  • 11. Data: 2021-05-30 18:22:40
    Temat: Re: Dokrecanie kol
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-28 15:28, J.F wrote:
    > https://www.onet.pl/styl-zycia/dompelenpomyslow/powi
    nnismy-zrobic-to-po-kazdej-zmianie-kol-a-malo-kto-to
    -robi/nj8f6zt,30bc1058

    > "Z pewnością podczas czekania, aż koła zostaną wymienione
    > zauważyliście w warsztacie wulkanizatora tabliczkę ostrzegawczą z
    > informacją o tym, aby dokręcić śruby po przejechaniu pierwszych 50 km.
    > Ile razy to zrobiliście?"

    ja się już nauczyłem pamiętać i po wymianie kół sprawdzam zazwyczaj ze
    trzy razy - dwa kolejne dni i po pierwszej długiej jeździe :D

  • 12. Data: 2021-05-30 18:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Hmmm, wprawdzie nawet w jakimś tymczasowym namiocie
    > z szumną nazwą "Centrum opon" mają klucze dynamometryczne,
    > choć szczerze wątpię, żeby ktoś tam sprawdzał jaki moment jest
    > wymagany przez producenta. Wybiera się raczej taką siłę,
    > żeby się nie urywało ale też żeby się nie odkręcało.
    >
    > A co do samodzielnych napraw, to ile razy trafia się naprawa
    > ogumienia, że opłaca się inwestycja w jakieś kleje?

    Jak dokrecisz 150 to zawsze na drodze odkrecisz majac w miare
    podstawowe narzedzia i to zawsze bedzie lepiej niz dokrecic kluczem
    pneumatycznym na maks.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 13. Data: 2021-05-30 22:42:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-30 o 15:42, Janusz pisze:

    > No to pewnie mają taką ustawioną na kluczu, Sherlocku :)

    Ale oni mają jedną wartość dla wszystkich śrub, kół i aut.
    I jak widać się sprawdza.

    > Już po pierwszej naprawię się zwróciło, a musiałem kupić żeby sie pozbyć
    > koła zapasowego jak jechałem na morze.

    Tyle miejsca to bym wygospodarował, ale i tak przejechałem ostatnimi
    dwoma autami z 500tys km i miałem raz kapcia.
    A tym ostatnim, to nawet nie wiem jak podnośnik działa :-)

  • 14. Data: 2021-05-31 08:43:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-30 o 22:42, cef pisze:

    > Ale oni mają jedną wartość dla wszystkich śrub, kół i aut.
    > I jak widać się sprawdza.
    No, czyli potwierdziłeś to co napiusałem :)

    > Tyle miejsca to bym wygospodarował, ale i tak przejechałem ostatnimi
    Tak szczególnie jak jedziesz na wakacje w 4 osoby + pies bez bagażnika
    na dachu :)

    > dwoma autami z 500tys km i miałem raz kapcia.
    Też miałem od kilku lat tylko dwa, jednego niedawno ale wyglądało że
    ktoś mi przebił bo była z boku maleńka dziurka jakby szpikulcem zrobiona.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2021-05-31 12:29:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2021 19:48:42 +0200, Shrek wrote:

    > Ja też - nie pamietam jak to się stało i kiedy - po prostu któregoś dnia
    > spojrzałem... i nie było:P

    Dokladnie tak, ale u mnie to bylo w jakims niedlugim czasie po zmianie
    opon ..

    J.

  • 16. Data: 2021-05-31 12:35:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 May 2021 22:42:50 +0200, cef wrote:

    > Tyle miejsca to bym wygospodarował, ale i tak przejechałem ostatnimi
    > dwoma autami z 500tys km i miałem raz kapcia.
    > A tym ostatnim, to nawet nie wiem jak podnośnik działa :-)

    Co nie znaczy, ze kapcia nigdy nie zlapiesz.
    Zlapiesz, i to zgodnie z obowiazujacym prawem - w najgorszym momencie
    :-)

    Czy taki zestaw naprawczy pomoze? Czasem moze i tak, a czasem juz nie.
    A jaka jest trwalosc zestawu?
    Przetrzyma upalne lato, czy co roku nowy sznur/klej?

