
    Ja twierdzę że nie.

    Marek

  • 14. Data: 2009-09-21 18:09:18
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@N...gazeta.pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

> [...]
    >
    > Chodziło jednak o porównanie rozłącznika i wyłącznika. Ktoś twierdzi że
    > rozłącznik bezpiecznikowy to takie samo coś jak wyłącznik.

    No nie wiem...

    [cytat]
    > Pomylilo sie koledze z odlacznikiem. Rozlacznik bezpiecznikowy wylaczaq
    > prady zwarciowe i przeciazeniowe ale tylko raz na jednej wkladce topikowej
    > :)

    To tobie się pomyliło kolego. To że rozłącznik można wspomóc bezpiecznikiem
    to jest oczywiste. ale sam w sobie nadal jest tylko rozłącznikiem.
    [/cytat]

    Ja to rozumiem tak, że kwestionowałeś iż aparat pt. "rozłącznik
    bezpiecznikowy" rozłącza prądy wogóle, czy to zwarciowe czy to robocze.
    A w dyskusji wyraźnie było powiedziane że takie urządzenie to "dwa w jednym".
    Ale w sumie już nieważne. Ja do ups-ów właśnie takie zabezpieczenia daję i
    zaniepokoiłem się, że może o czymś nie wiem.

    pzdr., PB