    Moze lepiej ... wczytac sie w assistance, pomoga naprawic opone, czy
    nie pomoga?

    Inna sprawa - sa jeszcze calodobowi gumiarze?

    J.

  • 17. Data: 2021-05-31 15:20:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-31 o 12:35, J.F pisze:

> [...]
    > :-)
    >
    > Czy taki zestaw naprawczy pomoze? Czasem moze i tak, a czasem juz nie.
    Mam taki już parę lat i teraz parę dni temu nim naprawiałem małą dziurkę
    z boku opony i dał radę.

    > Przetrzyma upalne lato, czy co roku nowy sznur/klej?
    On jest taki gumowany, chyba lato spokojnie wytrzyma w bagażniku.

    > Moze lepiej ... wczytac sie w assistance, pomoga naprawic opone, czy
    > nie pomoga?
    Nie każde oc ma assistance, można wykupić ekstra i tak zrobiłem jak
    jechałem nad morze bez zapasu.
    Mam tera ofertę oc i za assistance chcą 120zł ekstra.

    > Inna sprawa - sa jeszcze calodobowi gumiarze?
    Wątpię. Generalnie drogi są czystsze i dużo mniej się gum łapie niż kiedyś.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2021-05-31 15:44:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 May 2021 15:20:22 +0200, Janusz wrote:

    > Mam taki już parę lat i teraz parę dni temu nim naprawiałem małą dziurkę
    > z boku opony i dał radę.

    Czasem mala, czasem duza.
    A jak czlowiek nie jest wyczulony, lub ma pecha - to cwierc opony
    zniknie.

    > On jest taki gumowany, chyba lato spokojnie wytrzyma w bagażniku.

    No i tego sie boje, ze po paru tygodniach w +50C zrobi sie twardy.

    > Nie każde oc ma assistance, można wykupić ekstra i tak zrobiłem jak
    > jechałem nad morze bez zapasu.
    > Mam tera ofertę oc i za assistance chcą 120zł ekstra.

    IMO - wciskali niedawno powszechnie za mniejsze pieniadze.
    Ale w czym pomoga, a w czym nie ...

    > Wątpię. Generalnie drogi są czystsze i dużo mniej się gum łapie niż kiedyś.

    co jest swoja droga ciekawe, bo dawniej to byly "brudne" ?

    Ale chodzilo tylko o to ze assistance moze nie pomoc, szczegolnie jak
    sie trafi w dlugi weekend.
    Kolo zapasowe pomoze ... ale tylko raz :-)

    J.

  • 19. Data: 2021-05-31 20:19:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-31 o 08:43, Janusz pisze:

    > No, czyli potwierdziłeś to co napiusałem :)

    No tak. Ale wydawało mi się, że zależało Ci na dokręceniu zgodnym
    z normą producenta a nie tylko tak, żeby się nie odkręcało.

    > Tak szczególnie jak jedziesz na wakacje w 4 osoby + pies bez bagażnika
    > na dachu :)

    Ja mam kombi, ile bym nie załadował, to zawsze jeszcze jedna torba wejdzie.
    A poza tym co mi z zestawu naprawczego jak się guma spruje cała?

    Zawsze mam koło, choć użyłem go raz w ciągu ostatnich 20 lat.

  • 20. Data: 2021-06-01 08:23:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.05.2021 15:28, J.F wrote:
> [...]
    > zauważyliście w warsztacie wulkanizatora tabliczkę ostrzegawczą z
    > informacją o tym, aby dokręcić śruby po przejechaniu pierwszych 50 km.

    Ja zmieniam sam koła i zawsze dokręcam ile pary w łapach za pomocą
    krzyżaka. A sprawdzić dokręcenie możesz w zasadzie już po pierwszej jeździe.

    Narzędzia mają zazwyczaj odpowiedni rozmiar do tego co mają zrobić -
    dlatego płaskie klucze są krótkie dla małych rozmiarów, a im większe
    oczko tym dłuższy. To samo z krzyżakami. Jeżeli nie będziesz dokładał
    metrowych rur do nich, to nic nie urwiesz (rękami).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz